• Äldre 15 Apr 06:52
    197078 visningar
    2757 svar
    2757
    197078

    Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......

    Ja idag är det sista ansökningsdagen för ansökan till HÖGSKOLAN. Har du som jag varit ute i tid och ansökt redan första dagen eller har du väntat till idag den sista dagen för ansökan. Idag börjar allvaret nu är det på riktigt snart stängs slussarna och det är bara denna ständiga VÄNTAN kvar.

    Här kan vi samlas att dela tankar inför uttagningen och funderingar över huruvida vi kommer in eller inte......


    Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-19 15:37
    Första antagningsbeskedet kommer mellan 10-15 Juli.

    Andra antagningsbeskedet kommer mellan 6-8 Augusti.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 19:18
    NORMERINGSTABELLEN!!!

    www.umu.se/edmeas/hprov/08a/norm.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 07:47
    BARA 2 VECKOR KVAR TILLS BESKEDEN BÖRJAR TRILLA IN!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-26 12:32
    Här kommer länken till listan!

    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m33970874.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 10:28
    länk till antal sökande ht 2008

    www.vhs.se/upload/antagning/statistik/NY/HT20...

    Antal antagna tidigare terminer

    www.vhs.se/templates/Page.aspx

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:50
    LÄNK TILL NYA SNACKISEN

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 19:51
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m34367172.html
  • Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......
  • kidA
    Äldre 11 Jul 15:52
    Flippiliflopp skrev 2008-07-11 15:51:00 följande:
    Ni som verkar så insatta här, hur stor är chansen att komma in på önskat program om man har reservplats 3, tror ni?
    beror på vilket program. psykolog tex är nog tufft. o läkare. men annars är reservplats 3 nästan garanterat en plats.

    jag var iofs reserv 1 till lärare i uppsala typ 2001 o kom inte in
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Flippi­liflop­p
    Äldre 11 Jul 15:53
    kidA skrev 2008-07-11 15:52:04 följande:
    beror på vilket program. psykolog tex är nog tufft. o läkare. men annars är reservplats 3 nästan garanterat en plats.jag var iofs reserv 1 till lärare i uppsala typ 2001 o kom inte in
    Det är till lärare i Göteborg, har ingen koll på hur populära lärarutbildningarna är där.
  • kidA
    Äldre 11 Jul 15:54
    Flippiliflopp skrev 2008-07-11 15:53:12 följande:
    Det är till lärare i Göteborg, har ingen koll på hur populära lärarutbildningarna är där.
    jag tror du har en ganska bra chans att komma in där. många som söker i flera städer osv. o folk som sökt olika ingångar liksom. tror du kommer in.
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • P28
    Äldre 11 Jul 15:55
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-11 14:11:54 följande:
    Haha ja ok Har man använt en kod så behöver man väl aldrig skaffa en ny tror jag? Jag ska plugga till lärare! Redan läst ett år i Karlstad...söker lght för fullt! Bor du redan i Götet?
    Du har alldeles rätt ang. koden.

    Får du tillgodoräkna dig allt du läst i Karlstad? Har du bott här innan?

    Jag bor med sambo vid mellan Ullevi och centralen, bara tio minuter till Handelshögskolan med spårvagnen. Vart letar du lägenhet?
  • Flippi­liflop­p
    Äldre 11 Jul 15:57
    kidA skrev 2008-07-11 15:54:16 följande:
    jag tror du har en ganska bra chans att komma in där. många som söker i flera städer osv. o folk som sökt olika ingångar liksom. tror du kommer in.
    Tack för ditt svar, hade varit skoj om inget annat :o)
  • Tilda Troll
    Äldre 11 Jul 15:59

    det blir färre platser att konkurrera om för dom med "blandade betyg" vet inte om det är from jan var from 2009 iaf...

  • kidA
    Äldre 11 Jul 16:00
    Flippiliflopp skrev 2008-07-11 15:57:32 följande:
    Tack för ditt svar, hade varit skoj om inget annat :o)
    lycka till!
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Tilda Troll
    Äldre 11 Jul 16:00

    men man kan ju söka i båda grupperna, med sitt grundbetyg i den ena och med det högre meritvärdet från kompletteringen i den andra...

