• åsa197­9
    Äldre 24 Jan 12:31
    37597 visningar
    52 svar
    52
    37597

    HJÄLP! När jag skriver text flyttar markören sig och börjar skriva på ett annat ställe?

    HJÄLP!!
    När jag eller sambon skriver en text på datorn så kan markören helt plötsligt byta rad uppåt i texten eller hoppa bak tre fyra ord så att man börjar skriva där istället?

    Detta är mycket irriterande då man måste flytta tillbaks den och radera och skriva om det som blivit fel!

    Vad beror detta på? Är det något fel på datorn eller är det en inställning?

    Det händer aldrig när jag använder en annan dator.

  • Svar på tråden HJÄLP! När jag skriver text flyttar markören sig och börjar skriva på ett annat ställe?
  • åsa197­9
    Äldre 26 Jan 13:28
    #31
    Ameera skrev 2008-01-26 12:30:03 följande:
    haha, nej. säger precis samma sak. Jag rör den INTE och det är inte det som är felet, men här blir man dumförklarar och folk säger att "det gör du visste det". Jag har använt en dator förr liksom...hehe
    [/citat]
    Surfinia skrev 2008-01-26 12:35:00 följande:
    [citat]
    Så blir det för mig oxå...och jag har en fujitsu siemens. Jäkligt irriterande!
    Det verkar ju som att det är nån bugg i datorn Grrrr!!!
  • Äldre 26 Jan 16:29
    #32

    Oj du har använt dator förr, det var ju bra, det har jag med, och jag har även varit med om rtt många personer som absolut aldrig har gjort eller rört en sak så det kan ju omöjligen vara det felet, men hur svårt är det att prova det jag föreslagit? Men skit samma, vill ni inte ha hjälp så är det väll så, men varför skapa en tråd alls i sånt fall, lycka till ivarjefall


    åsa1979 skrev 2008-01-26 01:29:36 följande:
    Ja, men vi har faktiskt använt dator förut Och jag tror jag vet hur man skriver Jag rör VARKEN touchpad eller musknappar!!!OK?Det är därför jag undrar varför markören hoppar?Annars hade det väl inte varit ett problem och jag hade inte startat en tråd för att få hjälp?
  • Ameera
    Äldre 26 Jan 17:03
    #33
    c0ol skrev 2008-01-26 16:29:34 följande:
    Oj du har använt dator förr, det var ju bra, det har jag med, och jag har även varit med om rtt många personer som absolut aldrig har gjort eller rört en sak så det kan ju omöjligen vara det felet, men hur svårt är det att prova det jag föreslagit? Men skit samma, vill ni inte ha hjälp så är det väll så, men varför skapa en tråd alls i sånt fall, lycka till ivarjefall
    i

    men herregud, vem vill ha hjälp av dig när du är så fruktansvärt nedlåtande?! Vi har alla skrivit att touchpaden inte rörs, fungerar eller är avaktiverad!
  • Äldre 26 Jan 18:13
    #34

    Och vem vill hjälpa er som inte ens kan prova dom saker man ber er att prova.


    Ameera skrev 2008-01-26 17:03:00 följande:
    imen herregud, vem vill ha hjälp av dig när du är så fruktansvärt nedlåtande?! Vi har alla skrivit att touchpaden inte rörs, fungerar eller är avaktiverad!
  • Ameera
    Äldre 26 Jan 18:21
    #35
    c0ol skrev 2008-01-26 18:13:55 följande:
    Och vem vill hjälpa er som inte ens kan prova dom saker man ber er att prova.
    att avaktivera touchpaden? Jag skrev ju att jag gjort det tusen ggr, det är inte det som är felet! Skitsamma, jag behöver ingen hjälp. Tror att det är en bugg i datorn eftersom vi är flera med smama problem.
  • allvet­ande
    Äldre 7 Feb 10:49
    #36

    Har du någonsin funderat på Virus i datorn?

  • Äldre 25 Jun 14:55
    #37

    Jag har 2 st bärbara Asus-datorer och båda har samma problem.

    Den ena lyckades sambon avinstallera själva touchen och musen på datorn med då man sätter in en extern mus. Då slutar markören hoppa tillbaka av sig självt (och ja, den hoppar, trots att man har både armar och händer i luften utan att snudda touchen. Det verkar som att datorn " tror" att själva tangentbordet också är touch för musen, när man skriver), så fort man tar ut den externa musen återkommer problemet. 

  • Ash
    Äldre 29 Jun 12:40
    #38

    Om man ser det så här då. Mus-markören flyttar sig inte om den inte får någon input. Dvs om den flyttar sig så får den någon signal. Antingen är den en person som åstadkommer signalen eller så får den felaktig signal på grund av att det är glappt/trasigt.

    Om det inte är det ena så är det det andra. 

    Har aldrig varit med om problemet fast jag har 2 bärbara och haft flera stationära.   


    Contrast. Makes it or breaks it.
  • Äldre 29 Jun 23:57
    #39

    Ash...
    Kanske är så även om jag inte upplever det så. Har inte provat att bara låta datorn stå för sig själv med en textsida för att se om markören flyttar sig... Men alla som lånar min dator tycker den är urjobbig och då har de ändå egna bärbara hemma som inte fungerar så, så något märligt måste det ju vara... som förhoppningsvis går att avinstallera/ändra inställningar på något sätt, bara det att jag inte vet hur. Vore himla glad om någon kunde hjälpa mig med det?

  • Äldre 3 Jul 00:30
    #40

    Jag har också en Fujitsu och upplever samma problem. Jag har fram till nu utgått från att jag ofrivilligt kommit åt musplattan men börjar nu mer och mer tro på förklaringen med spöket, scary...Spöke

Svar på tråden HJÄLP! När jag skriver text flyttar markören sig och börjar skriva på ett annat ställe?