• TrulyM­adlyDe­eply
    Äldre 21 Jan 22:50
    29112 visningar
    4 svar
    4
    29112

    Hur gör man för att omformatera datorn?

    Hur gör man för att omformatera datorn? Snälla jag behöver hjälp hur man gör. Har fått in virus och trojaner och systemet funkar dåligt. Jag har recovery CD. Tack snälla!

  • Svar på tråden Hur gör man för att omformatera datorn?
  • illern i mitt liv
    Äldre 21 Jan 22:58
    #1

    Då kör du recovery cd , vanligaste sättet man gör e att stoppa i skivan , o starta om datorn , så startar cd så följer man instruktionerna .

    OBS. Allt du lagt in på datorn försvninner ,datorn kommer vara precis som när du starat den första gången efter du köpt den.

    www.infectedornot.com/sweden/

    du kan oxå gå in på denna sida länk ovan , tryck på NanoScan o följ instruktionerna , så kan de scanna av din dator efter virus mm o ta bort dom. , så slipper du formatera om datorn.

  • Äldre 21 Jan 22:58
    #2

    Spara undan bilder och dokument mm som du ska ha kvar på en partion eller på cd...
    Sen stoppar du i windows-cdn och sen är det bara att tuta och köra.


    Movies don't create psychos, movies just make psychos more creative.
  • illern i mitt liv
    Äldre 22 Jan 04:10
    #3
    Freya den fagra skrev 2008-01-21 22:58:41 följande:
    Spara undan bilder och dokument mm som du ska ha kvar på en partion eller på cd...Sen stoppar du i windows-cdn och sen är det bara att tuta och köra.
    Gör hon detta kan de tyvärr finnas virus eller dylikt kvar så de rekommenderas inte.
  • ayumi
    Äldre 22 Jan 11:02
    #4

    Jag skulle ta backup på alla saker jag vill spara. Bränna dem på en dvdskiva eller liknande.

    Leta reda på alla skivor som medföljde datorn med drivrutiner till moderkortet, ljudet osv.

    Se till att man har en nyckel till XP eller Vista

    Sedan stoppa i en XPskiva (eller Vistaskiva) välja "Starta med cd" när alternativet kommer upp.

    Välja en ny installation när alternativet kommer upp.

    Formatera C: med NTFS

    Och fullfölja installationsförloppet.

    Sedan när allt är klart stoppar man i skivan med drivrutiner. Installerar ljud och bild och allt som hör moderkortet till.

    Installera alla program man vill ha.
    Ett antivirusprogram!
    S1äkert också Office och såvidare.

    Se också till alla uppdateringar :)

Svar på tråden Hur gör man för att omformatera datorn?