• blomma­n10
    Äldre 17 Mar 13:17
    15389 visningar
    14 svar
    14
    15389

    Checka in barnvagn

    Halloj

    Hur gör man med barn vagnen på flygplatsen??
    Hur ska den packas märkas får man materialet där?

    Undrar

  • Svar på tråden Checka in barnvagn
  • zmuliz­janzon
    Äldre 17 Mar 13:21
    #1

    Man checkar in den som vanligt bagage och de har plast att sätta om framme vid disken. Trevlig resa!

  • Äldre 17 Mar 13:21
    #2

    Tror det ev beror på flygbolag och ev också hur långt man åker.
    Med ryanair kan man välja om man vill checka in vagnen eller ha med den tills man går på planet. Då ställer man den under planet så lastar dem den åt dig. Inte i något av fallen behöver du packa den.

    Men har sett att andra bolag packar vagnar, på flygplatsen brukar de ha en maskin som plastar in saker i ett slags plastfolie. Ibland kostar det inget och ibland kostar det en mindre slant per sak.

  • appius­81
    Äldre 17 Mar 13:25
    #3

    När vi har rest från Landvetter så får vi köpa en påse för 30 kr att stoppa vagnen i. Vi har också varit med om när vi var i Grekland att vi fick ha vagnen ända tills vi kom till gaten och då lämna vi ifrån oss den. Lite olika hur et fungerar men ring och fråga om du vill veta innan ni kommer till flygplatsen  


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Olivia mars 2007 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 17 Mar 13:25
    #4

    På arlanda kan man köpa speciella plastpåsar till vagnen (20kr) och sedan får man bagagekvitto vid incheckningen men man måste ta vagnen till specialbagage och lämna den där, då måste man visa upp biljetten. Ofta utomlands kan man ha vagnen till gaten och lämna den utanför planet men det får man inte på arlanda iaf.

  • Äldre 27 Mar 12:57
    #5

    Vi fick påse till vagnen gratis och dessutom fick vi en lånesulky som vi kunde ha på Arlanda ända fram till gaten. Åkte med Finnair. De var över huvud taget bra att ha att göra med - kotten fick utan att vi behövde fråga tillgång till extra säten att ligga och sova på plus att han fick mat han med - de hade lunchbrickor över. (Finnairreklam märker jag - och nej, jobbar inte där ;))

  • Äldre 27 Mar 13:14
    #6

    Vi har fått en påse att stoppa barnvagnen i (Landvetter). Spara gärna påsen när ni kommit fram, det är inte säkert att det finns när ni skall flyga hem igen.

  • Äldre 30 Mar 22:09
    #7

    Dom har material där. Flyger du reguljärt får man påsarna gratis, medan man på charter oftast får köpa den.

  • gomez
    Äldre 12 May 00:43
    #8

    Ni som har fått ta med vagnen till gaten vad har ni haft för vagn?

  • Fru Sundqv­ist
    Äldre 12 May 11:25
    #9

    Vi har köpt en påse som vi stoppat vagnen i och sedan checkat in den bland specialbagaget. Tänk bara på att vagnens vikt ingår i sällskapets bagagevikt. Det gjorde inte vi när vi hade med två vagnar, 1 Brio Nova och 1 Sitty, vilket gjorde att vi fick en rejäl övervikt då barn under 2 inte har någon egen bagagevikt.

  • gomez
    Äldre 12 May 11:42
    #10

    Nej, vi har ringt oh frågat och vagnen ingår inte i sällskapets vavagevikt. vår flicka på 10 månader ha 10 egna kilo.

  • Tirre
    Äldre 12 May 12:30
    #11

    Vad jag har läst mig till så har barn under 2 år ingen egen bagagevikt, däremot får man ta med sig en barnvagn istället....på deras biljett.


    ***** Bella 070201 & Gabriel 031122 *****
  • babybl­ue68
    Äldre 12 May 12:35
    #12

    min sambo är väldigt resintresserad just nu, så jag kollar åt honom en sak..jo ni som rest med barnvagn tidigare,.hur ofta är det som ren packats upp ur plasten och man upptäckte att den är trasig på nå sätt...???

    Eller händer inte det??


    Våran ängel är här 6/3
  • gomez
    Äldre 12 May 13:03
    #13

    Både vår dotter har och min brors son hade också. dem får hälften av vad en vuxen ar. alltså 10 kg.

  • Magicm­um
    Äldre 18 May 22:31
    #14

    När vi reste till England från Köpenhamn plastade vi in vagnen, Emmaljunga Sitty, och fick inte checka in vagnen med resten av bagaget utan vid en separat inchecknigsstation.
    När vi reste hem från via Gatwick fick ta med vagnen till gaten och checka in den när vi skulle gå ombord planet.

    Det var också en väldigt stor skillnad i pris för incheckningen. 175 DKK vs 4 pund.

    Stor skillnad från flygplats till flygplats alltså.

Svar på tråden Checka in barnvagn