• Desse
    Äldre 29 Mar 16:24
    11193 visningar
    3 svar
    3
    11193

    Jobba som undersköterska i Norge Nån som vet var ?

    Min man är utbildad undersköterska och har jobbat inom äldreomsorgen. Han har lite funderingar på att prova på att arbeta i Norge under en period och dra in lite extra klirr i kassan. Är det någon här som vet någon bra sida där det står var man kan vända sig för att söka arbete i Norge ?
    All information om detta mottages tacksamt !

    Har hört att man kan arbeta där mån - tors sen vara hemma i tre dagar, få resa och boende betalt samt nästan dubbel månadslön mot här i Sverige. Sen har vi hört om en variant där man arbetar två veckor och är hemma två veckor. Men all information är som sagt av intresse !

  • Svar på tråden Jobba som undersköterska i Norge Nån som vet var ?
  • Maria4­0
    Äldre 29 Mar 18:09
    #1

    Arbetsförmedingen har på sina nätsidor en avdelning för utlandsjobb, kolla där, det finns blandad kompott; au-pair, sjukvård, eljobb osv.

    Har ni googlat på jobb undersköterska norge? (eller nåt liknande)

  • Ida 84
    Äldre 30 Mar 10:54
    #2

    Det lättaste är att gå in på nav.no och leta jobb som hjelpepleie. Sedan finns ju även sidor typ manpower även i norge.

    Sedan för att få lön som utbildad måste han skaffa en licens. (Annars får man bara lön som vårdbiträde och det kan skilja ganska mycket). Då skickar man in en blankett och bifogar sina svenska betyg och efter ca 2 månader har man som ett leg som visar att du har rätt utbildning. Det kostar ca 600 NOK har jag för mig och är giltigt resten av livet. Nu har jag tyvärr inte länken dif  på den här datorn men han kan ringa arbetsförmedlingen utland så kan de hjälpa honom. Annars kan jag leta upp den till veckan.


  • J W
    Äldre 30 Mar 18:45
    #3

    Många jag känner hhar jobbat i Norge och trivdes inte alls...
    I Norge är svenskar deras motsvarighet till polacker. De utnyttjas...

Svar på tråden Jobba som undersköterska i Norge Nån som vet var ?