• Äldre 13 Mar 22:09
    19059 visningar
    68 svar
    68
    19059

    Har något av dina barn trillat ner från soffan/föräldrasängen/annat motsvarande?

    Har något av dina (små)barn någonsin trillat ner från något av dessa?

    Hur gick det till? ålder? Varför?

    Ja, inte stora barn nu alltså jag syftar på småbarn, bebisar.


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har något av dina barn trillat ner från soffan/föräldrasängen/annat motsvarande?
  • Äldre 14 Mar 10:32
    #51

    Ja,  en gång. Vi lekte tittut, hon i sängen och jag satt på golvet och hukade mig ner och sen upp fort med huvudet och skrev TITTUT varpå hon kiknade av skratt. Men så ser jag att hon är på väg och ramla och jag hinner inte få tag i henne och hon slår huvudet i nattduksbordet Jag ringde sambon och vi åklte till Vårdcentralen och en läkare kollade på henne, hon blödde nämligen från tandköttet. Usch, det var hemskt. Men inget hände, hon tokskrattade när vi kom till väntrummet typ. Minns inte ålder på henne men hon var under året.


    DIF i själ och hjärta
  • Krisse­lina
    Äldre 14 Mar 10:33
    #52
    Beckah82 skrev 2008-03-13 22:09:50 följande:
    Har något av dina (små)barn någonsin trillat ner från något av dessa?Hur gick det till? ålder? Varför?Ja, inte stora barn nu alltså jag syftar på småbarn, bebisar.
    Får man fråga vad syftet med alla dina omröstningar är? :)

    Jag svarade btw nej på frågan.
    Lita alltid på din intuition
  • LillSk­ruttet
    Äldre 14 Mar 10:36
    #53

    Lilltjejen ramlade ur våran säng när hon var 9 månader. Det var bara hon och jag hemma och vi hade somnat på sängen, jag med armen om henne. Vaknar av att det smäller till och hon gallskriker. Trode i min enfald att jag skulle vakna om hon rörde på sig, men icke....hon smög sig iväg så försiktigt så. För att titta på sambons klockradio på sängbordet tror jag. Och tjong, så trillade hon ur sängen.


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • Äldre 14 Mar 10:55
    #54
    Lillatroll skrev 2008-03-14 09:12:08 följande:
    En gång från soffan och då skällde jag på sambon för han hade inte tillräcklig tillsyn...tyckte jag ialla fall Sen en gång i sängen. Jag skulle amma honom på natten och han hade legat i mitten och ätit från det ena bröstet och blev inte mätt så jag skulle ge honom det andra bröstet och la honom ytterst. Då somnade jag och han ramlade ner. Gud vad ledsen jag var. Kände mig hemsk. Sen lärde jag mig amma bägge brösten från en sida så att han alltid kunde ligga i mitten.
    Exakt samma här...när det hände mig lärde jag mig amma båda brösten utan att flytta  runt, bara luta mig lite extra.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Äldre 14 Mar 11:03
    #55
    Krisselina skrev 2008-03-14 10:33:43 följande:
    Får man fråga vad syftet med alla dina omröstningar är? :) Jag svarade btw nej på frågan.
    Jag tycker att det är intressant att veta hur vanligt det är och eftersom man inte kan göra så avancerade omröstningar på FL så man kan få veta allt i samma omröstning så blir det en hel hög med omröstningar.

    Dessutom kan det vara bra för folk att se "oj, har så många trillat från skötbordet, bäst att jag slutar slarva" eller kanske börjar använda sele i vagnen alltid osv.

    Tvärt om kan det vara skönt för dem som varit med om fallolyckor att se att det finns andra också att de ibnet är ensamma om att ha slarvat till exempel.

    Men ja...framförallt så har jag gjort dem för att jag är intresserad av hur vanligt det är och varför olyckorna händer.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Krisse­lina
    Äldre 14 Mar 11:09
    #56
    Beckah82 skrev 2008-03-14 11:03:16 följande:
    Jag tycker att det är intressant att veta hur vanligt det är och eftersom man inte kan göra så avancerade omröstningar på FL så man kan få veta allt i samma omröstning så blir det en hel hög med omröstningar.Dessutom kan det vara bra för folk att se "oj, har så många trillat från skötbordet, bäst att jag slutar slarva" eller kanske börjar använda sele i vagnen alltid osv.Tvärt om kan det vara skönt för dem som varit med om fallolyckor att se att det finns andra också att de ibnet är ensamma om att ha slarvat till exempel.Men ja...framförallt så har jag gjort dem för att jag är intresserad av hur vanligt det är och varför olyckorna händer.
    Okej.. Ja, det är ju faktiskt väldigt lätthänt med "små" olyckor. Många småbarnsföräldrar vet nog att barn kan vara väldigt snabba ibland  
     
    Lita alltid på din intuition
  • Annaaa­86
    Äldre 14 Mar 12:00
    #57
    snillis skrev 2008-03-14 09:47:57 följande:
    Det kan också bero på att hon inte är så rörlig än.........de allra flesta föräldrar gör vad som står i deras makt för att olyckor inte skall inträffa - ändå gör det det - varje dag......Vill inte säga vänta bara men............
    Men herregud, har jag sagt att någon inte gör allt som står i deras makt?

