• Anonym

    En fråga om amfetamin...

    Hej!

    Är det någon som vet hur länge det syns på drogtest i fall man har tagit amfetamin? I fall det är några dagar eller veckor som det syns?
    Det skulle vara jätte snällt om någon kunde svara, som har någon aning om hur det är?
    Min pojkvän är absolut ingen missbrukare, men nu har han blivit tvingad till att göra drogtest, jag tror han kan ha tagit amfetamin för några dagar sedan, men inte idag eller igår, tror ni att det kommer synas då när han gör drogtestet? Känner mig lite orolig över honom.. =(

  • Svar på tråden En fråga om amfetamin...
  • therre

    "jag är glad att det inte blev värre än så här"?! eh?! tycker du det är okey att han tar droger över huvudtaget?!?!?!!!!

  • Anonym

    Har själv använt affe (amfetamin)
    Har för mig att det kan finnas i kroppen 2-6 dagar. beror på hur stor dos man har tagit.

    Så det kan mycket väl synas.....

  • Cammo

    Oj jag det tar mycket längre än några dagar innan det försvinner ur kroppen... Sitter kvar länge, som allt annat nästan

  • katizi

    jag har hört att det brukar gå ur kroppen efter ungefär tre dagar!

  • BlomsterBarn

    Svar till NR: 3007337. Hash stannar kvar i kroppen beroende på hur mkt & hur länge man använt drogen.

    Dock vet jag inte hur det är med amfetamin, men den "lagras" inte på samma sätt som thc.

    Oavsett vad så är det sådan risker man får räkna med om man tar droger.

    Men jag hoppas allt löser sig ändå!

  • Anonym

    Hmm...undrar just varför han ska drogtestas?Jag menar-det kanske inte är av ondo att det blir positivt?Inte skulle jag vilja ha en kollega på ett jobb där det krävs både skärpa och annat, som missbrukade-vad det än var..

  • saraseal

    hahaha om man tar provet på håret! =) vart har du hört det?

  • Alegni

    Håranalyser är det senaste, men en dyr analysmetod så man använder den inte så ofta. Mindre kränkande än övervakade urinprov, tycker jag i alla fall.

  • BlomsterBarn

    NEJ NEJ NEJ! THC kollar de med urinprov. Kan tänka mig att det går att spåra på så vis också, men knappast troligt att de skulle ta till den metoden.

  • silhuett

    Bra att han åkte fast. Hoppas han får ordentlig hjälp och kommer ur beroendet!

  • Lene1

    "Absolut ingen missbrukare"!? Hallå.. Var drar man gränsen för det? Det finns väl en anledning till att han ska testas? Eller?

  • emmye

    hej jag har hört att det kan sitta i typ 2 veckor...men om man tar amfetamin anser jag att man är missbrukare...men men lycka till...

  • saraseal

    nej........, amfetamin kan spåran i blodet i ca ett dygn, sålänge ruset sitter i . I urinprov kan man spåraz upp till 72 timmar efter intaget. om man injecerar så är det ännu kortare tid.. Det är en biologisk omöjlighet att det skulle gå och spåra i håret..
    THC därimot lagras i fettvävnaden och kan hittas upp till tre månader efter man har rökt. Ju mer man röker desstu högre halt och sitter givetvis kvar längre.

  • Anonym

    THC värden kollar man om man har rökt hasch eller mariujana. När man kollar om någon har tagit anfetamin tar man urinprov.

  • Anonym (trött)

    shit alltså.. Du säger att din pojkvän är ingen missbrukare men tog amfetamin för några dagar sen.. Snälla sluta va blåst, vad tror du alla missbrukare gjorde precis det din pojkvän gör och sen att dem begär drogtest bevisar ju att han har höllt på länge.. Amfetamin sitter 5-6 dagar så det kommer säkert visa positivt.. Och det tycker jag bara e bra.. Och du sluta försvara din pojkvän för att du hjälper bara honom ännu mer att sjunka längre längre ner i drgoer.. Bara så att du e medveten om det... Du hjälper inte honom utan du stjälper.. Jag vet tro mig, jag har varit där din pojkvän är idag o jag lovar dig han tar utan att du vet, det klara jag av att dölja för min fästman under 2 års tid.. Fast vi va varenda dag me varann. Du vet att det tar 30 min att gå o köpa drogen och ta drogen, 30 MINUTER...

