• Snart fyra
    Äldre 9 Apr 22:05
    11681 visningar
    12 svar
    12
    11681

    Min dikt till pappa som gick bort 27mars!

    Kära lilla pappa!!!

    Jag hoppas du nu har fått frid och nu slipper smärta,
    jag saknar dig så i både tanke och hjärta.
    Så glad som du var över alla de små,
    varför kunde du inte få leva och se lillan lära sig att gå.
    Livet togs ifrån dig alldeles för fort,
    lilla pappa, det fanns ju så mycket som jag hade velat sagt och gjort.
    Du är där och vi är här,
    men en sak ska du veta att jag har min man vid min sida och han håller mig kär.
    Alla ljusa stunder och fina minnen ifrån dig kan ingen ifrån mig ta,
    Jag älskar dig lilla pappa, ha det så bra.

    Denna dikt läste jag igår på pappas begravning. Allt känns så konstigt jag fattar inte att han är borta. Skulle någon villa vara snäll och hjälpa mig med att tända ett ljus för honom här, jag vet inte hur man gör!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Min dikt till pappa som gick bort 27mars!
  • 3barn
    Äldre 9 Apr 22:09
    #1
    lys021.gifTänder ett ljus för din pappa & för min pappa.

    En jätte fin dikt...Många kramar
    Alexandra 980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Snart fyra
    Äldre 9 Apr 22:11
    #2

    Tack 3barn. Det var jättesnällt! Hur mår du?

  • 3barn
    Äldre 9 Apr 22:15
    #3

    Ja det går väll lite upp & ner..... men de senaste dagarna har det kommit över mig mer igen,det börjar bli så värkligt nu att han aldrig kommer tillbax
    Hur är det med dig?


    Alexandra 980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Snart fyra
    Äldre 9 Apr 22:25
    #4

    Jag känner mig helt känslokall, var jätteledsen igår men kan inte fatta att det är sant!
    Är ganska trött på omgivningen också. Pappa hade cancer med det var inte det han dog utav, men pga av det så känns det som om att ja ja han skulle ju ändå dö. Om du förstår vad jag menar. Jag tycker det räcker med att folk säger, jag beklagar sorgen. Jag vill inte höra några utlägg.
    Försöker att träffa mamma mycket det känns bättre när vi är tillsamans.

  • Vindfa­ll
    Äldre 9 Apr 22:28
    #5

    Vilken underbar dikt.

    Beklagar verkligen sorgen. Starkt av dig att orka läsa dikten.

  • 3barn
    Äldre 9 Apr 22:32
    #6

    Jag försöker också träffa mamma ofta,är där nästan varje ledig dag.Nu är ju hon själv i deras stora hus
    Måste vara jobbigt med alla mäniskor som kommer med massa komentarer.För mig har det varit så att jag fått dra samma historia varje gång....min pappa var ju inte sjuk eller så före så det var helt oväntat,alla undrar ju vad han dog av & så.


    Alexandra 980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Sunshi­ne79
    Äldre 10 Apr 19:53
    #7

    Underbar dikt...tänker själv på min pappa som dog den 10 mars 2007, samma dag min son skulle föddas, tyvärr kunde, jag inte vara med på hans begrvning eftersom han bodde i ett annat land, och höggravid får man inte flyga...smärtan sitter alltid kvar, nu har det gått ett år, och det finns inga dagr där jag inte tänker på honom, men livet går vidare, och jag är stark eller försöker...men har ett stort sorg för att jag inte kunde vara på begravningen, tänder ett ljus för din och min,i minna tankar för jag vet inte hur man gör här, din dikt har underbart, och din pappa måste ha varit en underbar person...........

  • Snart fyra
    Äldre 10 Apr 22:04
    #8
    Svar på #7
    Tack för att du berömde dikten. Tråkigt att du inte kunde vara med på begravningen men det går ju inte alltid som man önskar. Fint sagt det där att man faktiskt kan tända ett ljus i tanken, det gör jag också nu för våra pappor. Ha det bra, kram Linda
  • Snart fyra
    Äldre 14 Apr 23:06
    #9

    Jag saknar dig så pappa!

  • Annika­78
    Äldre 14 Apr 23:26
    #10

    Snart fyra: Kram till dig, och de andra som förlorat sin pappa.
    Min pappa dog i nov 2004, då var jag gravid i 8:e mån...det är hemskt :-S
    Idag skulle han ha fyllt 59 år.
    KRAM till er alla som behöver det!

  • Äldre 15 Apr 23:43
    #11

    Jag beklagar sorgen och dikten var väldigt fin!! Min pappa gick bort -94.

  • 2bmamm­a
    Äldre 3 May 08:29
    #12

    Beklagar sorgen!!! Dikten var jättefin! Miste själv min pappa idag för exakt ett år sedan. Livet är orättvist...

Svar på tråden Min dikt till pappa som gick bort 27mars!