• Sallyb­ally
    Äldre 25 Jan 15:48
    85062 visningar
    24 svar
    24
    85062

    Vad kostar Villa-försäkring??

    Jag är inte så insatt i det här med husboende.

    Undrar vad det kostar i hemförsäkring när man bor i hus??

    Kan tänka mig att det är helt andra summor och helt annan prisberäkning än när man bor i hyreslägenhet??

    I en hyreslägenhet uppger man ju inte värdet på lägenheten, utan bara värdet på möbler, interiör och annat.

    Eller, hur funkar det???


    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Svar på tråden Vad kostar Villa-försäkring??
  • Äldre 25 Jan 16:05
    #1

    Hmmm... Man får uppge byggnadsyta, antal hus på tomten, antal våningar med boyta tror jag, samt lösöresvärde. Vi ger 200kr i månaden för vår villaförsäkring tror jag.


    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • emmzan
    Äldre 25 Jan 16:06
    #2

    Vi betalar 275:-

  • Äldre 25 Jan 16:08
    #3

    Det är Väldigt olika på olika bolag! Dessutom har vissa bolag ett rabattsystem om du samlar fler försäkringar där.

    Kolla upp noga vad som ingår och inte när ni skaffar hemförsäkring på hus, det är lite mer att tänka på än till lägenhet...

    Man ska bl a uppge;
    Byggnadsår, byggnadsyta, boyta, vånoingar, antal badrum, renoveringar, uthus, tomtstorlek, hur många man är, lösöre mm...

  • Sallyb­ally
    Äldre 25 Jan 16:12
    #4
    Pikku Enkeli skrev 2008-01-25 16:05:27 följande:
    Hmmm... Man får uppge byggnadsyta, antal hus på tomten, antal våningar med boyta tror jag, samt lösöresvärde. Vi ger 200kr i månaden för vår villaförsäkring tror jag.
    Aha, men då vet jag ungefär, det är ju inte så dyrt.
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Tjoflö­jt
    Äldre 25 Jan 16:23
    #5

    Försäkring på villa är uppdelad i två olika delar, dels själva huset, dels lösöret. Sen beror det på var huset ligger m.m.Vi betalar 4 500 per år i Stockholm.

  • Äldre 25 Jan 17:04
    #6

    Ca 2500 kr per år kommer vår hamna på

  • Äldre 25 Jan 17:42
    #7

    Fiafria: vad skönt att höra nån mer som betalar en sån summa, när jag såg 200-275 kr/månad började jag undra om vi blivit blåsta! O då tyckte jag ändå att jag gjorde en ganska ordentlig jämförelse.

  • Äldre 25 Jan 18:29
    #8

    vi har jämfört så vi betalar inga överpriser
    120 kvm å ett uthus på ca 150 kvm (3 garage mm)
    med villa och hemförsäkring (dvs lösöret upp till 1 mille) samt reseförsäkring extra, så betalar vi nästan 4000,- år

  • Sallyb­ally
    Äldre 25 Jan 18:40
    #9
    hotten skrev 2008-01-25 18:29:49 följande:
    vi har jämfört så vi betalar inga överpriser 120 kvm å ett uthus på ca 150 kvm (3 garage mm)med villa och hemförsäkring (dvs lösöret upp till 1 mille) samt reseförsäkring extra, så betalar vi nästan 4000,- år
    Det e ju ett bra pris, på allt ni har försäkrat!
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Sallyb­ally
    Äldre 25 Jan 18:41
    #10
    hotten skrev 2008-01-25 18:29:49 följande:
    vi har jämfört så vi betalar inga överpriser 120 kvm å ett uthus på ca 150 kvm (3 garage mm)med villa och hemförsäkring (dvs lösöret upp till 1 mille) samt reseförsäkring extra, så betalar vi nästan 4000,- år
    Var jämförde ni?
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
Svar på tråden Vad kostar Villa-försäkring??