• Snoxie
    Äldre 9 Jan 15:42
    21799 visningar
    295 svar
    295
    21799

    Bara bröst i simhallen?

    Läste den här artikeln på Aftonbladet och vill höra lite åsikter...

    Personligen förstår jag inte varför man skulle vilja visa brösten i simhallen??

    http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1594708.ab


    ~ Våran lilla groda blev en prins 060131 ~
  • Svar på tråden Bara bröst i simhallen?
  • Äldre 9 Jan 15:43
    #1

    Gillar inte bara bröst i simhallen! Fattar inte varför folk ska gå och visa upp sig!

  • smah
    Äldre 9 Jan 15:59
    #2

    Antar att de försöker att avsexualisera kvinnobröst. Egentligen är det rätt sjukt att det är ok för män men inte för kvinnor att visa brösten. Det är ju bara ens kön man avgör om det är ok. Det finns ju tjocka män med jätte stora "manboobs" liksom det finns tjejer med helt platta bröst. Varför är det då endast accepterat för män att visa sina bröst?

    Själv är jag rätt pryd och skulle föredra om alla var ganska så påklädda när de går och simmar.

  • Sallis­en
    Äldre 9 Jan 16:03
    #3

    Det är skillnad på mäns bröst och kvinnors bröst. Inte ens stora manboobs ser ut som kvinnobröst.

    Jag vill inte se kvinnors bara bröst i simhallen och helst inte på badstranden heller. De som vill flasha sig kan gå på nudiststränder i stället!

    De säger att det har med jämställdhet att göra och jag säger: BS! Män och kvinnor blir inte jämställda av att vissa envisas med att flasha brösten! Kämpa för lika lön för lika arbete mm i stället, nåt vettigt!!!

  • smah
    Äldre 9 Jan 16:13
    #4

    Är inte sexualisering och objektifiering av kvinnokroppen ett problem? Enda skillnaden på kvinnobröst och manboobs är egentligen att det sistnämda inte anses vara sexigt. I vissa samhällen är kvinnobröst inget sexuelltladdad och där går alla kvinnor barbröstade.
    Jag tycker att badkläder allmänt är ganska vulgo, man ser ju endå "allt", speciellt speedo kallingar lämnar ju inte mycket över till fantasin. Kan inte alla bada i linne och shorts?

  • Eelle
    Äldre 9 Jan 23:12
    #5

    Jag håller med, gillar det inte. I en simhall som är till för alla familjemedlemmar ska det väl inte vara så, det hör hemma på nudiststrändeer. Inte bland familjebad.

    Sen tänkte jag också på det här med att ammning är så tabubelagt på offentliga platser, att man helst inte ska göra det osv. Så nu helt plötsligt ska kvinnor få visa brösten helt utan nått att skyla med på badhus, men att sitta och amma "får man inte", det är äckligt osv. Skit löjligt tycker jag! Blir irriterad!

  • davidi­an
    Äldre 9 Jan 23:26
    #6

    Aftonbladet gillar att blås upp rubriken som har ordet "bara bröst" i sig. det säljer tydligen.
    Skulle tro att antalet besökare ökar i den simhallen efter den där rubriken.

    och varför man vill visa brösten..tja..finns nog flera orsaker

    inbilla sig att mna för en sorts femenistisk kamp?

    eller slå ett slag för nudismen kanske?

    eller väcka debatt om vad som tillåtet eller inte. ett par bröst är igentligen bara en kroppsdel. En del kroppsdelar får man visa andra inte.
    var går gränsen? och hur mycket kan den flyttas

    i afganistan skulle det väll bli stening till döds.

  • davidi­an
    Äldre 9 Jan 23:27
    #7

    PS vart var det nu jag lade min rättstavnings bok? ;)

  • Äldre 9 Jan 23:30
    #8

    Vad är det som stör med ett par kvinnobröst. Varför orkar man ens bli upprörd. Om nu någon känner att det är bra så kan man väl strunta i det... Är ni frikyrkliga alla... Var väldigt glada att ni inte var på stranden i slutet av 70 och början av 80 talet. Då fick man leta efter en bikiniöverdel, och såg man någon så tittade man.

    Men ni kan säkert vara lugna, de som visade tuttarna på badhusen nu, kommer ni med all säkerhet aldrig få se utan överdel. Normalt så finns de inte på badhusen, de sitter i mörka källare dit solen aldrig når och hittar på nya hyss. Hade det varit ett gäng siliconstinna tjejer som gjort samma "demonstration" hade de säkert blivit tokiga och försökt dränka dom...

  • iloniz
    Äldre 9 Jan 23:30
    #9

    Mina barn skulle inte må bra av att bada i en sån simhall...

    Speciellt inte min 9 åriga son...

    tycker det ger en bild att man är lössläppt o springa omkring med brösten i vädret...

    Men jag vet inte...

    Jag skulle inte vilja visa nån annan man mina bröst än min man!

    Bröst är ju nått som sexuellt tändande ofta...

    så förstår inte grejen...

    stackars alla killar.. speciellt de som är där med sina svartsjuka flickvänner ahhahaha

    Inte lätt att gömma tältet så att säga

    hihihhi

  • Äldre 9 Jan 23:32
    #10

    vad är det som är så hemskt med avklädda kvinnorbröst? avklädda mansbröst flaxar ju omkring hejvilt... jag har inte större bröst än många män men jag antar att det skulle se otäckt ut om jag slängde överdelen eftersom det i övrigt syns på mig att jag inte är någon man.. ;)

Svar på tråden Bara bröst i simhallen?