• Solros­en25
    Äldre 2 Feb 21:09
    22847 visningar
    490 svar
    490
    22847

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • yatsy
    Äldre 3 Feb 12:12
    #1

    Guud va bra med den här tråden! Hoppas att det e fler som hoppar på den bara :) jag använder Modifast och detta e min 7:e dag.. och jag e så förbaskat sugen på MAAT! ojojoj.. kycklingpasta eller köttgryta eller stekt fisk..*suck*

    Vad använder du och hur går det för dig?
    jag vill ner 15 kg till helst. Du?

    kram!

  • Blonde­lindis
    Äldre 3 Feb 12:16
    #2

    Denna tråden hoppar jag på jag kör blandat med cambridge & naturdiet,men får nog gå över helt till naturdiet för cambridge e ju så himla dyrt
    Ska gifta mig i maj så då ska jag helst väga 8 kg mindre än vad jag väger nu
    Har redan gått ner 5 kg på två veckor,åt igår och det var såååååå gott

    tycker det e så jobbigt att få i sig allt vatten man helst ska ha i sig under dagen!

  • yatsy
    Äldre 3 Feb 12:23
    #3

    Hej! kul att det blev en till! Jag brukar tappa upp 3 liter vatten kvällen före.. så det e rumstempererat när jag ska dricka. går myyycket lättare tycker jag.. kan klunka ett stort glas på en gång utan huvudvärk mm. Har du provat det?
    jag skulle oxå velat ha bort mina till i maj.

    Så man kan börja arbeta på en liten knodd till utan och va rädd för och se ut som en flodhäst i 3 månaden.. *hehe*

    och jag hoppas på giftermål i aug! skulle vara väldans trevligt och se ut som aldrig förr då :)

  • Blonde­lindis
    Äldre 3 Feb 12:30
    #4

    Nä det har jag inte testat ,kanske ska göra det,jag trodde liksom att det skulle vara lättare att få i sig när det är kallt,men det känns som jag näsan mår illa av det.

    Vet precis vad du menar med att det skulle vara skönt att inte väga för mycket när man blir gravid som sagt vi gifter ju oss i maj och därefter ska vi nog sakteliga påbörja bebis nr 2

    men såhär taggad som jag är nu har jag aldrig varit innan ,provade brudklänningen i fredags oxå och nu är jag motiverad till tusen!hehe

    det svåra är ju egentligen att lära sig äta rätt efter att man gått ner till sin trivselvikt...kanske ska gå på gi-diet efter...jag klarar mig utan godis mm...men mat ...tar gärna om tre ggr,har inget stopp,älskar mat

    vad är din last i matvärlden?

  • yatsy
    Äldre 3 Feb 17:18
    #5

    åhh.. jag har inte köpt nån brudklänning än.. Skulle va så kul om man hade rätt vikt så man kan börja prova lite! Vad kostade din?

    Jag har lyckats gått ner 9 kilo innan jag började med den här dieten.. Och på dessa 7 dagarna så har jag gått ner ca: 3 kg :)
    känns väldans bra. 12 kg hittills!
    Så jag har faktiskt kommit in i och äta rätt ganska bra.. det e mitt tålamod som inte är min starka sida. Men jag har samma last som dig.. :/ tar ju om mat för det e så gott.
    Och salt mat. Chips e det bästa jag vet. men lösgodis äter jag aldrig. kakor och tårta ibland. (svärföräldrarna e bagare) *suck*

    Hur gick det när du åt ett mål mat efter 2 veckor? gick du upp nått? och vad åt du?
    Usch vilket svårt matsug jag har. Det finns ingen hejd i min fantasi. Kommer på nått jag vill äta hela tiden! på kvällen e det som värst för mig när man gått en hel dag utan att äta. och igårkväll satte sig sambon och åt 5 toasts.. mindre kul!
    fy f**n va sugen jag blev då.

  • Taffer
    Äldre 3 Feb 17:20
    #6

    Jag har bara varit med i Cambridge tråden innan, men nu kör jag nu naturdiet
    Körde igång i måndags efetr att ha gått upp alldeles för mycket efter avslutad kur tidigare.

