• Anonym
    Äldre 27 Jan 23:57
    28804 visningar
    29 svar
    29
    28804

    imovane vs stilnoct?

    jag har haft stilnoct förut, men då de helt plötsligt slutade fungera så fick jag imovane.. Är det ett hån mot mej? Jag är ju för fasen pigg fortfarande fast jag tog dom för två timmar sedan.. Då måste jag säga att stilnoct fungerade bättre.. blev iaf lite seg. Någon som kan något om sömnmediciner? Vilka är bäst?

  • Svar på tråden imovane vs stilnoct?
  • Helhei­m
    Äldre 28 Jan 00:43
    #1

    Jag hade stilnoct innan men fick för mycket biverkningar enligt mig själv så jag bad att få testa immovane. De blev jag trött av...stilnoct blev jag pigg och euforisk av. dessutom gicka jag upp och gjorde massa saker på nätterna som jag inte kom ihåg sedan.

    Immovane funkade bäst för mig...

    jag äter inga alls nu, tyvärr...för läkarna var rädd att jag skulle bli beroende. Så nu e jag vaken halva nätterna istället..och har varit sen i våras. Kul när man har litet barn *NOT*

  • Anonym
    Äldre 28 Jan 22:09
    #2

    Jag somnar bättre av imovane än stilnoct, men har fungerat precis som du innan. Stilnoct är ju rätt hårt klassad
    Det finns en tablett som är SUPER, Nitrazepam, men jag vet inte hur hårda dom är på att skriva ut dom. Men mellan imovane och stilnoct hae jag klart valt AILNOCT. Kram på dig

  • Silenc­e is golden
    Äldre 28 Jan 22:16
    #3

    Du kanske har blivit immun mot sömntabletter om du tagit det under lång tid dvs? Du kasne fick Imovane för att läkaren tycker att du inte skall ta så starka tabletetr längre?
    Har du försökt med avslappningsband/musik? Det har god effekt tycker jag.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 22:23
    #4

    men .. kan man bli det? Immun...
    Silence is golden skrev 2008-01-28 22:16:08 följande:


    Du kanske har blivit immun mot sömntabletter om du tagit det under lång tid dvs? Du kasne fick Imovane för att läkaren tycker att du inte skall ta så starka tabletetr längre?Har du försökt med avslappningsband/musik? Det har god effekt tycker jag.
  • Silenc­e is golden
    Äldre 28 Jan 22:27
    #5
    Anonym skrev 2008-01-28 22:23:17 följande:
    men .. kan man bli det? Immun...Silence is golden skrev 2008-01-28 22:16:08 följande:
    Du skrev ju i trådstarten att Stilnoct ej fungerade el hur? Vad tror du det beror på själv?
    Om du ätit länge så vänjer sig ju kroppen vid det.
  • Anonym
    Äldre 28 Jan 22:29
    #6

    jag säger para Propavan...

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 22:42
    #7

    propavan.. varför säger du det? Dom blir man ju "bakfull" på.. och inte somnar man av dom heller.. de var dom första jag fick prova


    Anonym skrev 2008-01-28 22:29:25 följande:
    jag säger para Propavan...
  • Anonym
    Äldre 28 Jan 23:15
    #8
    Anonym skrev 2008-01-28 22:42:44 följande:
    propavan.. varför säger du det? Dom blir man ju "bakfull" på.. och inte somnar man av dom heller.. de var dom första jag fick prova
    ja har då somnat och aldrig blivit "bakfull". sover som en gud och är pigg och utvilad dan därpå.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 23:21
    #9

    jo när man väl somnar så sover man ju som en gud.. men det kan ju ta några timmar. Och sedan vaknar man inte förrän vis 11 tidigast dagen efter, å då är man fortfarande trött.

    Tycker jag..


    Anonym skrev 2008-01-28 23:15:35 följande:
    ja har då somnat och aldrig blivit "bakfull". sover som en gud och är pigg och utvilad dan därpå.
  • Silenc­e is golden
    Äldre 28 Jan 23:29
    #10
    Anonym skrev 2008-01-28 23:21:28 följande:
    [object String]
    Har du fått hjälp med att ta reda på vad som orsakar din störda nattro?
Svar på tråden imovane vs stilnoct?