• Gullfi­na
    Äldre 7 Jan 14:21
    90437 visningar
    2711 svar
    2711
    90437

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Äldre 7 Jan 14:38
    #1

    *vink vink*
    Hej hej Gullfina!

  • MiaMar­iah
    Äldre 7 Jan 14:54
    #2
    musli skrev 2008-01-06 23:02:59 följande:
    Tyvärr får man nog räkna med en del "förluster" när man har barn i huset. Eller så får man kanske vara övertydlig och tala om för föräldrarna att de absolut inte får släppa sina barn med blicken för en sekund och sen räkna med att de kanske aldrig mer kommer tillbaks...Naturligtvis blir man ledsen om något blir skadat eller går sönder, men det är dock materiella saker, det är värre att laga något mänskligt...Iom att vi har en 2½-åring i huset så vet jag precis vad de kan åstadkomma de små liven och inte blir de lugnare när de blir äldre (möjligen i de extremt slöa tonåren!)...Hanna har redan hunnit repa vår 13000:-LCD-tv mer än en gång, repat sovrums-lcd-tv:n en gång, den kostade 4500:-... Hon har rivit ner diverse saker från hyllor och skåp och kastat boll inomhus vilket resulterat i skador på saker och tala inte om hur det är när hon blir arg... Då kan det flyga saker om hon inte biter sig själv förstås...Men däremot så kan man förvänta sig en ursäkt från föräldrarna minst iaf...
    Jag säger bara såhär: Hur ska barnen lära sig vad som är rätt eller fel om föräldrarna inte sätter gränser??

    Tack alla ni andra tjejer som stöttat mig, tusen tack för era söta kommentarer!
  • MiaMar­iah
    Äldre 7 Jan 14:54
    #3

    Välkommen tbs Gullfina, härligt att se dig!


  • MiaMar­iah
    Äldre 7 Jan 14:57
    #4
  • LCroft
    Äldre 7 Jan 15:06
    #5

    Stiger in här med Hej Stina! Så roligt att du varit inne och gjort ny tråd åt oss, hoppas allt är väl med dig vännen?


  • nublu
    Äldre 7 Jan 15:13
    #6

    *vinkar också till Stina* Hoppas du mår bra!

  • Äldre 7 Jan 15:47
    #7

    Hej, hej Stina!


  • Äldre 7 Jan 16:00
    #8

    Hej Gullfina! Kul att se dig igen. Har saknat dig!

    Tur vi har dig som håller koll på trådarna!

  • Gullfi­na
    Äldre 7 Jan 16:06
    #9

    Tack alla goa! Ska titta in här lite mer sedan när jag kommit hemKyss
    Tur att ni finns.
    Kramis


  • zandri­sen
    Äldre 7 Jan 16:08
    #10

    *hittat hit*


    MiaMariah skrev 2008-01-07 14:54:05 följande:
    Jag säger bara såhär: Hur ska barnen lära sig vad som är rätt eller fel om föräldrarna inte sätter gränser??Tack alla ni andra tjejer som stöttat mig, tusen tack för era söta kommentarer!
    Föstår så väl din frustration, aldrig kul när grejer går sönder! Jobbigt läge också, när man egentliogen är ledsen och arg, och måste fortsätta vara trevlig mot sina gäster... Mina ungar har (än så längem ta i trä! ) inte sabbat nåt hos någon, men skulle det ske så skulle de få sig en avhyvling och dessutom få be om ursäkt för det skedda! naturligtvis skulle jag erbjuda att betala också. Jag vill att mina ungar ska lära sig respekt för andras hem, även om de kan leka vilt här hemma

    Idag har jag varit till secondhand-butiken som ligger här i områådet och fyndat big time! Ska se om jag kan få in en bild på grejjerna senare, hinner nog inte nu, snart mellis för ungarna...
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.