  • yatsy
    Äldre 3 Feb 17:22
    #7
    Taffer skrev 2008-02-03 17:20:56 följande:
    Jag har bara varit med i Cambridge tråden innan, men nu kör jag nu naturdietKörde igång i måndags efetr att ha gått upp alldeles för mycket efter avslutad kur tidigare.
    Vad var det som gjorde att du gick upp? och funkar naturdieten lika bra som cambridge? hur mycket vill du ha bort?
  • Taffer
    Äldre 3 Feb 17:33
    #8

    yatsy: Jag gick upp en del igen för att jag itne åt ordentligt efetråt, och för att upptrappningen inte gick som det skulle.
    Jag vill ner ca 20kg.
    Jag tror naturdiet är lika bra Förra gågnen körde jag dom 8 första dagarna med naturdiet och tappade 4,5kg.

  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 20:11
    #9

    Vill börja med att säga välkomna till er, Yatsy, Blondelindis å Taffer!! Verkligen jätteroligt att ni vill va med!


    yatsy skrev 2008-02-03 12:12:33 följande:
    Guud va bra med den här tråden! Hoppas att det e fler som hoppar på den bara :) jag använder Modifast och detta e min 7:e dag.. och jag e så förbaskat sugen på MAAT! ojojoj.. kycklingpasta eller köttgryta eller stekt fisk..*suck* Vad använder du och hur går det för dig?jag vill ner 15 kg till helst. Du?kram!
    Härligt att höra! Jag va medlem på ett par Cambridge-trådar förut men tyckte inte att jag fick nåt stöd eller pepp tbax så jag valde att starta denna tråden istället..Eftersom du e på din 7:e dag så ska du ha ett jättegrattis, du har klarat den värsta tiden!! Nu har dina "sockerreserver" troligtvis tömts helt å kroppen börjar nu förbränna fettlagren. Suget efter mat brukar komma å gå för många (de flesta kanske t o m) men varje tillfälle du låter bli att äta kommer att motivera dig eller rättare sagt beröm dig själv för att du inte ätit så kommer det att bli lättare att stå emot följande ggr du helst av allt vill äta. Påminn dig oxå om varför du vill nå din målvikt!

    Jag använder mig av Naturdiet å det går bra, jag har hållt på sen 27/12 på ren kur å tappat 10,8 kg. Jag har 15-16 kg till som jag tänker ta bort. Jag har oxå använt mig en hel del av mental träning - särskilt första mensen för då höll jag på att gå ner i spagat av suget efter mat, godis osv - å d hjälpte mig enormt. Mental träning handlar kort sagt om att se å känna vad man ser/känner när man kommit till sin målvikt, för att orka med stunderna när matsuget kommer mm..!

    Kram!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • Solros­en25
    Äldre 3 Feb 20:19
    #10
    Blondelindis skrev 2008-02-03 12:16:31 följande:
    Denna tråden hoppar jag på jag kör blandat med cambridge & naturdiet,men får nog gå över helt till naturdiet för cambridge e ju så himla dyrt Ska gifta mig i maj så då ska jag helst väga 8 kg mindre än vad jag väger nu Har redan gått ner 5 kg på två veckor,åt igår och det var såååååå gott tycker det e så jobbigt att få i sig allt vatten man helst ska ha i sig under dagen!
    Grattis till din viktminskning! Kör du m ren kur eller kombinerad? Hur mkt vatten lyckas du få i dig, i vanliga fall m cambridge å Naturdiet? Naturdiet e ett bra val både näringsmässigt å ekonomiskt tycker jag! Cambridge e nästintill hutlöst dyrt. Andra fördelen m Naturdiet e ju att du har 5 shaker istället för 3. För att återgå t "vattenfrågan" så tar kroppen upp 2-3 dl vatten/timma så försök att få i dig ½ liter i timmen ungefär, ibland med längre mellanrum. Brukar du vakna törstig förresten? Om jag dricker mindre än 5 liter så vaknar jag m en mun torr som en öken.

    Bra jobbat, fortsätt kämpa på!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
Svar på tråden Pulverdiet