• Mama Law

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • Love2007

    Hej på er!
    Ni har säkert diskuterat detta massor men inte vet ni mer exakt än att mellan 10-15 juli får man antagningsbesked va?

    Håller tummarna för alla!


    ~~Den vackraste dagen i livet var den när du kom~~
  • enlitenbitkaka

    Nope....men har man anmält på nätet får man veta innan de som gjort via brev.


    Love2007 skrev 2008-07-06 22:47:48 följande:
    Hej på er!Ni har säkert diskuterat detta massor men inte vet ni mer exakt än att mellan 10-15 juli får man antagningsbesked va?Håller tummarna för alla!
  • Maggis Nervis

    OM jag inte skulle få ett ok nu i urval ett, får man ett NEJ då? Eller står det bearbetning pågår fram till urval två? OM jag får ett nej nu finns det ändå chans att komma med i urval två? Jag är så jävla nervös just nu!


    I think, therefore I´m dangerous.
  • Mama Law
    Maggis Nervis skrev 2008-07-06 23:01:18 följande:
    OM jag inte skulle få ett ok nu i urval ett, får man ett NEJ då? Eller står det bearbetning pågår fram till urval två? OM jag får ett nej nu finns det ändå chans att komma med i urval två? Jag är så jävla nervös just nu!
    Du kommer stå på en reservplats till urval 2 om du tackar JA till den. Sen körs det urval igen och då vet du om du kommer in eller inte i augusti.
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Lalalong

    Jag drömde i natt att jag fick ett brev från antagningen...

    Har planerat så jäkla smart så jag ska ut och göra stan osäker på onsdag. Och spendera natten på en kompis soffa... Men jag tänker be om att få låna datorn på torsdagmorgonen så jag kan se om det kommit något svar

  • Mama Law
    Lalalong skrev 2008-07-07 08:49:33 följande:
    Jag drömde i natt att jag fick ett brev från antagningen... Har planerat så jäkla smart så jag ska ut och göra stan osäker på onsdag. Och spendera natten på en kompis soffa... Men jag tänker be om att få låna datorn på torsdagmorgonen så jag kan se om det kommit något svar
    Hoppas det va positivt svaret i drömmen. Låter trevligt att få göra stan osäker.... hoppas du får fira ordentligt på onsdag!!!
    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Lalalong

    Jag vet inte... jag vaknade precis när jag skulle öppna kuvertet

    Ja det ska bli riktigt kul. Var längesen jag var ute faktiskt. Det är Kristianstadsdagarna och jag ska ut med en pluggkompis från förra gången jag pluggade
    Kom på det sen att det hade ju egentligen varit bättre att gå ut på torsdagen för då hade jag ju kanske haft ett svar och då kunde jag firat... eller deppfestat. Men jag får se det som en förfest till det riktiga firandet eller något

  • Peand

    Iiiihhhh det är RÄTT vecka nu!!!! DEN veckan!!! Fatta att om några timmar bort kan vi veta hur vår framtid blir. SÅÅÅÅÅ spännande!


    Stolt mamma till Jesper och Jonas och lika stolt faster till Leo och Vera
Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......