• Sarge

    Vad kostar det att gå på Lundsbergs skola ??

    Av ren nyfikenhet:
    Vad kostar det att gå på Lundsbergs Skola egentligen?
    Står inget på deras hemsida...

    /Sarge

  • Svar på tråden Vad kostar det att gå på Lundsbergs skola ??
  • Tigerunge

    Har för mig att terminsavgiften ligger på ca 100000

  • CarlHerman

    Det beror ju helt på om du tänkt bo på internatet eller bara gå på skolan?? Skulle gissa att ska du bo på internatet kostar det 100000kr eller mer per år. Betydligt mycket mindre om du bara går på skolan.

  • skåne tjej

    Anledningen till varför det inte står på deras hemsida beror kanske på att de som studerar där inte behöver bekymra sig om storleken på terminsavgiften

  • Jambosana

    Man betalar inte för undervisningen, det får man inte i Sverige, utan för mat och boendet.

  • Wind Up Toy

    tror att det blir lite individuellt eleverna har som ett elevkonto som belastas när de handlar böcker, kläder och åker på hemresor och sånt... sen e det väl fast avgift för boende och mat kanske... ring och hör med dom

  • CarlHerman

    jambosana: Så du menar att det inte finns några privatskolor i sverige som tar betalt?? isåfall har du ju helt fel.
    Jag VET att bl a sigtuna har väldigt många elever som går påskolan men inte bor på internatet och de betalar, dock inte lika mkt som internateleverna. I storstäderna är det vanligt med skolor som tar betalt, bara så du vet...

  • emmakatta

    De får inte ta betalt för undervisningen men de får ta emot ett bidrag om jag minns rätt. Detta är självklart samma sak men har varit ett sätt för dem att komma runt lagstiftningen

  • Jambosana
    CarlHerman skrev 2008-02-29 13:01:47 följande:
    jambosana: Så du menar att det inte finns några privatskolor i sverige som tar betalt?? isåfall har du ju helt fel.Jag VET att bl a sigtuna har väldigt många elever som går påskolan men inte bor på internatet och de betalar, dock inte lika mkt som internateleverna. I storstäderna är det vanligt med skolor som tar betalt, bara så du vet...
    Jovisst kan de ta betalt - men inte för undervisningen! De får ta betalt för mat och andra aktiviteter, förutom login för internaterna.
  • CarlHerman

    Förstår inte vad du menar jambosana. I vilket fall som helst så tar internatskolor betalt även för sina externelever. Och massor av andra privatskolor i sverige tar betalt! Så du menar att man kan låta sina barn gå på en privatskola gratis om man t ex skickar med dem lunch hemifrån och köper deras böcker själv? I don´t think so...Sen spelar det ju ingen roll om det är undervisningen eller nåt annat de tar betalt för av externeleverna, man kan inte gå där utan att betala i vilket fall. Du kanske pratar om högstadiet? Jag menar gymnasienivå, vet inte vad som gäller ang. att betala för högstadieundervisning. Gymnasiet är ju ändå frivilligt så det är klart att man har rätt att betala för undervisning på en viss skola om man önskar det.

  • Lurvenpajsaren

    Jag jobbar på en av Sveriges internatskolor, men rekommenderar TS att kontakta skolan direkt för dagsfärska uppgifter.

Svar på tråden Vad kostar det att gå på Lundsbergs skola ??