• Anonym
    Äldre 17 Mar 13:02
    35578 visningar
    16 svar
    16
    35578

    Tryck över bröstet

    Jag har den senaste tiden fått tryck över bröstet...det kommer när jag är trött och särskilt om jag känner mig lite stressad..det är så obehagligt och jag blir så matt i kroppen när jag blir det så jag vill bara sätta mig ner..

    VAd kan det vara? Ngn som har liknande symptom kanske?

  • Svar på tråden Tryck över bröstet
  • Anonym
    Äldre 17 Mar 13:03
    #1

    Röker du?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 13:04
    #2

    nej röker inte..

  • Anonym
    Äldre 17 Mar 13:05
    #3

    Hjärtklappning?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 13:07
    #4

    nej, ingen hjärtklappning...har haft det förr och då bara hjärtklappning..men nu är det bara som tryck över bröstet..

  • Anonym
    Äldre 17 Mar 13:08
    #5

    Det där skulle jag absolut kolla upp. Sök akut nästa gång är mitt råd.

  • Anonym
    Äldre 17 Mar 13:08
    #6

    Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra. Man vet ju aldrig, tycker det låter lite läskigt.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 13:10
    #7

    Jag var inne o kollade det förra veckan för jag trodde det var ngt jag fått efter influensan jag hade..tog prover, ekg, blodtruck..men allt var bra så jag tror det är psykiskt...

  • Anonym
    Äldre 17 Mar 13:19
    #8
    Anonym skrev 2008-03-17 13:10:17 följande:
    Jag var inne o kollade det förra veckan för jag trodde det var ngt jag fått efter influensan jag hade..tog prover, ekg, blodtruck..men allt var bra så jag tror det är psykiskt...
    okej okej.bra att du kollat upp det. det låter ju stressrelaterat så du har säkert rätt.
  • Manson­Dust
    Äldre 17 Mar 13:22
    #9

    Jag har något liknande & har fått höra att det troligen é ångest.

  • Äldre 17 Mar 13:24
    #10

    Läs lite på www.vardguiden.se om halsbränna. Det är inget farligt men det är väldigt obehagligt och upplevs ofta som ett tryck över bröstkorgen samt att man kan få svårt att andas.

  • Anonym
    Äldre 17 Mar 13:27
    #11

    låter som ångest av något slag.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 13:31
    #12

    ja det är nog ångest..men vad gör man åt det undrar jag? Finns tabletter man kan ta så det går över? Någon som vet?

  • Anonym (livet­)
    Äldre 17 Mar 14:39
    #13

    Hej där trådstartaren. Ångest är ju en del av livet, som ofta kommer i samband med förändringar i livet. Jag är ju själv såld på terapeuter, så jag tycker absolut att du ska försöka få tag i en bra terapeut som du känner förtroende för, så att du får hjälp att sätta ord på ångesten. Sen finns det ju såklart mediciner, i gårdagens DN var det två bra artiklar om människor som har fått hjälp via antidepressiva.
    Men ofta hjälper det/lindrar bara att få prata om känslorna, då det ofta är dom som spelar oss spratt, dvs. våra egna tolkningar av symtomen..
    Lycka till!

  • Manson­Dust
    Äldre 17 Mar 14:40
    #14

    Jag tycker det är sista utvägen att ta tabletter.
    Lider du mycket av det så bör du väl ringa VC eller liknande. Annars får dy helt enkelt lära dig att stressa ner & inte oroa dig för saker i onödan. Varva ner ordentligt varje dag.

    Jag skulle behöva ta efter mina egna råd. Jag har haft som du i ett par veckor, började när jag började fixa ang. studerande. Sen kom trycket över bröstet, känns som nån står på mig & huden känns nästan elektrisk just då. Fick även som ett "band" runt överkroppen som drog ihop lungorna, var lite tungt att andas just då. Nu har jag "bara" trycket vid bröstet kvar.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 17:41
    #15

    Ja tabletter vill man ju inte ta men man tänker typ "jaha vad är detta, ska jag känna så här nu många år framöver? hur går det med jobbet om detta kommer tätare? Så många tankar som dyker upp..
    Jag har en psykolog som jag har börjat gå till och tänkte ta upp detta nästa gång jag besöker henne..

    Hoppas att även du får hjälp med ditt tryck över bröstet för det är verkligen obehagligt..

    jAg tog en oxcacand som jag fått utskrivet att ta om jag får stark ångest men har ej använd dem förrän idag då jag tänkte se om trycket över bröstet försvan..men det gjorde det inte..

    mvh


    MansonDust skrev 2008-03-17 14:40:01 följande:
    Jag tycker det är sista utvägen att ta tabletter. Lider du mycket av det så bör du väl ringa VC eller liknande. Annars får dy helt enkelt lära dig att stressa ner & inte oroa dig för saker i onödan. Varva ner ordentligt varje dag.Jag skulle behöva ta efter mina egna råd. Jag har haft som du i ett par veckor, började när jag började fixa ang. studerande. Sen kom trycket över bröstet, känns som nån står på mig & huden känns nästan elektrisk just då. Fick även som ett "band" runt överkroppen som drog ihop lungorna, var lite tungt att andas just då. Nu har jag "bara" trycket vid bröstet kvar.
  • Anonym (Anna)
    Äldre 17 Mar 19:40
    #16

    Haft samma plus en massa andra symtom som kom gradvis.. De va panikångest jag hade..

Svar på tråden Tryck över bröstet