• MCL
    Äldre 10 Apr 14:50
    18231 visningar
    7 svar
    7
    18231

    Puls/susar i örat

    Är i vecka 19 och hör pulsen/ljudet av blodet som pulserar i mitt vänsteröra nästan hela tiden. Någon annan som drabbats av detta?

  • Svar på tråden Puls/susar i örat
  • k girl
    Äldre 10 Apr 14:51
    #1

    Har du kanske fått lite högre blodtryck?

  • MCL
    Äldre 10 Apr 14:53
    #2

    Ja, något högre blodtryck men inget läkaren var så oroad över...

  • k girl
    Äldre 10 Apr 14:57
    #3

    Man kan få lite öronsus av högre blodtryck.

  • cami82
    Äldre 10 Apr 15:31
    #4

    Hej! Jag hade exakt samma vid min förra graviditet! Fick det i v 18 och hade svårt att somna och koncentrera mig ett tag.. Till slut tänkte jag inte på det mer och det försvann när min son var ca 2 år.. så det tog ett bra tag..
    Är gravid nu i v 28 och har inte fått tillbaka det än, hoppas att jag slipper denna gång.. vet dock inte vad det berodde på, var till läkaren som diagnostiserade det som tinitus vilket det inte kan ha varit eftersom det försvann.. Hoppas det försvinner tidigare för din del Glad

  • k girl
    Äldre 10 Apr 15:35
    #5

    Tinnitus är bara en benämning på när man hör ljud som inte har någon säker ljudkälla, så det är en korrekt diagnos. Däremot kan det bero på flera olika orsaker, ibland är det tillfällig tinnitus och behöver inte vara kronisk.

  • TheMil­ky
    Äldre 10 Apr 15:39
    #6

    Det beror nog på det ökade trycket i kroppen. Jag skar mig på benet här en dag och blodet bokstavligen pumpade ur kroppen, skitcoolt
    Annars kan det kanske vara en liten vaxpropp som sitter och stör i örat. Jag vet att när jag helt plötsligt hörde pulsen och sus i örat i vintras, så var det en vaxpropp.

  • MCL
    Äldre 11 Apr 09:56
    #7

    Näe: Var inte blodtrycket. Var till sjukan och kollade i morse. Så det är något annat - kan vara det ökade trycket i kroppen. Eller en vaxis kanske. Men det kollade de inte då jag var på fel sjuka. Nånå - verkar inte vara någon katastrof i alla fall så jag testar lite nässpray och alternativmetoden att härda ut!

Svar på tråden Puls/susar i örat