• Anonym (när?)
    Äldre 18 Jan 00:00
    51850 visningar
    22 svar
    22
    51850

    När kan man tidigast testa sig?

    När kan man tidigast testa sig för att få ett korrekt svar efter äl?

  • Svar på tråden När kan man tidigast testa sig?
  • Äldre 18 Jan 00:48
    #11
    Anonym (när?) skrev 2008-01-18 00:05:16 följande:
    ok jag är bara 7 dagar efter äl men är så kissnödig o trött... humöret åker upp o ner.vill ju testa!
    Ägget fäster 7-10 dagar efter äl så tidigast 11 dagar skulle jag säga och då har man 70% chans att få plus om man är gravid. Ibland fäster det på 5 dagar.... och då kan man så klart testa tidigare... men risken är stor att man får "fel" resultat på testet fast man är gravid.
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Cesso
    Äldre 18 Jan 07:59
    #12

    Så här är det. Visst kan du testa tidigt (och få positivt) redan 4 dagar före bim, men risken för ett tidigt mf är 25% vid den tiden.
    För så många "släpper" graviditeten rån väggen, och då får man tidigt mf.
    De hände mig för 2 veckor sen. Jag testade plus på bim-4, men sen släppte symtomen, jag testade svagare och svagare och efter några dagar minus. Sen började det blöda.

    Så bm rekommenderade att vänta minst en vecka efter bim, för att minska risken för besvikelse vid ett tidigt mf.

    Så försök att hålla dig. Jag vet att det är svårt!

  • Skimra
    Äldre 18 Jan 08:04
    #13

    Jag hade precis såna symptom som du här i måndags och tisdags. Sa till sambon att imorgon (onsdag) testar jag mig. Men tji fick jag för på tisdagskvällen fick jag maginfluensa.

    Jag tror det är säkrast att vänta tills bim mest för att inte bli besviken och för att inte testet ska visa fel.

    Vi önskar oss oxå ett småsyskon till vår son och längtar enormt. Men försök istället att inte tänka på det så mycket så vips är man gravid.


    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Believ­e In Faith
    Äldre 18 Jan 10:18
    #14

    Med Rfsu:s test så kollade jag en vecka innan å det visade +


    ღ CarpeDiem ღ
  • Anonym (när?) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 13:11
    #15

    ok... jag försöker vänta o vänta.
    i natt var jag upp 3 gånger o kissa... så jag är trött idag.

  • Äldre 18 Jan 20:16
    #16
    Cesso skrev 2008-01-18 07:59:07 följande:
    Så här är det. Visst kan du testa tidigt (och få positivt) redan 4 dagar före bim, men risken för ett tidigt mf är 25% vid den tiden.För så många "släpper" graviditeten rån väggen, och då får man tidigt mf.De hände mig för 2 veckor sen. Jag testade plus på bim-4, men sen släppte symtomen, jag testade svagare och svagare och efter några dagar minus. Sen började det blöda.Så bm rekommenderade att vänta minst en vecka efter bim, för att minska risken för besvikelse vid ett tidigt mf.Så försök att hålla dig. Jag vet att det är svårt!
    Tom 50%... risken ligger på 30% från vecka 5-12... och på ca 3% från vecka 12-40
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Cesso
    Äldre 20 Jan 22:16
    #17
    Teskedsmamman skrev 2008-01-18 20:16:39 följande:
    Tom 50%... risken ligger på 30% från vecka 5-12... och på ca 3% från vecka 12-40
    Japp, och då blir risken för mf, ca 25% vid tidpunkten då du väntar din mens.. alltså i v.4 ungefär.
  • Anonym
    Äldre 21 Jan 08:03
    #18

    illamående kan man få innan mens.. samma med ont i brösten,,
    symptom så tidigt i graviditeten e att man blir känslig för lukter.. kräks tex av vissa lukter man inte brytt sig om förrut.. man kan bli lite svimfärdig.. så illamåendet brukarinte dyka upp förrens i vecka 7-8.. så de kan lika gärna vara mens på g men hoppas de e bebis på G..

  • Äldre 14 Aug 14:23
    #19

    vad är BIM ??

  • öland
    Äldre 23 Aug 20:49
    #20

    googla så får du veta

  • Äldre 14 Sep 13:05
    #21

    BIM = beräknad icke mens Alltså den dagen som din mens borde kommit

  • Äldre 20 Mar 20:58
    #22
    öland skrev 2011-08-23 20:49:42 följande:
    googla så får du veta
    dryglo.....
Svar på tråden När kan man tidigast testa sig?