• Lindisen81

    Ikea Kök

    Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

    Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

    Direktlänk till ikea; www.ikea.se

    Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

  • Svar på tråden Ikea Kök
  • Dundermamman

    Vi byggde om vårt gamla 60-tals kök under nov-dec 2006.
    Vi valde Ikea, vilket vi inte ångrat
    Jag ritade ofantligt många lösningar innan vi blev nöjda och vi känner nu att allt blev perfekt för vår behov!
    Vitvarorna köpte vi dock inte från Ikea, inte heller blandaren!

    Före och efterbilder finns i mitt galleri!

  • Lindisen81

    vad roligt att ni blev så nöjda! har märkt att många rynkar på näsan när man säger att man ska ha Ikea kök..... varför???

    ska genast kika i ditt galleri

  • Lindisen81
    Dundermamman skrev 2008-04-11 15:17:15 följande:
    Vi byggde om vårt gamla 60-tals kök under nov-dec 2006.Vi valde Ikea, vilket vi inte ångrat Jag ritade ofantligt många lösningar innan vi blev nöjda och vi känner nu att allt blev perfekt för vår behov!Vitvarorna köpte vi dock inte från Ikea, inte heller blandaren!Före och efterbilder finns i mitt galleri!
    jättefint ju! vi ska oxå ha en bar mellan köksdel och matdel
  • Bark

    Har oxå bilder på mitt ikeakök i galleriet. Den miss vi gjorde var att ta svart bänkskiva, vilket torkande det blir. Allt syns på den   Vi har integrerade vitvaror, vilket jag tycker om!


  • Dundermamman

    Bar-delen är underbar! Eftersom vi är roade av matlagning både maken & jag, så är det perfekt att kunna stå på båda sidor om spisen

    Förstår inte heller varför en del är anti mot Ikea-kök??
    Vi tycker det är bra kvalité, lätt att montera och framför allt väldigt prisvärt!
    En månad efter att vårt kök vart klart byggde min man om hos våra grannar också!
    De valde också Ikea-kök, ståt med bänkskivor i ljus valnötslaminat! Det blev väldigt snyggt också...om man gillar den lite lantliga stilen!

    Nu är även mina svärföräldrar sugen på att byta ut sitt 60-tals kök mot ett Ikea-kök , så visst finns det en del som inte är anti också!

    Vilken lucka är ni sugna på?

  • Lindisen81

    vi väljer mellan Ståt, Lidingö och Ädel. Vill ha ett lantligt kök, med vit panel runt matdelen samt vit tapet. det kommer bli ny parkett i köksdelen oxå då det golvet är så slitet. Vill ha ett lantligt kök men ändå lite modernt så baren får vara det moderna sen blir allt annat i lantlig stil!
    men vad ska man ha för kakel?
    någon som har tips på kakel? sambon vill ha nån form av sjösten men det gillar jag inte alls...

    Bark, ska kika på ditt kök nu =)

  • Dundermamman

    Våra grannar har ju då ståt med bänkskiva i ljus valnöt. Till det har de ett beige glacerat kakel (10x10 cm) och ett mörkt laminatgolv som ser ut som ett plankgolv. Mycket snyggt och lantligt

  • Lindisen81
    Dundermamman skrev 2008-04-11 16:26:08 följande:
    Våra grannar har ju då ståt med bänkskiva i ljus valnöt. Till det har de ett beige glacerat kakel (10x10 cm) och ett mörkt laminatgolv som ser ut som ett plankgolv. Mycket snyggt och lantligt
    låter jättesnyggt!
  • Nea75

    perfekt tråd! Vi har oxå planer på att köpa kök från ikea.. kommer nog hänga här ja oxå .. Vet bara inget annat ännu än att ja vill ha vita köksluckor, så långt har ja kommit i planeringen typ

  • mytol

    Vi har ett kök från ikea och vi har inte ångrat det. Min sambo har öven byggt upp kök från ikea i mina föräldrars fastighet.
    Det roliga är att det är samma leverantörer på stommarna från ikea som marbodal så de e ingen skit som många säger!

    Vi själva har tidaholm medans köken som min sambo byggt i fastigheten är ståt, skitsnyggt om du vill ha den lantliga stilen, dom valde en grå bänkskiva. Dock inte blandare och ho ifrån ikea, bänkskivan köpte vi från k-rauta, dels för att den e väldigt mkt dyrare att måttbeställa på ikea och att det ofta är lååång leveranstid. Vi har oxå bekanta som måttbeställt bänkskivor i trä som slagit sig under transporten så att dom bågnat och inte fått något tillbaka för trä är ju trä och rör sig så vi valde att åka ut till k-rauta så såga dom den efter våra mått och så såg vi hur den såg ut sen var det ju upp till oss att förvara den bra så att inget hände.

    Lycka till!

Svar på tråden Ikea Kök