  • Äldre 11 Jul 16:02

    ja jag kan tillgodoräkna mig men kommer nog läsa första terminen ändå, även om den e samma som jag redan läst Just för att lära känna lite folk... Ja vi flyttade från GBG för 1.5år sedan! Längtar såååå tillbaka. Ja helst skulle ja väl vilja bo runt Linné/Olivedal/Haga eller Postgatan eller Burggrevegatan Men får väl va realistisk...sökt i bl.a. Lindholmen och Lundby!


    P28 skrev 2008-07-11 15:55:55 följande:
    Du har alldeles rätt ang. koden. Får du tillgodoräkna dig allt du läst i Karlstad? Har du bott här innan?Jag bor med sambo vid mellan Ullevi och centralen, bara tio minuter till Handelshögskolan med spårvagnen. Vart letar du lägenhet?
  • kidA
    Äldre 11 Jul 16:02
    Tilda Troll skrev 2008-07-11 16:00:55 följande:
    men man kan ju söka i båda grupperna, med sitt grundbetyg i den ena och med det högre meritvärdet från kompletteringen i den andra...
    grundbetyget är inget att hurra över hos mig. har iofs hpt oxå.
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • sandra­lager
    Äldre 12 Jul 00:26

    luscious: Jag har med läst lp i en annan stad förut och ska nu läsa i Malmö? Ska du läsa första terminen fast du redan läst den säger du? Jag är lite kluven till om jag ska göra det, jag vill med lära känna folk men samtidgt känns det tråkigt att läsa samma sak om igen plus att man inte får ta studiemedel för samma kurs/program två ggr vad jag uppfattat det som.

  • sandra­lager
    Äldre 12 Jul 00:47

    Luscious: Förresten har du meddelat studieavbrott till din gamla skola? Jag har inte gjort det än, men ska.

  • sandra­lager
    Äldre 14 Jul 19:35

    här va det helt plötsligt dött:)

  • Äldre 14 Jul 19:37

    Här i karlstad läser man först ett år AUO i Göteborg läser de först 1 termin AUO, sen inriktning. Så jag läser den terminen AUO och när de läser sin andra termin AUO ska jag passa på att läsa SFI Gör mig extra bred! Men det är ju inte samma kurs - det är två olika ju...beroende på vart man går. Är ju en sak om ja ville läsa om året i Karlstad.


    sandralager skrev 2008-07-12 00:26:41 följande:
    luscious: Jag har med läst lp i en annan stad förut och ska nu läsa i Malmö? Ska du läsa första terminen fast du redan läst den säger du? Jag är lite kluven till om jag ska göra det, jag vill med lära känna folk men samtidgt känns det tråkigt att läsa samma sak om igen plus att man inte får ta studiemedel för samma kurs/program två ggr vad jag uppfattat det som.
  • Äldre 14 Jul 19:38

    Nej...det har jag inte. Men har ju sökt till kommande kurs där och den ströks ju nu...trodde sånt funkade automatiskt

    Varför byter du lärosäte?


    sandralager skrev 2008-07-12 00:47:58 följande:
    Luscious: Förresten har du meddelat studieavbrott till din gamla skola? Jag har inte gjort det än, men ska.
  • sandra­lager
    Äldre 14 Jul 21:19

    Nej om du ska hoppa av i Karlstad ska man väl anmäla studieavbrott annars tror de ju att du fortfarande går där. Jag vill byta till yngre åldrar har läst till lärare för äldre åldrar innan och nu har jag även flyttat från halmstad till malmö så där vill jag plugga. Jag ska anmäla studieavbr ott till halmstad högskola för att jag blivit antagen i malmö och vill gå där:))

  • sandra­lager
    Äldre 14 Jul 21:22

    Fast det är klart olika från olika skolor men jag trodde att man på alla program skulle meddela om man hoppar av själva programet. dvs. man får fylla i en sådan lapp om studieavbrott.

Svar på tråden Fler än jag som nu sökt högskola och nu bara väntar på att det ska bli JULI.......