• Anonym (hårig­)
    Äldre 13 Apr 21:16
    32462 visningar
    28 svar
    28
    32462

    hårig,snälla hjälp mig

    jag är jätte hårig...rakar mig precis överallt...armarna, tårna,händerna,hela magen...rumpan,brösten..va faaaaaaaan..jag har aldrig sett nån annan tjej som har hår på o I rumpan...vad ska jag göra...vill inte gå till nån salong o vaxa rumpan liksom...så e jag mörk så håren e ju svarta o grova..vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till..detta hindrar mig från att ha ett socialt liv...nån som har nåt förslag...laser o sånt e ju inget för mig då jag inte har råd..o att vaxa rumpan själv e ju inte de lättaste(jag har försökt)

  • Svar på tråden hårig,snälla hjälp mig
  • Anonym (En som vet)
    Äldre 13 Apr 21:18
    #1

    Jotack , vet hur det är. Men jag vet varför oxå.. jag har Pco och har högt av manliga hormoner, ( hur skummt det än låter ). Jag har tabletter ( mest för att få mens ) men det hjälper oxå att att minska dom manliga hormornerna..  och jag tycker att det har blivit mycke bättre nu.

    Prova att gå till läkaren ?
    Har du något problem med mensen ?

  • Elleka­n
    Äldre 13 Apr 21:19
    #2

    Det finns ett p-piller som heter Diane eller liknande som de rekommenderade från gyn till en tjej som var jättehårig. Hon hade mörkt hår över hela kroppen, på bröstet, rumpan, raggarsträng på magen osv osv. Hon led jättemycket förstås, var inte med på skolgympan, aldrig på stranden osv osv. Ja du känner kanske igen det...

  • Elleka­n
    Äldre 13 Apr 21:20
    #3

    Och det viktigaste är förstås att gå till doktorn för att se att det inte finns någon bakomliggande sjukdom. Om det finns en bakomliggande sjukdom kan man få laserbehandling subventionerat via landstinget i vissa landsting.

  • Anonym (hårig­) Trådstartaren
    Äldre 13 Apr 21:25
    #4

    jag har ingen sjukdom utan är hårig naturligt..kan inte sluta raka mig nu...de har ju redan blivit grövre o går absolut inte att sluta nu...men jag vet inte...tar ju evigheter i duschen varje dag n'är man rakar bokstavligt hela kroppen

  • chiqui­itah
    Äldre 13 Apr 21:30
    #5

    kan tänka mig att det är jätte jobbigt.. men när du rakar så blir de mörkare och grövre.. försök vaxa oftare och det kommer inte växa ut så snabbt och det kommer va mycket tunnare och ljusare hår :)

  • Elleka­n
    Äldre 13 Apr 21:31
    #6
    chiquiitah skrev 2008-04-13 21:30:25 följande:
    kan tänka mig att det är jätte jobbigt.. men när du rakar så blir de mörkare och grövre.. försök vaxa oftare och det kommer inte växa ut så snabbt och det kommer va mycket tunnare och ljusare hår :)
    Det där är en väldigt spridd myt bara. Stråna blir inte grövre och mörkare men de blir förstås stubbiga och kan upplevas grövre därför.
  • Anonym (hårig­) Trådstartaren
    Äldre 13 Apr 21:32
    #7

    suck...detta dödar mig

  • Elleka­n
    Äldre 13 Apr 21:33
    #8

    Har du pratat med någon läkare om vad som kan göras?

  • chiqui­itah
    Äldre 13 Apr 21:37
    #9

    nej asså.. när man inte plockar bort hårstrån helt och tar sönder den i mitten så blir den mörkare o grövre för att den stannar kvar längre, det har jag läst och hört, men när man plockar bort den helt så växer den normalt igen och då är den mycket tunnare.. prova själv så kommer du se. det är stor skillnad mellan rakade hårstrån och vaxade :)

  • Anonym (hårig­) Trådstartaren
    Äldre 13 Apr 21:38
    #10

    jag vet men som jag sa så e de inte så lätt att vaxa rumpan o korsryggen...osv...framifrån e de inte lika svårt


    chiquiitah skrev 2008-04-13 21:37:04 följande:
    nej asså.. när man inte plockar bort hårstrån helt och tar sönder den i mitten så blir den mörkare o grövre för att den stannar kvar längre, det har jag läst och hört, men när man plockar bort den helt så växer den normalt igen och då är den mycket tunnare.. prova själv så kommer du se. det är stor skillnad mellan rakade hårstrån och vaxade :)
Svar på tråden hårig,snälla hjälp mig