• Solros­en25
    Äldre 2 Feb 21:09
    22851 visningar
    490 svar
    490
    22851

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Desse
    Äldre 17 Mar 11:50

    Hur mycket kan man räkna med att gå ner på en månad med cambridge utan så där jätte mycket motion och ca 12 kg övervikt.??

    Börjar idag nämligen!

  • karma3­0
    Äldre 17 Mar 12:30

    Tror att det ligger mellan 1½-2 kg/vecka...Du har ju inte så mycket att gå ner, då kan det ta lite längre tid har jag hört. Själv har jag ju hela 37kg kvar att gå ner, men det ska gå!!

    Välkommen hit och lycka till!


    Desse skrev 2008-03-17 11:50:48 följande:
    Hur mycket kan man räkna med att gå ner på en månad med cambridge utan så där jätte mycket motion och ca 12 kg övervikt.?? Börjar idag nämligen!
  • karma3­0
    Äldre 17 Mar 12:36

    Vilken tur att man kan sätta sig här och skriva av sig lite då suget kommer smygande Första dagen på mensen, inte så kul då jag är redo att äta i stort sett vad som helst, jag menar tom blodpudding låter riktigt gott, då är det illa

    Men, men, sommaren hägrar, trots snön, så det är bara att bita ihop, ta ännu ett glas vatten och tänka framåt
    Heja alla oss som kämpar på!

  • Äldre 17 Mar 20:53

    Här står det stilla som i graven. Jag tänkte börja en ny ren kur idag, men så hade jag slut på pulver så det blev lite omelett till middag. Men jag går ju inte upp iallafall.

  • karma3­0
    Äldre 18 Mar 10:32

    Vad bra att det inte går upp! Har du börjat idag? Själv tänkte köra med Modifast tills mina redan inköpta påsar tar slut, sen kommer jag byta till Cambridge eftersom man då går in i ketos (det gör man ju inte med Modifast )
    Så härligt väder ute idag, trots kylan ger solen en försmak på sommaren


    Guavasylt skrev 2008-03-17 20:53:34 följande:
    Här står det stilla som i graven. Jag tänkte börja en ny ren kur idag, men så hade jag slut på pulver så det blev lite omelett till middag. Men jag går ju inte upp iallafall.
  • sofand­a
    Äldre 18 Mar 11:05

    Känns som om det var jättelänge sedan jag hittade den här tråden och skrev lite....tänkte börja med pulver, men hade egentligen inte den rätta motivationen, den har jag nu! Började med pulver igår och än så länge har det fungerat bra. Har ingen våg hemma, så jag vet inte vad jag startar på. Men jag kör med måttband runt midjan och ska mäta varje måndag! Bu känner jag mig extra "uppblåst/svullen" eftersom jag såklart fick mens igår....TYPISKT!

  • Desse
    Äldre 18 Mar 13:24

    karma30: Nehej ! Går man inte in i ketos av mofifast ? Jag som trodde det fungerade på liknande sätt. Själv är jag jätte nöjd med cambridgekuren just därför att man håller sig mätt hela tiden. Det är lite jobbigt att få i sig 3 liter vatten om dagen, men jag brukar göra upp ett chema för hur mycket vatten jag ska ha fått i mig vid vissa klockslag. Sen känns det inte så där jätte kul, att andedräkten blir så hemsk. Men det är väl bara att hålla sig på behörigt avstånd från omgivningen och borsta tänderna i massor samt stoppa in dessa papermints i munnen. 


    KÄMPA PÅ NU TJEJER !!!!


    Så fort suget kommer farande här så tänker jag på att jag gör det här för min egen skull, hur jag kommer se ut till sommaren och hur egoistiskt det är att lägga 2000 kr i månaden på sig själv ! Då känns allt lättare igen. Sen tänker jag ju på när jag kan knäppa byxorna som ligger i garderoben igen. Sen har jag delmål, först ska jag klara det här till den.... sen ska jag klara det här till den...... osv då går det liiiite lättare.

  • karma3­0
    Äldre 19 Mar 07:31

    Välkommen tillbaka! Vilket pulver kör du? Angående mensen...samma här, men det är bara att kämpa på, det går ju över(tack gode gud!! )
    Har nu gått en vecka med Modifast, Två kg ner och då har jag ju mens


    sofanda skrev 2008-03-18 11:05:14 följande:
    Känns som om det var jättelänge sedan jag hittade den här tråden och skrev lite....tänkte börja med pulver, men hade egentligen inte den rätta motivationen, den har jag nu! Började med pulver igår och än så länge har det fungerat bra. Har ingen våg hemma, så jag vet inte vad jag startar på. Men jag kör med måttband runt midjan och ska mäta varje måndag! Bu känner jag mig extra "uppblåst/svullen" eftersom jag såklart fick mens igår....TYPISKT!
  • karma3­0
    Äldre 19 Mar 07:41

    Precis! Vi gör ju detta för OSS! Tänk att komma i en sexig sommarklänning till midsommar!! Ett annat tips för andedräkten (som lätt kan ta kål på någon oskyldig ) är att skölja med munvatten, hjälper ju en stund iallafall
    Lycka till tjejer!!!


