• myrslo­k
    Äldre 13 Mar 21:56
    8444 visningar
    29 svar
    29
    8444

    Bästa sulkyn under 3000kr

    teutonia timmy, Brio race eller emmaljunga scootern vilken är bäst???

    Eller ska jag helt enkelt köpa en mc laren tecno?

    Nu har jag emmaljunga citycross den har varit toppen, men den är stor och klumpig nu och lillen nörjar närma sig året så det är dags för en lättare sitt vagn.

    Vill dock ha liggläge och solskydd.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-16 21:58
    Och om den kostar över 3000 gör detsamma kom med massa förlag tack.

  • Svar på tråden Bästa sulkyn under 3000kr
  • Äldre 14 Mar 19:23
    #11

    Jag har en crescent compact och är helnöjd med min. Har ingen erfarenhet av race eller scooter dock...Det som gjorde att vi valde crescenten var att det är betydligt mycket bättre liggläge i den än de andra två.

  • Sannis­81
    Äldre 15 Mar 19:38
    #12

    Köpte en scooter förra veckan och jag är hel nöjd, hade också en citycross innan (som jag ännu har kvar).

  • Nera
    Äldre 15 Mar 22:17
    #13

    nej nej lyssna ej på ovanstående råd, hahaha . just köpt en timmy, e sååååå nöjd! också haft city crossen innan. timmyn har fullt liggläge, SUPERbra sufflett med inbyggt uv-skydd samt e tusen gånger snyggare än de andra. särskilt den bruna. bara min åsikt förstås *nyfrälst*

  • Äldre 15 Mar 22:34
    #14

    Jag är supernöjd med vår Crecsent compact, den är lik både scootern och racen i modellen men är lättare och något smalare hjulbredd (dock lika bred sitts). Vi är jättenöjda!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 15 Mar 23:02
    #15

    har haft många vagnar och en av de bästa har varit teutonia timmy, liten och lätt med fullt liggläge, ännu bättre tycker jag fun är, men den är ju lite dyrare. Scootern är en av de sämsta vagnarna jag ägt.

  • Ms Leia
    Äldre 16 Mar 08:51
    #16

    Hej!

    Jag har också en City cross men min dotter är också snart ett år och vi ska byta. Funderar på Sitty, Scooter... men nu ska jag kolla upp dom andra!


    ♥ Tilly heter hon ♥
  • mammaC­I
    Äldre 16 Mar 09:00
    #17

    Timmy är supersmidig! Mycket lättare att lyfta än en "vanlig" sittvagn (city cross, happy eller liknande). Fullt liggläge och bra sufflett!

  • Diana och Thea
    Äldre 16 Mar 11:27
    #18

    Beror väl på om du vill ha en rese/sommar vagn eller en året runt vagn.

  • myrslo­k
    Äldre 16 Mar 18:21
    #19

    Har varit och provat både timmyn racen och scootern idag. Men gillade ignen

    Scootern var stor och klumpig och oskön att köra tyckte jag, fast fin.

    Racen va smidigare, men har ju inte fullt liggläge mm.

    timmyn va jätte snygg, men kändes sååå tung att styra.

    teutonia fun blev jag förälskad i så det blir nog den fast den är lite dyrare.

  • myrslo­k
    Äldre 16 Mar 21:56
    #20

    Inga andra tips på bra sittvagnar skit i att priset blir lite mer vräk på med förslag

    Någon med erfarenhet av brio sing??

    Eller urban jungle?

  • tulle1­7
    Äldre 16 Mar 22:12
    #21

    Prova en bugaboo.Den är underbar.Jag gillar jungeln också men den är för bred för våran bil.Plus att den inte är vändbar.

  • myrslo­k
    Äldre 16 Mar 22:17
    #22

    tulle17 ja funderar lite på geckon också såg ett hyfsat pris på den, men finns det ingen fotsack till? såg ialla fall varken fotsack eller suflett på hemsidan

  • tulle1­7
    Äldre 16 Mar 22:29
    #23

    Suflett hör till, men inte fotsack.Jag har duo påsen som hör till.Den sitter som en vante,helt underbar den glider aldrig ner som vanliga påsar gör.På sommaren är det en dyna.Jag har en cam.

  • myrslo­k
    Äldre 16 Mar 22:52
    #24

    ja cam verkar va lite mer utrustad. Känns lite onödigt bara att lägga 8000 till när jag köpte min emmaljunga ny för 7000 förra året.

    Men funderar lite på geckon ändå. Någon som har den?

  • Sussa7­6
    Äldre 16 Mar 23:03
    #25

    har haft en brio race, men gillade den inte så jag sålde den och köpte en timmy istället å den tänker jag behålla!! gillar den skarpt! funkar fint i min "terräng"... hehe... går mkt med hundarna så det är inte alltid slät asfalt där vi går...

  • Elin19­83
    Äldre 16 Mar 23:08
    #26

    Kan bara instämma med alla ovan som tycker om sin timmy! den är ju såååå bra!

  • Äldre 17 Mar 07:44
    #27

    Jag har en urban jungel nu och den är jättebra men bred mellan bakhjulen vilket ärjobbigt i trånga butiker. Innan den hade jag en teutonia fun och den gillar jag ännu mer, ångrar att jag böt. 

  • myrslo­k
    Äldre 17 Mar 11:53
    #28

    Det lutar mot en fun. Buggan är ju cool och skön att köra, men tyckte teutonian va lite mer ombonad för barnet Leon satt som en kung i den

    Även om det ska va en vår, sommar och tidig höst vagn så är ju inte vädret alltid det mysigaste här ändå

    Den är nog lite med prisvärd fast den inte är riktigt lika snygg.

  • Äldre 19 Mar 23:15
    #29

    Vi har precis idag köpt en Crescent Compact och den verkar bra! Har också en EL city cross sen förut men den är himla klumpig nu när dottern snart fyller 2 samt så sover hon i den på dagis och det ska bli skönt att slippa frakta vagnen till och från dagis.

    Det som gjorde att jag valde Compacten var att det är mkt bättre liggläge i den än i både scooter och race samt så är den inte alls lika klumpig som scootern.

Svar på tråden Bästa sulkyn under 3000kr