• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • Peand
    Mama Law skrev 2008-07-05 09:42:48 följande:
    5 DAGAR KVAR behöver jag säga nå mer
    Nopp, du behöver inte säga något mer, vi hänger alla med vad du menar Skrattande Och fatta vad nära vi börjar komma nu, tillskillnad mot den 15 april när vi startade....
    Stolt mamma till Jesper och Jonas och lika stolt faster till Leo och Vera
  • enlitenbitkaka

    Kan ju va så att alla de 117 inte är behöriga eller inte har det som sitt försahandsval?


    Leel00 skrev 2008-07-05 01:53:37 följande:
    Hej alla blivande högskolestudenter!Jag har en liten grej jag har gått och funderat på, som någon här kanske kan hjälpa mig med..... www.studieplatser.nu samt det universitet jag har sökt till, har lagt ut mitt program och säger att det finns platser kvar.Är inte detta lite konstigt?? Enligt VHS har 117 st sökt programmet och de har bara 50 platser....hur går detta i hop??? Borde ju betyda att jag har kommit in??I sånna fall är det väl ett hett tips för alla er andra att gå in och kolla om ens program finns listat...
  • Tecken
    Leel00 skrev 2008-07-05 01:53:37 följande:
    Hej alla blivande högskolestudenter!Jag har en liten grej jag har gått och funderat på, som någon här kanske kan hjälpa mig med..... www.studieplatser.nu samt det universitet jag har sökt till, har lagt ut mitt program och säger att det finns platser kvar.Är inte detta lite konstigt?? Enligt VHS har 117 st sökt programmet och de har bara 50 platser....hur går detta i hop??? Borde ju betyda att jag har kommit in??I sånna fall är det väl ett hett tips för alla er andra att gå in och kolla om ens program finns listat...
    På många utbildningar har de ett stort överintag, detta för att de vet att många kommer tacka nej till sina platser.
  • Mama Law

    Ja nu är det bara 4 arbetspass kvar sen vet jag kanske hur det blir i höst. får veta förhoppningsvis under mitt pass på torsdag om jag kommer in. tur jag ska jobba så mycke då hinner jag inte tänka på det!!!


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • meic

    jag tänker absolut sitta uppe och kolla om man kommer in... även om jag vet, så känns det speciellt att se det på studera "antagen"... det är DÅ det börjar tjejer! Snart får vi fira!

  • Mama Law
    meic skrev 2008-07-05 18:42:25 följande:
    jag tänker absolut sitta uppe och kolla om man kommer in... även om jag vet, så känns det speciellt att se det på studera "antagen"... det är DÅ det börjar tjejer! Snart får vi fira!
    Jag vill så gärna fira men tror inte mitt hp räcker i första då det är så många fler som sökt i år än förut men jag håller tummarna!!!!
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • meic
    Mama Law skrev 2008-07-05 18:44:17 följande:
    Jag vill så gärna fira men tror inte mitt hp räcker i första då det är så många fler som sökt i år än förut men jag håller tummarna!!!!
    Joooo då! Visualisera nu hur det kommer kännas när du kommer in! Det kommer gå vägen ska du se!
  • Mama Law
    meic skrev 2008-07-05 18:45:30 följande:
    Joooo då! Visualisera nu hur det kommer kännas när du kommer in! Det kommer gå vägen ska du se!
    Jag känner redan hur mycke lättare det kommer att bli att jobba dom sista tunga timmarna den dagen. Och vilket leende jag kommer ha i hela ansiktet, det kommer kännas så skönt. Tur att det är platsgaranti i den här tråden!!!!Skrattande
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......