• Äldre 29 Feb 07:06
    7001 visningar
    25 svar
    25
    7001

    Bara tunga liggvagnar?

    Var och kikade på liggvagnar i går, men blev mkt besviken. Alla vagnar var så tunga Det var absolut inte emmaljungan jag hade till dottern...
    Vill inte behöva lyfta in 15 kilo i bilen så fort man ska någon stanns.

    Har ni några bra tips på bra liggvagnar som inte väger ton?


    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Svar på tråden Bara tunga liggvagnar?
  • Cin77
    Äldre 29 Feb 07:08
    #1

    Vi har beställt en Bugaboo Cameleon just för att den var så skön att köra och LÄTT!

  • Äldre 29 Feb 07:09
    #2

    Hm är allergisk mot de små framhjulen Vill ha en vagn som är mer av den gamla sorten med 4 likadana stora hjul.


    Cin77 skrev 2008-02-29 07:08:10 följande:
    Vi har beställt en Bugaboo Cameleon just för att den var så skön att köra och LÄTT!
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Äldre 29 Feb 07:13
    #3

    Vi har en Emmaljunga City cross med citykorg.. den väger 11 kg. Med sitt del 13 kg.


    ♥ BF 9 Maj ♥ -7:e Månaden!
  • Kidz
    Äldre 29 Feb 07:39
    #4

    Jag har en Nordic Duo vagn, den är det tydligen inte många som tänker på.
    Den väger inte alls mycket och trots att den är väldigt billig är den klassad bland topp 5 vagnarna.
    Den har en smal liggdel som gör att barnet ligger lite trångare så som i magen. Allså känner den sig tryggare i den vagnen.
    Ta en titt på den om du vill ha en lätt och smidig vagn som även ditt barn gillar.

  • Äldre 29 Feb 07:45
    #5

    Vet du någon affär som säljer den? Eller e-butik?


    Kidz skrev 2008-02-29 07:39:46 följande:
    Jag har en Nordic Duo vagn, den är det tydligen inte många som tänker på.Den väger inte alls mycket och trots att den är väldigt billig är den klassad bland topp 5 vagnarna.Den har en smal liggdel som gör att barnet ligger lite trångare så som i magen. Allså känner den sig tryggare i den vagnen.Ta en titt på den om du vill ha en lätt och smidig vagn som även ditt barn gillar.
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Äldre 29 Feb 09:37
    #6

    Vi har beställt en Brio Happy med lättviktschassi, den kändes inte så tung, vet dock inte vad den väger. Jag är också allergisk mot små framhjul, så jag ville också ha stabila hjul båda framme och bak.

  • Stargi­rl
    Äldre 29 Feb 09:39
    #7

    Därför har man en Bugaboo Cameleon som väger 9 kg


    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Kidz
    Äldre 29 Feb 09:45
    #8

    Bei Bei skrev 2008-02-29 07:45:42 följande:


    Vet du någon affär som säljer den? Eller e-butik?
    Jag köpte min på Barvagns Centrum i helsingborg och dom sammarbetar med Barnens Hus så den ska finnas där med.
  • Äldre 29 Feb 09:47
    #9

    Vart har ni beställt den och vad gick det på?


    Trinis skrev 2008-02-29 09:37:55 följande:
    Vi har beställt en Brio Happy med lättviktschassi, den kändes inte så tung, vet dock inte vad den väger. Jag är också allergisk mot små framhjul, så jag ville också ha stabila hjul båda framme och bak.
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Äldre 29 Feb 09:47
    #10

    kronan är inte tung.... jag älskar min...

Svar på tråden Bara tunga liggvagnar?