    Desse skrev 2008-03-18 13:24:00 följande:
    karma30: Nehej ! Går man inte in i ketos av mofifast ? Jag som trodde det fungerade på liknande sätt. Själv är jag jätte nöjd med cambridgekuren just därför att man håller sig mätt hela tiden. Det är lite jobbigt att få i sig 3 liter vatten om dagen, men jag brukar göra upp ett chema för hur mycket vatten jag ska ha fått i mig vid vissa klockslag. Sen känns det inte så där jätte kul, att andedräkten blir så hemsk. Men det är väl bara att hålla sig på behörigt avstånd från omgivningen och borsta tänderna i massor samt stoppa in dessa papermints i munnen. 
    KÄMPA PÅ NU TJEJER !!!!
    Så fort suget kommer farande här så tänker jag på att jag gör det här för min egen skull, hur jag kommer se ut till sommaren och hur egoistiskt det är att lägga 2000 kr i månaden på sig själv ! Då känns allt lättare igen. Sen tänker jag ju på när jag kan knäppa byxorna som ligger i garderoben igen. Sen har jag delmål, först ska jag klara det här till den.... sen ska jag klara det här till den...... osv då går det liiiite lättare.
  • sofand­a
    Äldre 19 Mar 23:32

    Har ärvt lite olika...funderar precis på om det är ok att blanda olika märken...eller om man ska hålla sig till et.....?

  • karma3­0
    Äldre 20 Mar 11:53

    Jag skulle kanske säga att hålla dig till samma märke, men drick upp de du har först!

    Är inne på dag åtta nu, och det går lite trögt, antagligen för att jag var till affären och såg alla handla en massa mat ochj godis MEN lever på hoppet om en vacker kropp som jag är stolt över
    Lycka till nu allihopa!


    sofanda skrev 2008-03-19 23:32:23 följande:
    Har ärvt lite olika...funderar precis på om det är ok att blanda olika märken...eller om man ska hålla sig till et.....?
  • sofand­a
    Äldre 20 Mar 12:11

    Ja, det är så jag tänkt...Nu ska jag strax iväg till affären och köpa påskgodis till alla "kärringar" som snart kommer, mina barn ska också få fyllda ägg....


    karma30 skrev 2008-03-20 11:53:56 följande:
    Jag skulle kanske säga att hålla dig till samma märke, men drick upp de du har först!Är inne på dag åtta nu, och det går lite trögt, antagligen för att jag var till affären och såg alla handla en massa mat ochj godis MEN lever på hoppet om en vacker kropp som jag är stolt över Lycka till nu allihopa!
  • Äldre 21 Mar 00:29

    Hej hej!

    Jag har ikväll beslutat mig för att börja med en ren kur naturdiet efter påskhelgen. Jag säger efter helgen för jag vet att det bara är onödigt lidande att börja redan nu, dessutom är det lugnt med födelsedagar och andra frestelser framöver. Jag måste helt enkelt få bukt på mitt sockersug nu. Jag är så beroende att det är läskigt.

    Gick upp 16 kg under graviditeten, rasade 26 första halvåret efter förlossningen, men nu när amningen är så gott som obefintlig har jag börjat öka igen, ca 3 kg, och kroppen bara skriker efter socker, socker, socker. Så nu får det vara nog helt enkelt. Har ett BMI på 32 och skäms för det. Jag förstår inte hur jag har kunnat tillåta mig till det. Men men, inget att gnälla över nu när det är för sent. Bara att bita i det sura äpplet.

    Jag klarar inte av pulverpåsarna..körde cambridge i 5 veckor 2004. Gick ner 15 kg, men mådde pissdåligt psykiskt. Var nog inte riktigt motiverad. Lyckades hålla vikten tills bebisverkstan började. Månad efter månad som skendräktig gjorde att kilona kom tillbaka. Hur som helst så har jag smakat naturdiets färdigblandade shakes och tycker att dom är helt ok. Vet att dom är dyrare men om man slår ut det med allt godis och skräp som jag sätter i mig nu så blir det iaf billigare.

    Nu vill jag ha en massa tips om hur mina två första, rena veckor ska bli så effektiva som möjligt. Hur gör jag med träning? Promenader går jag varje dag med barnvagn och hundar. Motionscykel finns i hemmet, den kan jag använda va? Utan att bygga för mycket muskler. Citronvatten har jag hört ska vara bra. Är det det? Det står på naturdiets hemsida att man får äta grönsaker och sallad under den rena kuren. Stämmer det? Är det för att stilla tuggbegäret? Eller ska man hålla sig helt utan? Hur är det med kaffe? Vet att jag under cambridgekuren hade strikt förbud mot tuggummi, är det så fortfarande?

