• tvontheradio

    Västerås/Hallstahammar trakten som beräknar till hösten?

    Hej!

    Tänkte bara kolla runt om det var fler än jag som ska ha till hösten. Jag är själv i vecka sju, idag tillochmed. Ska in på tidigt ul nästa vecka då jag fick missfall förra gången jag var gravid. Vore kul om man kände någon

  • Svar på tråden Västerås/Hallstahammar trakten som beräknar till hösten?
  • Aamamman

    Jo, jag fick göra ett VUL och precis som för dig sa hon att jag nog var i vecka 5. Hinnsäcken var bara 4 mm.

    Ja! Det är jättejobbigt att ha ont i ryggen. Ska till BM imorgon och ska be henne om både akupunktur och stödbälte.

  • nett75

    Hej på er!
    Här kommer en till som är gravid....just nu i vecka 10 och med illamåendet på topp ;)
    Är beräknad till 4 oktober....Och ni?

  • tvontheradio

    jadu, svårt att säga, vet inte vilken vecka jag är i pga sen äl. trodde jag räknade från mensen som jag fick på nyårsafton, men det visade sig inte stämma. förvirrande är det!
    ringde förövrigt ner till bvc/mvc här i hallsta, men de har något fel på sina telefoner! jag komemr inte fram, inget an numrerna är anträffbara... sjukt!

  • nett75

    Hur har ni det med illamående och trötthet mimosan och tvontheradio?
    Själv tar jag postafen som hjälper litegrann, nackdelen är att jag blir så trött..jobbigt när man har en 11 månaders att jaga:)
    Ska till bm imorgon hoppas det är ok att man får börja ta järntabletter.

  • Aamamman

    Usch! Det är det jag kan säga. Jag knallar omkring med mina seaband och mår illa mest hela tiden.. Blä!

    Funderar på att be om Lergigan Comp...

  • tvontheradio

    jag mår illa mest hela dagarna nu, blir bara värre och värre! och idag har jag ätit något konstant. jag slutar aldrig bli hungrig! om jag skulle skriva upp allt jag ätit idag skulle ni bli chockade!

    jag går och lägger mig nio, säger väl det mesta

    ringde och bokade telefontid till kvinnokliniken idag iallafall. torsdag ringer hon. så då får jag säkert tid för vul nästa vecka.

  • nett75

    Mitt illamående är som värst kvällstid...

    Äter och äter allt som faller en in.....mår illa om jag inte äter, mår illa om jag äter.Idag har jag dock testat att ha en restriktiv "matdag" och ätit knäckebröd mellan huvudmålen och tro det jag har faktiskt mått bättre än på flera veckor..

    Skönt iallafall att man är hemma om dagarna..
    Arbetar ni?

  • Aamamman

    Jag har lagt mig före nio flera kvällar i rad... Att jag är vaken så här sent är väl ett rekord.

    Jag mår också illa vare sig jag äter eller ej. Jag är som aldrig sugen på något.

    Knäckebröd kanske är en jättebra idé! Då får man ju i sig fibrer också.

    tvontheradio: Skoj med ett till VUL, det är ju så skoj att få se att det är någon där inne.

    nett75: Jag är faktiskt glad att jag inte är hemma om dagarna. Jag tvingas rycka upp mig och det funkar rätt bra. Men hu vad trött jag är när jag kommit hem.

  • tvontheradio

    mimosan: ja, OM det är någondärinne. h*n kanske har flyttat ut redan. man vet ju aldrig.

    jag äter fem gånger per dag nu. frukost, mellis, lunch, frukt, mellis och kvällsmat. men mina dagar är väldigt långa också. jag pluggar konstskola i örebro, så jag pendlar varje dag från hallstahammar. tar två och en halv timme från att jag går ut genom dörren tills jag är i skolan. och tvärtom när jag ska hem. sjukt drygt. tur att det är slut i maj!

Svar på tråden Västerås/Hallstahammar trakten som beräknar till hösten?