• Anonym (fyfas­en)
    Äldre 21 Feb 01:57
    16471 visningar
    19 svar
    19
    16471

    dubbelslag i hjärtat och panikångest.....någon mer.?????????? snälla svara ASAP

    Shit, nu hände det igen.

    Jag satt i lugnan ro och lyssnade på musik framför datorn i kväll,kännde mig ganska ok och väl till mods.
    Så, helt plötsligt hoppade hjärtat till och jag blev lite halv yr och sen igen efter det.Börjde känna mig jättekonstig och alldeles kall i hela kroppen,kunde inte tänka klart allt stog stilla i huvudet.

    Då va karusellen igång på högvarv varpå jag ringde till centraljouren/psyk här i stockholm och började babbla osammanhängande om att jag tror mitt hjärta håller på att stanna och att jag kan inte låta mina barn bli mamma lösa nu.Visste inte hur jag skulle säga för det stog helt still i huvudet,det känndes som jag inte kunde prata så jag satt tyst och han pratade på och frågade saker.Det va sktläskigt,jag trodde verkligen det va kört för min del denna gång.

    Jag blir så satans rädd när hjärtat hoppar/skuttar till sådär i bröstet,det känns nästan som om jag inte får luft och att jag måste dra ett djupt andetag för att det ska bli ok igen, och såhär har jag haft det väldigt ofta nu på senare tid.Har gjort mååånga EKG och det visar ju inget fel såklart men TÄNK om läkarna missat något och att det verkligen är fel på mig.Då sitter jag och ringer akut psyk och bölar i en timme i stället för att åka till akuten där jag kanske borde vara.!!!!!!!!!!!!!!!????????????

    Kan verkligen PÅ ge dubbelslag eller vad det nu är eller är det dubbelslagen som triggar igång PÅ ?????

    Någon mer som jag?????

    Känner mig fortfarande helt groggy och detta startade för 2 timmar sen.

  • Svar på tråden dubbelslag i hjärtat och panikångest.....någon mer.?????????? snälla svara ASAP
  • doliy
    Äldre 21 Feb 02:02
    #1

    jag hade sådär förut och det visade sig att jag "bara" hade högt blodtryck.

  • Little Pooch 05
    Äldre 21 Feb 02:03
    #2

    Jo, detta hander mig emellanat, har pagatt anda sen jag var i tonaren. Det ar valdigt laskigt, hjartat liksom galloperar ivag, det fladdrar i brostkorgen, jag blir kallsvettig och precis som du sager ar iag inte riktigt 100% i hjarnan nar det pagar. Otackt. Men jag har last nanstans att det ska inte vara farligt? I af sa HOPPAS jag inte det ar farligt da jag aldrig kollat upp det.

  • pajas0­1
    Äldre 21 Feb 02:06
    #3

    min mamma har dubbel slag på hjärtat ibland pga av sin medecin emot ms.. och de finns medecin emot dubbelslag..

    ring din vc så kan dem lotsa dig vidare så kanske du kan få hjälp

  • Anonym (fyfas­en) Trådstartaren
    Äldre 21 Feb 02:09
    #4

    ingen som har så vid ångest.......kanske ska till akuten ändå...väcka mina 3 barn...är ju själv

  • Anonym
    Äldre 21 Feb 02:11
    #5

    Det är jätte obehagligt. Händer mig väldigt ofta att jag får hjärtklappningar och yrsel. När mina hjärtklappnignar kommer känns det som en vibbration i hjärtat. Tror jag får hjärtflimemr lr hjärtinfarkt, allt möjligt inbillar man sig. Sen snurrar de i huvet. Jag ahr börjat vänja mig vid det, säger till mig varje gång de händer att "jag ahr inte dött ännu".

    Så det är inget farligt. Psyket kan spela kroppen spratt.
    Helt sjukt vad man kan inbilla sig saker. Man KÄNNER ju det faktiskt.. Och endå är de oftast inget farligt.

  • Anonym (fyfas­en) Trådstartaren
    Äldre 21 Feb 02:15
    #6

    Ja, helt sjukt är det.

    Trodde faktiskt att jag skulle dö i kväll.
    Är ensamstående med mina barn och bara tanken på hur dom skulle hitta mig död i sängen knäckte mig totalt.

  • pajas0­1
    Äldre 21 Feb 02:18
    #7

    ring sjukdvårdsrådgivningen men tror itne du behöver riva upp dina barn.. ring istället å boka tider imon så att du kan få en förklaring eller att dem letar liite till

  • Anonym
    Äldre 21 Feb 02:20
    #8

    Ja det e riktigt obehagligt.
    Jag fick en sån där "vibration" nu precis i mitt bröst.
    Och så snurra det till.

    Kommer väldigt ofta på kvällarna på mig, speciell när jag bara sitter typ såhär vid datorn.

    Men titta, jag lever =)

    Och jag ahr oxå genomgått Ekg, även ultraljud, röntgen av hjärtat.

  • Anonym (fyfas­en) Trådstartaren
    Äldre 21 Feb 02:21
    #9

    Dom sa att jag skulle åka till akuten om jag va orolig , men då va jag tvungen att ringa social jouren och be dom ta hand om mina barn medans jag va på sjukhuset för ambulansen kunde inte ta med mina barn.Känndes som jag va tvungen att välja mellan pest eller kolera då..

