• Anonym (äckli­g)
    Äldre 3 Mar 03:03
    224635 visningar
    31 svar
    31
    224635

    Det kommer illaluktande vätska ur min navel (äckelvarning)

    Det kommer ut någon gulaktig illaluktande vätska ur min navel. Det har det alltid gjort men jag har inte vågat söka hjälp för det är så skämmigt. Jag tvättar mig och då försvinner lukten, men sen kommerdet tillbaka. Var kommer det ifrån?

  • Svar på tråden Det kommer illaluktande vätska ur min navel (äckelvarning)
  • Anonym
    Äldre 3 Mar 08:39
    #21

    Har haft precis samma problem i flera år,och våga ej gå till läkaren,hittade tillslut en sida på internet som berätta om detta,där det stod att man kunde ta och köpa klorhexidin, och "spruta" in i naveln,helst med en sån där röd gummi"strut" sån som följer med förpackningen när man köper revaxör till örat,och försöka "trycka" in så långt det går i naveln och spruta några gånger.

    Mitt försvann direkt,har inte haft några problem på 1 år nu!!
    Prova det!!!

    Men det stod oxå att om det ej hjälpte behövde man gå till läkaren!

  • SvanFl­ikkan
    Äldre 3 Mar 08:41
    #22

    jag hade så men jag tyckte de luktade var. och ringde vårdguiden som sa att jag skulle tvätta regelbundet med alsolsprit.

  • Anonym
    Äldre 27 Sep 17:15
    #23

    kan det inte bero på att man har en infektion eller klamydia i underlivet?

  • Äldre 26 May 16:38
    #24
    Anonym skrev 2010-09-27 17:15:49 följande:
    kan det inte bero på att man har en infektion eller klamydia i underlivet?
    Nej det har ingenting med klamydia att göra  
    äntligen 6 barns mamma <3
  • Äldre 15 Dec 21:08
    #25

    Så har jag med!

    Tvätta, topsa och sen brukar jag använda handsprit.

    Jag har fått förklarat att de antagligen är vatten, tvål, svett och annat gojs som samlas. Jag har även jag trång och djup navel!

  • Äldre 15 Dec 21:17
    #26

    Hade också problem med naveln ett tag, röd öm och vätska som kom ur. Fick använda någon salva köpt receptfritt på apoteket, tror det var mot svamp.

    En annan gång hade jag riktigt ont i naveln och den var illröd, min sambo tog sig en titt och inuti min navel hade en fjäder från dunkudden borrat sig in. Hahah helt sanslöst, hur hamnade den där liksom :)

  • Äldre 15 Dec 21:27
    #27
    Anonym (oxå förr) skrev 2008-03-03 07:52:21 följande:
    jag hade det så när jag var gravid och när jag gick till VC så hade jag mitt livs längsta dag, jobbade då natt och hade varit vaken då.... skulle på hockey 14 mil bort kl.19 på kvällen... lyssna här
    1. VC kikade i naveln och remiss till Kvinnokliniken?!? 
    2. Kvinnokliniken: nej här ska du inte vara... du ska till Infektion......
    3. Infektion... Vi har lunch nu, men du får gärna vänta... vill sova.... du kan få vila på ett   rum... okej... somnar precis, sen kommmer jourdoktor in kikar på naveln och konstaterar att jag har ett litet sår längst in...  men han skulle prata med kirurgen och höra om dom hade något bra medel eftersom jag inte kunde få vad som helst pga graviditeten.
    4. uppe på kirurgavd.   nej det är ingen här som har pratat med infektion... efter en stund fundering men du ska nog ner till akuten till jourhavandekirurg...
    5. nere på akuten.... du får vänta tills det blir din tur.....
    jag har inte ätit något sen kl 5 på morronen kl är då 14.00.... är gravid... och får vänta på min tur.... bryter ihop och får komma in på ett rum... väntar och väntar... till slut kommer doktorn och tittar lite tvärt på min navel, sen säger han att han ska hämta något....
     20 minuter senare så har han fortfarande inte kommit tillbaka då är kl 15.00 då tar jag på mig kläderna och går ut i korridoren och sen personalen komma ut från fika!!!!!! skitarg blir jag och säger att nu fan åker jag hem... läkaren säger då att han har precis hittat vårtmedel men det bör inte användas på gravida.... HALLÅ JAG ÄR GRAVID!!!!!!
    Ber han dra åt helvete sen går jag....
    åker hem... sover 30 min... hoppar in i duschen... in i bilen fixar käk på macken.... och åker dessa 14 mil... hinner precis fram till matchstart... 
    kommer i säng ca 22.00 och då har jag sedan jag klev upp dagen före, sovit 30 minuter på 30 timmar.... 

    Är du inte gravid gå till VC och se om du kan få sånt här man lägger på sår som är blått kläder kan bli missfärgade av det... dom borde veta vad det heter för jag kommer inte ihåg.
    Är du gravid? gilla läget och tvätta ofta och hålla rent tills efter graviditeten.
      
    Haha! Stackare, jag förstår dig. Jag hade nog reagerat likadant efter den rundturen....
    USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • Anonym (Nån32­)
    Äldre 30 Sep 20:31
    #28

    För mig så läcker det ibland från naveln, men inte ofta. Det kan ta upp till 3 månader mellan gångerna. Men det luktar inte gott, luktar surt, så är jag ömm i naveln

  • Anonym (kolla upp.)
    Äldre 30 Sep 21:00
    #29

    Sök på vc så kan de skicka remiss till kir för planerat besök där om det behövs. Kan vara en urachusrest (liten missbildning).

  • Äldre 18 Dec 13:04
    #30

    hej

  • Äldre 29 May 16:26
    #31

    Hej !

    Jag har aldrig haft problem med min hygien och är väldigt renlig av mig.

    Men från ingenstans har jag fått illaluktande vätska ur naveln och även rött inuti.

    Och idag luktar jag jätte underligt i underlivet.

    Nästan som kattkiss . Är i chocktillstånd.

    Allt detta på samma gång.

    Någon som vart med om samma ??

Svar på tråden Det kommer illaluktande vätska ur min navel (äckelvarning)