  • puss

    jo, din pojkvän är absolut en missbrukare. och det borde vara hans problem, och inte ditt.

  • rainman

    Lol, visst detta är en gammal tråd men råkade hitta den av en slump och kan inte annat än skratta mig fördärvad samtidigt som jag gråter över den oerhörda trångsyntheten alla Alkoholiserade Pro-Anti(illegala)drogmänniskor har på saker och ting.

    Tur att han åker fast?, Tur att han blir testad för man vill ju inte ha en "missbrukare" på jobbet suck.. Jag skulle vilja säga att den ytterst lilla skaran människor som faktiskt hamnar i skiten så djupt att det är drogerna som driver honom/henne frammåt (det handlar om ungefär 1/1000, av dessa så kanske hälften eller 1/3 tar sig ur problemet. Av dessa dvs 1/3000 som använder/användt illegala droger sitter hälften och kräks ur sig och beklagar sitt misslyckade drogbruk.

    De beklagar och klagar på allt och alla bara för de inte kunde behärska sig själva, eller för att deras mentalt labila storpundarunge tog livet av sig med en överdos Heroin. Jag har levt med droger runtomkring mig huvudsakligen som festpreparat då jag inte dricker dödsdrogen alkohol som verkligen förstör för allt och alla.
    Jag är väl egentligen en av de som är minst begåvade och gör minst med mitt liv, men jag har endå lyckats hålla ett förhållande i över 6 år, vunnit en rättstvist om vart min 10årige son skulle bo (då var han 5) även trots att socialen vet om att jag tagit droger och att jag inte lagt av med detta och aldrig kommer göra det.

    Jag och min sambo har haft 5 bilar just nu har vi 2, vi köpte ett hus kontant för 1 år sedan. Och allt detta under mitt 31åriga liv där jag rökte på för första gången när jag var 12, tog LSD när jag va 16 och fortsatt så i 15 år.

    Av alla i min umgängeskrets som är väldigt stor så ser det ungefär likadant ut överallt, jag har haft 2 olika kretsar en som jag kallar för "svenssonkretsen" där alla är som det låter Svenssons, med vanliga jobb, Volvo, riktiga kärnfamiljerna osv osv. Men det är den "drogande" kretsen vänner som det gått allra bäst för i livet om man bortser ifrån de som åkt fast (pissprov eller liknande) hyffsat tidigt i livet men också ett par som råkat ut för detta i vuxen ålder. För dessa har livet blivit desto tyngre, men inte pga droganvändningen utan pga lagarna emot detta och sättet de behandlas på när de åkt fast för att använda någon illegal drog.

    Det är allt ifrån att förlora körkortet som iaf i 2 fall lett till förlorat jobb som i sin tur såklart leder till betydligt mycket mer missär än de flesta kan tänka sig, särskilt med tanke på att dom jobbat i många år på den arbetsplatsen. Då bör ju påpekas att dessa människor aldrig skulle tänka tanken att ta droger på arbetstid eller när de kört bil eller liknande, ungefär som medelsvensson inte dricker och kör bil (iofs är det ju rätt vanligt men iaf)

    Så rent historiskt är alla mina knarkande kompisar högbetalade IT-teknikers, Musikers ofta på resande fot med grym studio i hemmet, körkort, hus eller insatslägenheter allt frid och fröjd medans mina Svenssonpolare jobbar och sliter för skitlöner för de inte kan vidga sina syner i livet och gör något bättre med det liv de har.

    Och dom det gått halvt som halvt illa för är de som blivit ertappade att vara påverkade av en illegal drog någon helg eller ett par helger under livets gång.

    nåja, hoppas ni får leva bra och långa liv, liv där ni kanske sköter er själva och era närmaste i första hand och låter andra leva sina liv som de vill, i en sån värld skulle alla må så mycket bättre.

    peace!

Svar på tråden En fråga om amfetamin...