• Lindisen81

    Ikea Kök

    Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

    Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

    Direktlänk till ikea; www.ikea.se

    Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

  • Svar på tråden Ikea Kök
  • RME
    Don38 skrev 2008-06-12 21:29:57 följande:
    har oxå nästan precis satt in Ikea kök och köksö så kolla gärna hur det blev ....är nöjd med mitt kök från Ikea ..billigt och bra men ett tips är att köpa samma kök i polen fast 30-40 % billigare på ikea i polen
    Har funderat på att handla i Polen. Har du provat??
  • BimBim o Knorrans Mamma
    jezzie skrev 2008-06-12 21:15:45 följande:
    Svar på #405Allt är ju individuellt men jag uppfattar lidingö som ett lite mer lantligt gammeldagskök och skulle nog satsa på antik handtag men man kan ju även använda knoppar. Du kommer säkert att få lika många svar som vi är folk här i tråden =)
    Jo det är ju lite mer lantligt
    Knoppar vägrar jag då jag tycker det är skitfult. Men funderar på "SMIDD" istället kanske.
    hmm. Svårt detdär. fast å andra sidan behöver man ju inte köpa handtagen på ikea heller. kan ju kolla på andra ställen med kom jag på
    Lindisen81 skrev 2008-06-12 21:19:46 följande:
    till Ståt luckorna har vi valt handtagen Lindsdal, tycker de passar till Lidingö oxå. även Snäcka är riktigt fina till de vita köken tycker jag.*funderar på att byta till röda luckor till julen* haha
    Jag gillar ju dock inte de vita handtagen. heller ej träfärgade. Måste bli rostfritt eller SMIDD. De svartaktiga. men helsvart är ju inte heller snyggt. Svårt det där med handtag. Lika svårt som gardiner och tapeter. hua
    (¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Lindisen81

    tänkte på det oxå att då kostar ju bensin, övernattning, hyra lastbil, båtresa.... och ett knepigt språk =) tänk om man komer dit för att köpa allt, så finns inget hemma... lite snopet. vi vet ju att lagersaldot sällan stämmer på ikeas sida, hehe
    men lyckas man med allt å så, så borde det ju gå att tjäna in några lappar.

  • Lindisen81

    BimBim; ja gardiner är det svåraste just nu tycker jag, till å med svårare än kakel =)

  • Joonas

    Japp! Röda finns (åtminstone fanns det förut Fundersam) Röda Abstrakt, högblank! Tjuuusigt!


    Lindisen, hoppa över gardiner tills allt annat är klart, då kanske du till och med kommer fram till att du inga ska ha!
    Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • BimBim o Knorrans Mamma
    Lindisen81 skrev 2008-06-12 22:15:00 följande:
    BimBim; ja gardiner är det svåraste just nu tycker jag, till å med svårare än kakel =)
    Ja det är skitsvårt med gardiner. Hua!!
    Kakel behöver jag inte bry mig om. beställde alla granitplattor till alla golv + väggar i badrum/tvättstuga och över köksbänkar innan vi ens började bygga huset så det problemet är redan löst för mig. hehe. de kom i en hel kontainer för nån vecka sen. Så halva trädgården är full med pallar med stenplattor i olika färger och former just nu *s*
    har ni bestämt kakel då?
    (¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Piggley Wink

    Det där med knoppar/handtag är svårt tycker jag. Har hittat jättesnygga brons-antik-färgade i annan affär men hur funkar det till rostfri ugn??????

  • Lingi

    BimBims Mamma skrev 2008-06-12 20:41:08 följande:


    Har inte ebstämt handtag till skåpen än... lutar åt TAG men vet inte.Vilka skulle ni valt till ett  lidingökök?
    Vi har valt TAG till Lidingö. Nya kyl o frys kom igår, samma färg på handtag. (Husqvarna) Vi ville inte ha stort kontrast mot vitt, jag letade efter handtag 1 vecka överallt på netet, sen när vi var inne i Ikea, blev det bara att det är det som blir bäst:)
    Så här "långt" har vi kommit: gabriellas.webalbum.se/ren
  • Lingi
    Don38 skrev 2008-06-12 21:57:52 följande:
    inte en susning ..man kanske få köra ner själv och köpa det ..har kollat på ikeas hemsida i polen och där är allt billigare än här
    Jag kollade innan köp, men dom hade inte Lidingö. Annars jag tycker inte jobbigt att åka (nattbåt med hytt båda fram o tillbaka) handla på dagen och om man saknar något kan man köpa här sen. Vi hade bara 80 bred översta lådfront som hade inte Ikea hemma samma dag, en så länge.
    Tyskland och Danmark dyrare, Ungern skulle kosta kalaset ca 8000kr billigare.
    Granitdiskho+kran (Blanco) ca 10 000 billigare utomlands, dom köper vi där.
  • Lindisen81

    BimBims Mamma skrev 2008-06-12 22:18:27 följande:


    har ni bestämt kakel då?
    nä kakel är ine beställt.... vet inte alls vad vi ska ha... eventuellt blir det vit tapet med glasskiva över, eller ett kakel i natur-vit.... gardiner blir det ev en fin vit hissgardin att sätta upp i smyg när sambon inte är hemma =)
Svar på tråden Ikea Kök