• Anonym (ajj ajj)
    Äldre 30 Jan 21:27
    26793 visningar
    27 svar
    27
    26793

    Böld i fittan?!?!

    Har nu i ca 2 veckor haft jätteont i fittan..Nu börjar det dyka upp en böld liknande sak på ena inre blydläppen..ganska långt upp nära klitoris. I vanliag fall kan man verkliegn urskilja klitoris och inre och yttre blygdläppar på mig..nu ser allt helt svullet och äkligt ut. Visst jag är gravid och det är vanligt att man svullnar..Men denna böld gör att man knappt ser skillnad på ena inre blydläppen och klitoris..

    PLUS att det gör satans jävla ont..ont hela tiden..inte bara vid beröring..utan minste lilla rörelse så gör det ont...plus att det dunkar hela tiden..Trodde först jag hade urinvägsinfektion, för då brukar jag få så där bultande/dunkande känsla där...men har tagit sånna tester hemma och det visar inget..och idag såg jag denna böld..

    Ska ringa till mvc imån och be om att få komma in på en koll..men vill gärna bolla lite tankar och sånt med er..Vill höra era funderingar..vet att ingen av er kan ställa en diagnos men vill mest bara som sagt bolla lite tankar och prata av mig.

    Nån som haft liknande??

  • Svar på tråden Böld i fittan?!?!
  • Fru U
    Äldre 30 Jan 21:43
    #11

    Man kan ha blodbölder också


    Anonym (ajj ajj) skrev 2008-01-30 21:41:08 följande:
    Har haft massa sånna varbölder förut och det känns inte som det..det är liksom inte som en böld i sej utan mer svullet och en böld inuti typ :S svårt att förklara..men det kommer inte nåt om man tar på den...åderbråck känns det inet som heller..har haft lite sånt förra gången jag var gravid..när jag satt förut på toa kunnde jag knappt sära på benen för det känndes som hela fittan sprack :S ursäkta mina ordval..men fy helvete vad ont det gjorde :S
    Live and let live
  • Anonym (sam)
    Äldre 30 Jan 21:57
    #12

    HERPES..... min kompis har lika och hon hade herpes, fick tabletter... kolla upp!!!

  • Anonym (ajj ajj) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 21:59
    #13

    Gör dom ont då?  grejjen är att jag vågar inte röra eller ens sära på blygisarna för det gör så satans ont :S

    Som jag skrev ovan så tror jag att jag har en svampinfektion oxå..men har behandlat med pevaryl ltie då och då...min fitta blir väldigt torr av den så jag har inte velat hålla på hela tiden..men i 3 dagar iaf och det borde väl ha förbättrat om det är en svampinfektion?

    köpte även en intimkräm på apoteket då jag var så torr och så..
    men iaf..kan svamp ge en böldliknande saker? aldrig vart med om det ..bara att jag blitt röd och lite torr och så.


    Fru U skrev 2008-01-30 21:43:59 följande:
    Man kan ha blodbölder också
  • Anonym (jag med)
    Äldre 30 Jan 22:06
    #14

    Jag hade också en sån där böld i inre blygdläppen för ett tag sedan, långt upp bredvid klitoris. Hade inte ont heela tiden mest om jag kom åt där lr hade tajta byxor. Den satt väl i en vecka ungefär sen försvann den av sig själv. Var skitskraj först o började tänka cancer o allt möjligt hypokondrisk som man är

    Hur som helst.. har ingen aning om vad det var eg.. men den försvann iaf.. blev liksom mindre o mindre o försvann sen helt. Provade o klämma på den också för o se om nåt skulle komma ut ifall det var som nån skrev en jättefinne lr nåt.. men som sagt.. inget hände. Det var som en ärta där inne.. en hård ärta.. tyckte den liksom rörde sig runt på nå vis.. men d var säkert bara blygdläppen som rörde sig.

    Hur länge har du haft din??

  • Fru U
    Äldre 30 Jan 22:10
    #15

    Med tanke på hur ont den gör så bör du definitivt gå o få det kollat. En blodböld är som en varböld fast med blod istället för var


    Live and let live
  • Anonym (ajj ajj) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 22:14
    #16

    kikade runt på nätet på kondylom nu..såg en bild på en tjejs fitta med massa kondylom vårtor..har haft en liten böld liknande grejj precis mellan öppning och analen men aldrig tänkt att det skulle vara nått för jag trodde det bara var nått som fanns där..men nu kikade min man och nu var den så där vithudfärgad som det står att dom vårtorna brukar vara :S

    men den har jag haft hur länge sen som helst och har liksom inget med mitt onda uppe vid klitoris att göra..och det ser inte alls ut på samma sätt..men det är värt att kolla upp denna grejjen oxå...

    så svårt att kolla sej själv där nere när man har en stor mage i vägen :S

  • Anonym (ajj ajj) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 22:49
    #17

    nån mer om har nått att säga eller tro?

  • Äldre 30 Jan 23:38
    #18

    OM det är en svampinfektion så hjälper det inte att medecinera med Pevaryl i enbart 3 dagar faktum är att man skall använda pevaryl 3 dagar EFTER sista symtomen också, dvs man skall medecinera med det till 3 dagar efter det känns bra. För att vara säker. Om du slutade mitt i behandlingen så blossar det givetvis upp igen.

  • Anonym
    Äldre 31 Jan 01:26
    #19

    Kolla upp det! Har ingen aning om vad det kan vara men eftersom du har så ont som du beskriver så finns det väl ingen anledning att vänta. Oavsett om det varit kondylom, herpes eller svampinfektion så måste det ju behandlas så om jag varit dig hade jag ringt och bokat tid för undersökning. Hoppas det inte är något allvarligt.

  • mee2
    Äldre 31 Jan 01:30
    #20

    ja hade så en gång d va ett åderbråck men d försvinner men visst gör d ont

  • Anonym (finne­?)
    Äldre 31 Jan 01:33
    #21

    Jag fick exakt likadant under min graviditet. Det började som en liten finne, på höger inre blygdläpp uppe vid klitoris. Hade den nog i 1,5vecka, den blev större och större och jag kunde varken sitta eller gå utan att de gjorde ont! Den var stor som en ärta och tillslut så sprack min blyggläpp och det blödde massor men inget var och efter 2-3 dagar så minskade den i storlek och försvann tillslut. Kanske kallas böld, jag har sagt finne!

  • Anonym
    Äldre 31 Jan 08:16
    #22

    åderbrock

  • Anonym (finne­?)
    Äldre 31 Jan 09:20
    #23

    Var det ett årderbrock? Eftersom de kom blod och inget var?

  • Anonym (ajj ajj) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 09:59
    #24

    ska ring mvc nu efter 10. För höra vad dom säger.hoppas jag får komma in på en koll snart.
    kan knappt sova av att det gör så ont :S

  • Anonym (ajj ajj) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 14:08
    #25

    fanns ingen telefontid alls på min mvc, åker in till sjukhuset och sätter mig där..ringde en annan mvc som tyckte det..får se vad som händer..har lika ont fortfarande :S

  • lollip­op25
    Äldre 31 Jan 22:59
    #26

    hur har det gått?

  • Anonym
    Äldre 1 Feb 00:09
    #27

    kan de inte vara åderbrock?? dem kam ju göra jätte ont.

Svar på tråden Böld i fittan?!?!