    Många frågor blir det. Era viktresultat som jag har läst om i den här tråden är så peppande. Tänk om jag och kommer att vara så duktig!!


    Vilya är här - 2007-05-29
  • DOLCE FAR NIENTE
    Äldre 21 Mar 13:53

    Hej, det var ett bra tag sedan jag skrev nu.
    Anledningen? Jo för att jag fuskat såklart. Men jag är på G nu har förlorat 3 kg sedan sist, och när jag tittar tillbaka i tråden så var det en månad sedan 19 februari .
    Men jag har inte gett upp, jag har ju egentligen inte så många kg kvar att gå ner så då går det väl jäkligt trögt nu det sista. Var på Willys och köpte Body for life, en färdig dryck billig (13 kr) men fy vad den smaka värre än Naturdiet. Den smaka bara socker blää.
    Men nu ska jag använda mina naturdiet påsar igen, som jag inte använt. De kg jag har gått ner beror på att jag faktisk slutat äta godis och annat smått och gott. Är så jäkla stolt över att jag blivit av med mitt godisberoende. Wohoo
    Så nu har jag motovationen för att bli av med de sista jobbiga kg, va jobbigt detta kommer va men jag ska INTE ge upp. peppa peppa mig

  • Äldre 24 Mar 16:05

    Hej igen pulvervänner! Jag går fortfarande på halvfart med pulver och vågen sniglar sig neråt igen. Unnade mig att äta ute i helgen och njöt av löjrom, lammfilé och creme brulé. Men nu är det tillbaka i spåret igen. Jag försöker leva på minnet av löjrommen för att det ska bli lättare. Tog en fyratimmars promenad igår, men jag har så svårt att komma igång med motionen.
    Lycka till till er alla!

  • Ammi82
    Äldre 25 Mar 20:38

    Under cambridge är tuggummi ej tillåtet.

    Det man kan dricka under cambridge är:

    Lightläsker i måttliga mängder
    Kaffe och te utan socker eller mjölk i

    Om det verkligen går så illa att man bara MÅSTE ta något att tugga, välj då kött av fågel eller fisk och inget till. Då behöver man inte gå ur ketosen, men det är olika för alla!

    Dag tre för min med ren kur. Har dock kört cambrigde från januari, men har haft pauser av olika anledningar.

    Nu är jag dock igen, mått illa nu i två dagar, om det inte går över tills imorgon, ska jag köpa kycligfile och tugga i mig lite och se om det hjälper.


    Nya bilder i galleriet
  • Ammi82
    Äldre 25 Mar 20:39

    Ja, och 10 kg har jag gått ner och massor med cm! Hade så klart varit mera om jag inte haft mina pauser, men glad för dom ändå! Gått ner säkert två storlekar.


    Nya bilder i galleriet
  • Turnit
    Äldre 26 Mar 13:29

    Hej...tänkte pulvra några veckor och läser här hur det gått för er. Kanonbra jobbat alla....


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.12 dagar kvar till spray.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • karma3­0
    Äldre 26 Mar 17:54

    Jag föll över påsken, ramlade rätt ner i påskbordet
    Är arg på mig själv då det är såååå svårt att hitta tillbaka då man väl "syndat"
    Vågen står som tur är på +-0 så jag är tacksam över det iallfall!

    Ammi: Bra jobbat! Tråkigt att du mår illa Ska ställa den klassiska frågan: Dricker du tillräckligt? Kanske för mycket? Jag vet att jag mår illa då jag dricker för mycket vatten! Jag har ätit några skivor skinka då jag saknat mat för mycket...En varning bara: Det ger mersmak

    Lycka till nu allihopa! *Peppkramar*

  • Äldre 30 Mar 15:21

    Dags för en uppdatering från mig igen. Nu har kilon börjat trilla av mig igen och jag har gått ner ytterligare två kilo. Jag är fortfarande i Allevoprogrammets viktminskningsfas, så jag pulvrar inte mer än 1-2 gånger om dagen och så äter jag mat resten! Jag har fått rekommendationen att äta 2000 kcal om dagen, men jag tycker det är omöjligt att räkna hur jag ligger till. Igår åt jag på resturang och idag har jag precis varit och fikat och ätit en jättesmaskig räksmörgås, men jag håller igen på portionerna. Min sambo som kör samma program som jag lyckas också bra - han har gått ner snart 9 kilo på de 5 veckor vi varit igång.
    Nyckeln till framgång måste vara att vara ihärdig och inte låta sig nedslås om det går trögt ibland. Det är bara att ta nya tag, så får man resultat så småningom.
    Nu ska jag lägga mig framför tv med gott samvete.
    Bästa lyckönskningar till er alla!

Svar på tråden Pulverdiet