• Anonym (när?)
    Äldre 18 Jan 00:00
    51872 visningar
    22 svar
    22
    51872

    När kan man tidigast testa sig?

    När kan man tidigast testa sig för att få ett korrekt svar efter äl?

  • Svar på tråden När kan man tidigast testa sig?
  • Anonym (kan lite)
    Äldre 18 Jan 00:04
    #1

    Hej!
    Vad jag har förstått så kan man tidigast testa om man är gravid 14 dagar efter ÄL. Eller iaf det är då man tidigast kan få ett korrekt svar.

  • Anonym (när?) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 00:05
    #2

    ok jag är bara 7 dagar efter äl men är så kissnödig o trött... humöret åker upp o ner.
    vill ju testa!

  • Anonym
    Äldre 18 Jan 00:06
    #3

    Tror det beror lite på vilket test du har. Med Clearblue kan man testa några dagar innan BIM, det finns då risk att testet missar att man är gravid. Denna risk krymper för varje dag, och på BIM är resultatet i princip säkert (men får man neg. men ingen mens på en vcka så ska man ta ett nytt test, vissa kvinnor har för låga hormonhalter för att testet ska känna av dem). Före BIM testar man med morgonurin, på BIM eller senare är det inte viktigt.

    Sedan finns det andra tester som är mer tillförlitliga när det gäller att upptäcka grav. tidigt, de beställs på nätet men jag kommer inte på vad de heter just nu.

  • Anonym
    Äldre 18 Jan 00:06
    #4

    Samma dag som mensen är beräknad.

  • Anonym (kan lite)
    Äldre 18 Jan 00:09
    #5

    fast testa om du vill, det skadar ju inte Skrattande. Så kanske nyfikenheten stillas lite och du kan vänta några dagar till på att testa vid rätt tidpunkt om du inte får nåt utslag på första testet. Man kan ju alltid "öva"lite Flört.

  • Anonym (när?) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 00:17
    #6

    Jo det blir nog att man över nån gång innan man kan testa på riktigt!

    Någon som känner igen dessa syntomer?

    *trött
    *mår illa
    *humörsvängningar
    *kissnödig hela tiden
    *mensvärk från äl

  • Anonym
    Äldre 18 Jan 00:20
    #7

    Anonym (när?) skrev 2008-01-18 00:17:12 följande:


    Jo det blir nog att man över nån gång innan man kan testa på riktigt!Någon som känner igen dessa syntomer?*trött*mår illa*humörsvängningar*kissnödig hela tiden*mensvärk från äl
    Hehe jag hade dem för två månader sedan men det blev ett minus och sedan kom mensen!

    Efter det har jag varit väldigt försiktig med att känna efter, kände mig rätt löjlig den gången när jag hade räknat upp mina symptom för sambon varje dag!
  • Anonym (när?) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 00:24
    #8

    ok... detta illamående känner jag lite igen sen sista jag var gravid...
    men jag vet inte man kanske inbillar sig oxå

  • Anonym
    Äldre 18 Jan 00:27
    #9

    Men du har ju inte så många dagar kvar innan du kan testa, om 5 dagar kan du testa Cl på morgonen, köp paket med 2 så kan du testa igen några dagar senare om inte mensen kommer!

  • Anonym (när?) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 00:42
    #10

    ok får väl lov att vänta då. ska åka til fjällen den 24:e ska testa innan det så kanske jag få gå där med våran lilla hemlighet.. hihi
    vill så gärna att våran son ska få bli storebror snart!

Svar på tråden När kan man tidigast testa sig?