  • Anonym
    Äldre 21 Feb 02:26
    #10

    Du har kollat ditt hjärta mer än en gång. Försökt att tänka på det. Där är inget fel. ´Du överlever varje hjärtklappning ju =)
    Försök tänka på det.

    Tycker du ska gå och lägga dig istället

    Kanske är det du behöver? Då du får dina hjärtklappningar.
    Jag får de när jag är trött.

  • Äldre 21 Feb 02:38
    #11

    Jag har problem till å från med min PÅ å jag får alltid hjärtklappningar å dubbelslag... e en del av mina symptom vid PÅ
    Hjärnan uppfattar nån liten automatisk tanke eller en signal nånstans ifrån å skickar ut som nån slags stresssignal.. kroppen ställer in sig på flykt och panik (iaf för mig jag vet inte e ingen doktor) å då får jag mängder med fysiska symptom.

    det jag har fått höra är att det inte är farligt.. men samtidigt känner man ju hur stressad kroppen och hjärtat blir.. om du inte kan sluta oroa dig tycker jag du ska åka in... men försök andas å övertala dig själv att det bara är signaler utan anledning.. OM det handlar om PÅ

    blir själv helt slut länge efter en kraftig attack... usch hoppas det släpper snart så du kan sova!

  • Anonym (vet)
    Äldre 21 Feb 03:02
    #12

    TS!

    det är Panikångestattacker du har.. man kopplar lätt ihop det med att det skulle vara något fel med hjärtat och tror att man i princip får en hjärtinfarkt och ska dö..

    MEN det är inte så.. det ÄR i själva verket panikångestattacker det handlar om..

    Har du något i ditt liv som du mår dåligt över? Orolig över dina barn? Ekonomin? Jobbet? Boendet? Kärlekslivet?
    Kan vara vad som helst..

    Antar att det är du som skrivit den andra tråden oxå..
    Uppsök en psykolog, kan nog hjälpa..

  • tindra­08
    Äldre 21 Feb 03:29
    #13

    Yepp, det är panikångest du har! :(
    Jag har också det och jag är bara 20 år. Har haft det sedan jag var 16 år. Blir ofta jätteyr av rädslan och ännu yrare blir man när man oroar sig. fy bubblan vad otäckt det är! Är det fler än jag som blir jätteyra och är livrädd för yrsel?
    Ta hand om dig TS!

  • Eisa
    Äldre 21 Feb 05:54
    #14

    Det har aldrig hänt, kommer aldrig hända, att ett hjärta stannar pga sånt här.

  • Anonym (fyfas­en) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 23:15
    #15

    Anonym (vet) skrev 2008-02-21 03:02:25 följande:


    TS!det är Panikångestattacker du har.. man kopplar lätt ihop det med att det skulle vara något fel med hjärtat och tror att man i princip får en hjärtinfarkt och ska dö..MEN det är inte så.. det ÄR i själva verket panikångestattacker det handlar om..Har du något i ditt liv som du mår dåligt över? Orolig över dina barn? Ekonomin? Jobbet? Boendet? Kärlekslivet? Kan vara vad som helst..Antar att det är du som skrivit den andra tråden oxå..Uppsök en psykolog, kan nog hjälpa..
    Jo, jag har en del i bagaget mitt.

    Ensam med 3 barn,bråkar konstant med min yngstas pappa,trubbel med ekonomin,jobbigt med boendet som du skrev.Listan kan göras lång.
  • Anonym (fyfas­en) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 23:19
    #16

    Även fast jag innerst inne vet att det är PÅ jag har så är det lika läskigt varje gång det händer,tror på fullaste allvaret att det är fel på mitt hjärta.

    Jag har ätit medecin förut mot GAD,PÅ,SF och fungerade toppen.Fick mitt liv tillbaka men n är jag så attans rädd att börja med dom pga alla biverkningar man "kan" få.Jag hade turen att inte få några större när jag började då föutom en dag med yrsel.

  • Shinna
    Äldre 23 Feb 09:46
    #17

    En till här.....får både extraslag när jag har panikångest och när jag inte har panikångest. Ibland är det hjärtat som triggar igång min ångest och ibland är det ångesten som triggar igång hjärtat.
    Hade extra mkt extraslag när jag var gravid....dygnet runt cirka 6-7000 extraslag per dygn så du behöver nog inte vara så orolig.....dom flesta extraslag är ofarliga om än obehagliga och det får man försöka ha i minnet. Kram och lycka till

  • Anonym (fyfas­en) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 01:39
    #18

    Ser ut som det skulle vara vanligt, men jag har aldrig haft det såhär förut.

    Nojja på hjärtat har jag gjort men inga sånna här hopp i bröstet har det inte varit.

    Jag säger BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ för ångest.

  • el skåpet
    Äldre 24 Feb 02:10
    #19

    Anonym (fyfasen) skrev 2008-02-24 01:39:46 följande:


    Nojja på hjärtat har jag gjort men inga sånna här hopp i bröstet har det inte varit.
    Hjärtat är extremt segt, väldigt mycket i din kropp är gjort för att just hjärtat hela tiden skall pumpa samt att hjärnan skall få tillräckligt med energi. Har du inte något medfött hjärtfel så lär ditt hjärta pumpa bra många år till.
Svar på tråden dubbelslag i hjärtat och panikångest.....någon mer.?????????? snälla svara ASAP