• Blue Bear
    Äldre 22 Mar 14:49
    33248 visningar
    55 svar
    55
    33248

    Engelska pojknamn? Vad tycker Ni?

    Jag och sambon ÄLSKAR engelska pojknamn... Det börjar ju också bli mer och mer vanligt i Sverige så vi funderar på några till våran pojk i magen.
     
    Vilka av dessa tycker ni är finast???

    Komentera eller ge fler förslag (OBS! max 5-6 bokstäver)...

  • Svar på tråden Engelska pojknamn? Vad tycker Ni?
  • A o E
    Äldre 23 Mar 13:55
    #41

    AIDEN - inte alls vanligt men väldigt mjukt och fint. Lätt att säga också.
    Om COLIN (ett namn jag gillar mycket också) så skulle jag absolut inte försvenska stavningen till K. Då kan det ju uttalas lite trist som Kooliin. Många som inte kommer att begripa hur det förväntas uttalas och sånt tycker jag själv är lite jobbigt.
    Inte Kevin - det var mitt favoritnamn när jag var tonåring. Men nu är det alldeles för vanligt. Tycker också att det är lite trist och lite "hårt" i uttalet. Jag gillar "mjukare" namn.

  • Blue Bear
    Äldre 23 Mar 13:57
    #42
    Svar på #36
    CeeJay skrev 2008-03-23 09:07:27 följande:
    Aiden var finast av dessa alternativ. Men återigen måste jag kommentera att JAG gillar bara "engelska" namn om barnet har ett efternamn som också är "engelskt". Tycker det ser märkligt ut om barnet skulle tex heta Aidan Eriksson eller Dilan Johansson
    Efternamnet är inte svenskt.. mer åt engelskt/tysk
  • Blue Bear
    Äldre 23 Mar 13:59
    #43

    Det är pga efternamnet som "vanliga" namn inte passar.. engelska namn (vilka som helst) passar 100 ggr bättre till efternamnet..

  • gemeli­e
    Äldre 23 Mar 16:19
    #44

    Jag sitter själv och funderar på Evan, så det var en lätt en... Gillar namn med fyra bokstäver av någon andledning, har en Hugo innan. Tänkte på Ivan innan, men så kom jag på att Evan fanns och var mycket snyggare. Om jag ska vara helt ärlig så känns Kevin väldigt passé och lite billigt.

  • izi84
    Äldre 23 Mar 22:15
    #45

    Aiden tyckte jag.. kanske e för att man brukar kolla mtycket på sex and the city förut.. tror carries kille hette så.. el så e jag ute o cyklar. Ähh.. fan.. blaha bla bla lba.. haha

  • Äldre 24 Mar 17:28
    #46
    Colin röstar jag på! Vill själv ha det namnet om det nu ligger en liten pojk i magen!
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kazamm
    Äldre 25 Mar 14:02
    #47

    Jag gillar Aston bäst. Det känns mest brittiskt och namn som slutar på -"ton" är mina favvisar.

  • Faluma­mman
    Äldre 26 Mar 07:53
    #48

    ju mer jag tänker på det desto finare tycker jag Colin är. Kevin är också fint, men lite väl hårt i uttalet. sen måste man ju tänka på efternamnet också. vi väntar en kille nu. men om våran son skulle heta Colin så blir det Colin Karlsson, skitfult ha ha ha
    Vi har Simon och Elias men tycker även Elijah är fint, sen måste det passa ihop med våran dotters namn också - Moa.

  • Faluma­mman
    Äldre 26 Mar 07:54
    #49

    Fullkomligt ÄLSKAR namnet Tyler också, men då skriker min man högt ha ha

  • Blue Bear
    Äldre 26 Mar 07:56
    #50
    Falumamman skrev 2008-03-26 07:54:05 följande:
    Fullkomligt ÄLSKAR namnet Tyler också, men då skriker min man högt ha ha
    Ja det är superfint!

    Min sambo kom med förslaget Lloyd igår.. men NÄ! sa jag
  • Alvari­n
    Äldre 26 Mar 08:12
    #51

    Colin tycker jag är fint.
    Min son har också ett engelskt namn, Cedric. Problemet med det är att många tror han heter Fredrik. Man hör det man förväntar sig att höra helt enkelt. Vi säger namnet med svenskt uttal.

  • Äldre 15 Oct 08:28
    #52

    Gullet! SÅ sick gullig tråd!! puss!
    Min favvis är typ Avalante. SÅ FINT och lixom bara så cute! Sen e Lululeiai oxå ett sjuuuukt gullet namn

    Ses på yogan!! PUSS 

  • Äldre 26 Jan 11:27
    #53

    Tycker om Edward

  • Äldre 26 Jan 16:28
    #54

    Jag Ska ha ett engelskt namn till mitt barn då pappan är engelsk så de funkar bäst så :) ja kmr spana här för lite tips

  • Äldre 1 Feb 23:46
    #55

    Min grabb heter Milton och det är Engelskt :)

Svar på tråden Engelska pojknamn? Vad tycker Ni?