    Se även inlägg nr. 43
  • Suskiv
    Äldre 14 Mar 14:37
    #58

    Japp, båda grabbarna har ramlat ner. Har skett när de lärt sig krypa men än inte lärt sig att ta sig ner på säkert sätt. De har ramla på morgonen när de blivit kvar i sängen när jag klivit upp.

  • Äldre 14 Mar 14:52
    #59

    Sonen trillade ner från våran säng när han var ca 5-6 månader. Som tur var så hade vi inga ben på sängen just då utan den stod direkt på golvet. Han började krypa tidigt så han kravlade runt i våran säng.

  • Äldre 14 Mar 15:00
    #60

    Ja det har hon gjort Snyft. Ur våran säng. Vi samsover och hon har alltid legat så fint så fint mellan oss, men en natt så bökade hon tydligen omkring väldigt och jag vaknade av ett duns och hon föll ur. Blödde ur munnen och jag grät floder, ringde sjukvårdsupplysningen men hon hade ju blivit glad på typ två minuter, bitit sig i läppen när hon föll och det var därför det blödde men jag var livrädd ändå. Efter det tog jag av benen på min säng och kan hon klättra upp och ner själv, OM hon skulle ramla är det typ 1 dm bara.


    ♥ Amanda & Bebis i magen ♥
  • nyttig­en
    Äldre 14 Mar 15:01
    #61

    Ja, dottern har ramlat ner från sängen och soffan.

    Första gången var hon 2 månader och ramlade ur soffan. Jag räknade inte med att hon skulle vända på sig...
    Sen har hon ramlat ner från sängen när hon varit runt halvåret. Maken hann inte stoppa henne.

    Lillen har ramlat ur dotterns säng några gånger. Det är en resårmadrass som står på golvet och han ramlade ur när han försökte ta sig ner. Nu har han lärt sig det så nu är det kontrollerad nergång.

  • Anousc­hka
    Äldre 14 Mar 15:03
    #62

    Japp, tre gånger har Siri trillat, eller rättare sagt dykt, ur vår säng då hon undantagsvis har fått sova med oss (pga sjukdom/tandspriockning - annars sover hon bättre i sin egen säng). Detta till trots att hon sover mellan oss, men hon bökar något så fruktansvärt att hon "tar sig runt" oss i sömnen :-S

  • Elin19­83
    Äldre 14 Mar 16:10
    #63

    En gång när vår son var runt 7 mån ramla han ur sängen. Både jag och sambon låg och sov och vi hade tagit över vår son till sängen (han får alltid komma över till vår säng på morgonkvisten) och han måste ha vaknat och krupit ur sängen vid sänggaveln.. vi hade ingen sängstomme då utan det var tomt där, så han kröp ur. Vi köpte en sängstomme efter den incidenten, vi fick ju väldigt dåligt samvete trots att det var en olycka! Nu kan han tack och lov "kliva ur" sängen själv genom att vända rumpen utåt!

  • Juliaå­Ronjas­mammis
    Äldre 14 Mar 18:57
    #64

    Båda mina har trillat ur både soffa, säng och vagn. De var rätt tidiga båda två, inte lätt att förutse vad de skulle klara av. Inget allvarligt hände dock med någon av dom.


    En ny början...
  • MrsSn0­w
    Äldre 15 Mar 08:45
    #65

    Jaaa det har hänt flera gånger att han ramlat ur sängen, när han sovit med oss.
    Tror det är tre gånger nu... 


    ~ Liam 07~09~15 ~
  • Äldre 15 Mar 19:45
    #66

    dottern ramlade av sängen när hon var 16 månader. Slog kinden i en pappkartong som stod på golvet, men annars gick det bra.

  • akin
    Äldre 15 Mar 19:49
    #67

    Ja, det har hon.

    Var 1,5år när hon lyckades med det. Som tur är gick allt bra.


    Tyra 060316 & Oliver 080229
  • Äldre 15 Mar 19:49
    #68

    Ja, han har trillat ur vår säng en gång och den är hög! Han var nog ca 7 månader och sov väldigt lugnt när jag stängde dörren, jag skulle bara gå på toa och sen lägga mig, det kuddar och täcken runt om vid sidorna. Jag hann bara ca 3 meter, sen hörde jag en duns. Har ingen aning om hur det gick till och hur kan över barriäen... Men hemskt var det!


    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Har något av dina barn trillat ner från soffan/föräldrasängen/annat motsvarande?