• Anonym
    Äldre 27 Feb 11:53
    106777 visningar
    35 svar
    35
    106777

    Tips om hur få bort en vårta på handen

    Provat att frysa den hemma 4-5 gånger. Gick til läkaren som sa att jag skulle prova de här plåstrena från apoteket. men vårtan sitter kvar. Det känns lite pinsamt och jobbigt då den sitter just på handen och ni vill jag ha bort den. Jag var så desperat att jag pillade bort översta delen grävde mig in och försökte dra bort den men inte ens det gick den satt som berget.

  • Svar på tråden Tips om hur få bort en vårta på handen
  • Anonym (Maja)
    Äldre 12 Apr 15:28
    #21

    Finns ett kanon medel som är helt naturligt. Pleurocaps. Jag köpte detta efter att jag provat een rad andra metoder som inte funkat. Senast var det 3 frysbehandlingar. Eftersom vårtor orsakas av virus kan man inte frysa,bränna eller fräta bort dem. Jag fick alltid nya bredvid de gamla vårtorna. Bestämde mig att prova Pleurocaps som en bekant hade använt mot mollusker. Det fungerade. Behandlingen för mig varade ca 3 månader. Slapp ärr och har inte fått nya sedan behandlingens slut.
    Jag kan varmt rekommendera Pleurocaps. Köpte på en Life butik men det finns även på nätet.  

  • Äldre 10 Oct 23:56
    #22

    jag har så många vårtor i händer har haft dem i mer än 1 år de smittas hela tiden jag har användt många mediciner men ingen hjälper till . har typ 25 vårtor på fingrarna . Har någon tips på hur jag kan få bort de

  • Äldre 24 Jan 18:29
    #23

    Eltejp.


    Fick en vårta på tummen. Irriterande som fan känns äckligt, ville bli kvitt den så fort som möjligt. Läste att man kunde kväva den med tejp.


    Eltejp funkade kanon. Har man på en finger är det lätt att tejpa runt och få det till att fästa. I handen eller foten är nog svårare. Bytte tejp-bit morgon och ibland även kväll. Lyfte och torkade med papper ca 2-3 g/dag. Efter första eller andra dygnet hade vårtan lösts upp så pass att jag med lite papper och fingernypa kunde ta bort så gott som allt. Efter ca 5 dagen med tejp kunde jag inte se spår av vårtan när jag bytte tejp och torkade. Men för säkerhets skull så hade jag på tejp några dagar till. Man vill ju va på den säkra sidan med skiten. Har läst att man som absolut mest får ha av tejpen 30 min/dag. Jag hade kanske av tejpen max 5 min/dag, för att vara på den säkra sidan.


    Hade jag inte kunnat tejpa, så hade jag nog provat tändare och elda bort den.


    Hoppas min historia hjälper någon :) är ju inte kul att ha nåt på kroppen som inte tillhör en själv

  • Äldre 7 Mar 18:05
    #24

    Min dotter hade händerna full av vårtor stora som små när hon var liten , jag gnuggade och masserade en efter en försvann på några dagar.
    Jättebra tips.

  • Äldre 7 Mar 18:20
    #25

    Sätten är många knepen är fler Skrattande

    Jag har fått bort vårtor med recinolja och även fått bort dem genom att skrapa bort det översta skiktet och sen baddat med alkohol på den. 

  • TheNar­rator
    Äldre 7 Mar 18:24
    #26
    sötare skrev 2014-03-07 18:20:14 följande:
    Sätten är många knepen är fler Skrattande

    Jag har fått bort vårtor med recinolja och även fått bort dem genom att skrapa bort det översta skiktet och sen baddat med alkohol på den. 
    Att det var kökskniven som slutligen fick bort dem var irrelevant i sammanhanget. 
    Så sant som det var sagt.
  • Äldre 7 Mar 18:27
    #27
    TheNarrator skrev 2014-03-07 18:24:07 följande:
    Att det var kökskniven som slutligen fick bort dem var irrelevant i sammanhanget. 
    näää slaktarkniven och att jag förlorade tummen me tyckte jag inte hörde hit Tungan ute
  • TheNar­rator
    Äldre 7 Mar 18:38
    #28
    sötare skrev 2014-03-07 18:27:00 följande:
    näää slaktarkniven och att jag förlorade tummen me tyckte jag inte hörde hit Tungan ute
    Sade hon utan att avslöja att hon egentligen älskar att leka med knivar.

    - För övrigt måste jag säga att det är verkar göra ont.
    Så sant som det var sagt.
  • Äldre 7 Mar 19:01
    #29
    TheNarrator skrev 2014-03-07 18:38:28 följande:
    Sade hon utan att avslöja att hon egentligen älskar att leka med knivar.

    - För övrigt måste jag säga att det är verkar göra ont.
    schhh inte avslöja våra helglekar nu 
  • TheNar­rator
    Äldre 7 Mar 19:10
    #30
    sötare skrev 2014-03-07 19:01:37 följande:
    schhh inte avslöja våra helglekar nu 
    Hon var både tydlig och bestämd med att låta det bli våran hemlighet. Och så förblev det...
    Så sant som det var sagt.
  • Äldre 7 Mar 19:27
    #31

    Vårtfri - finns att köpa på apoteket. Behandlar 1 gång/vecka. Vårtorna försvinner efter några veckor. Dessutom slutar de smitta när man väl börjat behandla. 
    Har behandlat alla mina tre barn som haft både fot och hand vårtor och nu är det bara en liten enveten handvårta kvar, resten är borta! 

  • Äldre 20 May 00:43
    #32

    läst om äpplecidervinäger som ska ta bort det på några dagar eller 2 veckor.  blötlägg med bomull innan sovdags, och tejpa fast runt utsatt område

  • Äldre 26 Jun 20:57
    #33

    Ok, jag är 18 år, alltså nästa år tar jag studenten. Jag har länge lidit av vårtor på både händer och fötter men just nu endast på händerna. Jag har över 10 vårtor och jag har haft dem i ca. 18 månader nu.
    Men nästa år ska jag iallafall ta studenten och då vill jag gärna vara vårtfri och har hört att det tar väldigt lång tid att få vårtorna att försvinna så jag tänkte börja någon gång under sommarlovet. Jag har testat många medel som inte fungerat och har även fryst vårtorna. 
    Någon som har något tips på hur man får bort de äckliga små vårtorna?
    Tacksam för svar!


    /Chelsea

  • Äldre 22 Sep 23:27
    #34

    Mirakelmamma

    Slutar det verkligen smitta när du börjat behandling?? trodde jag inte!! Vårtfri är mkt bra!

  • Äldre 23 Sep 07:20
    #35
    jenisa skrev 2014-09-22 23:27:05 följande:

    Mirakelmamma

    Slutar det verkligen smitta när du börjat behandling?? trodde jag inte!! Vårtfri är mkt bra!


    Enligt dom som tillverkar det i alla fall. Men det är ju om man behandlar enligt schema - en gång per vecka.
Svar på tråden Tips om hur få bort en vårta på handen