• Anonym (ont)
    Äldre 6 Feb 22:38
    39530 visningar
    8 svar
    8
    39530

    Ömma knölar bakom örat

    Hej
    Jag har fått någon mindre knölar bakom örat som värker väldigt mycket. Skall till doktorn i morgon men undrar nu om någon haft liknade? Intressant att veta vad det kan vara, funderar på någon inflammation i körtlarna i så fall hur botas detta?

  • Svar på tråden Ömma knölar bakom örat
  • Anonym (jag oxå)
    Äldre 6 Feb 22:47
    #1

    Är det stora knölar? Jag har själv börjat få små, små knölar bakom örat som ömmar lite grann när man trycker på dem men har ingen aning om vad det är. Vissa har jag tom börjat pilla lite på och dem påminner lite om en finne när man klöser hål på dem, det kommer liksom ut vitt fett känns det som precis som på en finne. Kan du inte skriva och berätta vad det är imorgon så hade jag blivit jätteglad?

  • Anonym (mamma­2)
    Äldre 6 Feb 23:00
    #2

    Hej!! Jag har haft knölar som sitter mer vid örsnibben som har gjort ont,de är som var inne i kanten,har kollat mina nära ja var yngre fick såna för att ja har hål i örat o använde silver örhängen tål bara guld om de är utan nickel ;) billigt o bra alltså ;)

  • Anonym (ont) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 00:04
    #3

    Ja självklart kan jag berätta hur det går i morgon. Prata med en sköterska som nämnde något om Inflamation i någon körtel men vet inte vad det innebär så får se i morgon vad dommen blir =)

  • Anonym (ont) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 18:29
    #4

    Hej
    Var hos doktorn i dag tog bara fem minuter cirkus. Han sa att jag hade svullna lymfkörtlar som kunde bero på ett virus jag hade i krooppen. Kännt mig lite hängig men inte förkyld. Kunde bli så när immunförsvaret jobbade i 200. Tyvärr fanns ingen medicin som hjälpte direkt mot detta utan var bara att vänta någon vecka eller två. Då dett kunde och gör fruktansvärt ont på mig fick jag värktabletter och ordination om att vila.

    Usch har jätteont och är slö, störande att jag är så dålig
    men inte är jätteförkyld eller liknande som det känns
    som. Man försöker ju göra massa ändå men blev helt slut bara av att diska lite.

  • Anonym (jag oxå)
    Äldre 7 Feb 21:29
    #5

    Vad skönt att det inte var nåt allvarligt. Då antar jag väl att det är körtlar jag oxå har bakom mina öron. Är det forresten stora knölar du har eller är de små?

  • Anonym
    Äldre 7 Feb 21:40
    #6

    Om era knölar inte går ner igen så hör av er till läkaren igen! Förstorade lymfkörtlar på nacke/hals kan vara allvarligt, bla tecken på hodgkins sjukdom. (www.vardguiden.se/Article.asp) Självklart inte om de bara är tillfälligt förstorade under en kort infektion eller nått, men om de kvarstår!

  • Anonym (ont) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 01:34
    #7
    Anonym skrev 2008-02-07 21:40:30 följande:
    Om era knölar inte går ner igen så hör av er till läkaren igen! Förstorade lymfkörtlar på nacke/hals kan vara allvarligt, bla tecken på hodgkins sjukdom. (www.vardguiden.se/Article.asp) Självklart inte om de bara är tillfälligt förstorade under en kort infektion eller nått, men om de kvarstår!
    Tack för varningen. Doktorn sa att jag skulle komma tillbaka om det inte blev bättre men fick inte riktigt besked inom vilken tidsram. Han sa att knölarna kunde vara kvar ganska länge utan att det var farligt. Lite orolig då jag själv sökt på olika former av cancer när jag fick detta. Många av symtimen stämmer varit väldigt trött och så den senaste tiden tex. Men jag har sökt för det och tagit massa prover och skall tillbaka på måndag så får se om det är något fel.
  • Anonym (Undra­nde)
    Äldre 19 Apr 08:11
    #8

    Hur gick det?

Svar på tråden Ömma knölar bakom örat