• Lindis­en81
    Äldre 11 Apr 15:04
    58879 visningar
    440 svar
    440
    58879

    Ikea Kök

    Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

    Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

    Direktlänk till ikea; www.ikea.se

    Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

  • Svar på tråden Ikea Kök
  • Lindis­en81
    Äldre 14 Jun 21:56
  • wewe
    Äldre 15 Jun 16:10

    Lingi:
    "Granitdiskho+kran (Blanco) ca 10 000 billigare utomlands, dom köper vi där."

    Har du tips på var man kan köpa billigare??

    Tack på förhand!

  • Lingi
    Äldre 15 Jun 18:44

    Svenska: www.blancosverige.com/product.asp
    Billigare "svenska": (det hittade jag nu :) ) www.lavpriskoekken.dk/shop/SE/blanco-1017c2.html
    Engelska: www.ak-granite-kitchen-sinks.co.uk/175bowls.htm
    Ungerska: www.ecorgan.hu/termeklist.php
    Olika länder: www.blanco.de/contens/kt/en/pub/sales_worldwide/europe.cfm

    Det, jag vill ha kostar motsvarande 2000 skr + kran

  • Lingi
    Äldre 15 Jun 19:14

    Wewe!

    Kolla detta oxå: Schock www.kuechenengel.de/Spuelen_von_Schock-2719.html
    Jag tror deras svart är svartare, Blancos är antracit, om det skulle vara viktigt.

  • decime­ter
    Äldre 16 Jun 11:20

    På torsdag levereras hela vårat kök!!! vi är mkt spända,då vi aldrig gjort nåt liknande förut. Kalla fötter!!!

  • Lindis­en81
    Äldre 17 Jun 06:56

    här lever vi nu utan kök sedan i lördags..... gaaaaa vill ha mitt kök NU! måste hitta någon dag då svärfar kan fixa med elen som tydligen va liiite mer jobb än han trodde från början... innan dess kan vi inte göra någonting *suck* sedan lär vi hitta en dag att försöka börja bygga upp skiten, men måste ju ha hjälp av folk då med...

  • Äldre 17 Jun 08:59

    Våre fönster är försenade tre veckor..... Var beredd på att de skulle komma nu denna vecka men så måste vi vännta och det är viktigt att de kommer på plats innan en massa andra grejer ska göras.

  • Äldre 17 Jun 15:21

    Vi fick el igår, allt utom till spottarna under överskåpen, eftersom vi inte kaklat än... I mitt galleri finns bild på tapenet iaf, fronerna är inte ditsatta på resten så där är ingen idé än...

  • Matild­a07 och Moa08
    Äldre 17 Jun 20:16

    Jippie! Imorgon kommer vårat kök!

  • Myriz
    Äldre 3 Jul 07:13

    Hur går det för er?!
    *nyfiken*


  • Äldre 3 Jul 08:46

    Vi har satt in ugn och häll, bänkskivorna är klara förutom att de ska oljas ordentligt innan vi sätter fast dem. Sågade dem snett i hörnet och det blev jättesnyggt! Alltså inte 90 graders skarv i hörnet utan 45.

  • Myriz
    Äldre 3 Jul 09:05
    Piggley Wink skrev 2008-07-03 08:46:19 följande:
    Vi har satt in ugn och häll, bänkskivorna är klara förutom att de ska oljas ordentligt innan vi sätter fast dem. Sågade dem snett i hörnet och det blev jättesnyggt! Alltså inte 90 graders skarv i hörnet utan 45.
    Smart! Det har jag inte ens tänkt på att man kan *ler*
    Har du några bilder?
  • tesso7­7
    Äldre 3 Jul 09:07

    Nu kommer jag in väldigt sent i tråden här ser jag, men du undrade om kvaliten på ett IKEA kök. En av våra bästa vänner jobbar på Myresjökök och han säger att egentligen skiljer sig ingenting mellan ett IkEA kök och ett M-kök. M-kök har fler special-storlekar på luckor och så men rent kvalitets mässigt är det detsamma, förutom priset då!
    Vi har precis blåst ut hela vårat kök och ett rum intill och vi ska ha IKEA kök.....

  • oxytoc­in
    Äldre 3 Jul 11:59
    Piggley Wink skrev 2008-07-03 08:46:19 följande:
    Vi har satt in ugn och häll, bänkskivorna är klara förutom att de ska oljas ordentligt innan vi sätter fast dem. Sågade dem snett i hörnet och det blev jättesnyggt! Alltså inte 90 graders skarv i hörnet utan 45.
    Ja, det måste ju vara mycket snyggare att såga dem så! Har nog inte sett att nån gjort det. Vill också gärna se en bild om du har.
  • Lelizz­z08
    Äldre 3 Jul 12:08

    Så skönt att höra att fler än jag lever i kaos för tillfället... Har rivit ut allt o har elektrikern här, imorgon kommer vi fortsätta gipsa o till helgen blir det förhoppningsvis tapetsering... Sen KANSKE det är dags att börja bygga skåp. Vi har valt IKEA kök, billigt till bra kvalitet o tillräckligt många alternativ att välja mellan så det blir som jag vill ha det. Längtar bara tills allt är klart, snudd på trött på grillat nu ju

  • Lindis­en81
    Äldre 3 Jul 12:38

    här går det bra!!!!!!
    kul att några fortfarande är kvar! ska fixa en ny tråd, denna går ju ut snart!

  • Lindis­en81
    Äldre 3 Jul 12:43
  • Lindis­en81
    Äldre 3 Jul 12:44

    ***tråden stänger snart, vi fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34174474.html*

    ***tråden stänger snart, vi fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34174474.html*

    ***tråden stänger snart, vi fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34174474.html*

    ***tråden stänger snart, vi fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34174474.html*

    ***tråden stänger snart, vi fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34174474.html*

    ***tråden stänger snart, vi fortsätter här www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34174474.html*

Svar på tråden Ikea Kök