• MaiTai
    Äldre 8 Jan 14:46
    43344 visningar
    13 svar
    13
    43344

    Hur känns värkar??

    Är kanske en jättedum fråga men jag är i vecka 33 och har i princip aldrig kännt av någonting av smärta i magen.. När jag gå promenad kan det kännas som håll ibland och jag måste vila.. sen har jag haft nån enstaka liten spänning i magen, men alltså hur känns värkar?

  • Svar på tråden Hur känns värkar??
  • xenaa
    Äldre 8 Jan 14:48
    #1

    värkarna känns. det märker du hehe. Du kan ha fått lite ligamentsmärtor.
    det spänner och växer där inne då kan man få ont. .
    har du haft sd?

    det är när magen blir hård och spänner. riktiga värker märker man av dom gör ont.


    ♥Leo 07-06-22♥
  • Me o Mike
    Äldre 8 Jan 14:48
    #2

    det går ej att förklara.. alla känner dessutom olika..
    På mig kändes det som en panik!!!! NEEEEEEEEEJ nu kommer den igen! Som man har en spikslägga som nån ligger och vevar med inne i magen typ..

  • GBGTje­jN
    Äldre 8 Jan 14:51
    #3

    För mej va de som STARK mensvärk blandat me kramp i magen

  • MaiTai
    Äldre 8 Jan 14:52
    #4

    nej alltså jag har i princip inte kännt nått alls.. alltså bebisen känner jag ju =) som tur är.. men inte nått annat.. inga spänningar heller direkt.. förutom en gång tror ja..

    men känns de typ som nån hugger en med kniv eller är det nån annn form av smärta?
    ¨
    nyfiken.. =)

  • xenaa
    Äldre 8 Jan 14:55
    #5

    jag kan ju förklara hur de kändes för mig.

    Jag hade haft pinvärkar i 4 dagar sen på 4:e dagen på natten så bara kommer dem med 2-3 min mellan.
    och det kändes som att jag skulle gå av från midjan. alltså som om kroppen skulle dela mig haha. låter konstigt men så kändes det. min rygg tog stryk. fick så jäkla ont i ryggen, korsryggen

    Och ett tryck neråt had ejag med. Sen var de som om någon tryckte på magen i 50 sek för att sen släppa. och detta gjorde ont på mig?
    jag hann inte andas förens nästa värk kom. så kändes det för mig


    ♥Leo 07-06-22♥
  • carola­1977
    Äldre 8 Jan 14:55
    #6

    Ett tag kändes det som när man har maginfluensa, men inget kvar att kräkas upp. Inte så trevligt kanske... . Bra träningspass var det i alla fall .

  • Nikki S
    Äldre 8 Jan 14:57
    #7

    Hehe, jag hade inga värkar alls heller innan hon kom nästan. Det började lite smått på fredagen för att sedan bara bli värre och värre, ut kom hon på söndagen. Värkar känns förjävla ont, för mig iaf.
    Det är inte som om nån hugger en med kniv utan en mer sprid doch intensivare smärta. Jag bävade mig inför varje värk och när krystvärkarn akom var jag lättad, eftersomd et var båda lättare och skönare.

  • Äldre 8 Jan 15:50
    #8

    Det är så svårt att förklara. Men innan mina värkar började göra något så in i bombens ont, så tyckte jag att det påminnde om när man har den känslan när man är riktigt kass i magen fast tio gånger värre.

  • Jezza
    Äldre 8 Jan 17:52
    #9

    På mig kändes det som om nån satt inuti kroppen och bände upp bäckenet, håller med den som skrev att det känns som att gå av på mitten..hade inte alls som mensvärk eller magont som många andra har.
    Kom på en liknelse när jag skulle berätta för min man om hur smärtan känns, sådär jäkla ont man får när man slår i en tå jättehårt när det gör så ont att man inte vet vart man ska ta vägen..så ont gör det under en värk. För mig alltså, många föder ju tom utan smärta!

    Hua, snart är det dags igen, bara 30 dagar till bf!

  • Kimmie
    Äldre 8 Jan 18:29
    #10

    För mig kändes det som en kraftig mensvärk som satt i ryggen. Om du tänker dig en orgasm som kommer lite smått och sen är det den bästa delen och sen planar orgasmen ut igen. Ungefär så. Fast inte skönt, utan oooont. Jag var tvungen att hänga med i värken genom att ställa mig upp och luta mig mot något och hela tiden säga "mmmmmm.... åhhhhhh.... mmmmmmmmmmmmmmmmm!!!"

  • aktuel­le
    Äldre 8 Jan 23:56
    #11

    för mig kändes det som svagt molande mensvärk, sen var det som det stack i magen när de blev starkare


    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • aktuel­le
    Äldre 9 Jan 00:00
    #12

    mina värkar startade ca 5 på morgonen när jag fick dottern, de gjorde inte ont förrän vid 18-tiden på kvällen.. dottern är född strax innan 20. var öppen ca 5 cm innan det började kännas så "riktiga" värkar behöver inte göra speciellt ont.


    xenaa skrev 2008-01-08 14:48:22 följande:
    värkarna känns. det märker du hehe. Du kan ha fått lite ligamentsmärtor.det spänner och växer där inne då kan man få ont. .har du haft sd?det är när magen blir hård och spänner. riktiga värker märker man av dom gör ont.
    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Äldre 9 Jan 00:01
    #13

    Nu har inte jag fått min bebbe än. men hade troligtvis några förvärkar nu i helgen, enligt dem jag prata med så beskrev jag såhär, å dem sa att det troligtvis e förvärkar

    Kändes som jag blev akut bajsnödig, dvs lite bajsnödigkramp i magen, men jag var ju inte bajsnödig liksom, å sen planade det ut å försvann......

Svar på tråden Hur känns värkar??