• Äldre 17 Apr 10:00
    43329 visningar
    11 svar
    11
    43329

    Alcosanal eller Xyloproct??

    Vilket har hjälpt er bäst vid hemorrojder?
    Har använt Alcosanal nu i en vecka ungefär men så fort jag slutar så kommer besvären igen. AC3 comfort var för övrigt helt värdelöst, i alla fall för mig.

  • Svar på tråden Alcosanal eller Xyloproct??
  • Äldre 17 Apr 10:10
    #1

    jag hade alcosanal, men jag fick använda flera veckor och så duschade jag av efter varje toabesök.

    har hört många som gillar xyloproct bättre.

  • Äldre 17 Apr 10:13
    #2

    vill ju bli av med det här!!! kanske ska testa xyloproct.

  • Äldre 17 Apr 10:16
    #3

    det borde ju inte va några problem och använda såna här när man ammar.

  • bebbe made in italy
    Äldre 17 Apr 10:16
    #4

    har använt xyloproct, finns även en lite starkare variant som läkare skriver ut, den hjälpte kanonbra! finns som salva å suppar.


    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • 3tjeje­r
    Äldre 17 Apr 10:18
    #5

    Hmm, det är inte säkert att du blir av med det men forstätt behandla. Xyloproct har ju också suppar om man har besvär längre in. Kan efter två förlossningar också tipsa om att ta med salva till förlossningen. För mig tog det rätt lång tid efter förlossningarna innan besvären var borta. En kompis till mig tipsade om att hon fick akupunktur på bb som hjälpte jättemkt.

  • Äldre 17 Apr 10:28
    #6

    skriver läkare ut det utan att undersöka eller måste man göra det först? vill verkligen inte!

  • bebbe made in italy
    Äldre 17 Apr 10:36
    #7
    Solen73 skrev 2008-04-17 10:28:37 följande:
    skriver läkare ut det utan att undersöka eller måste man göra det först? vill verkligen inte!
    jag vet inte, jag hade en enorm hemorrojd som klåparna på vct skar upp och tömde vilket man inte skall göra med hemorrojder, jag skrek rakt ut i flera timmar efter ingreppet hade svåra smärtor och kunde inte röra mej, sökte till akuten och fick dessa preparat blev bra på typ 4 dagar, vet inte om dom måste undersöka dej dom e ju stressade så dom kanske e glada att slippa!
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Äldre 17 Apr 10:39
    #8

    det där lät ingen höjdare! stackars dig!

  • bebbe made in italy
    Äldre 17 Apr 10:40
    #9
    Solen73 skrev 2008-04-17 10:39:05 följande:
    det där lät ingen höjdare! stackars dig!
    nä, att föda barn var inget i jämförelse har aldrig haft sånna smärtor jag bara skrek och skrek rakt ut, kunde bara ligga på sidan.
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Äldre 22 Jul 17:07
    #10
    Solen73 skrev 2008-04-17 10:13:33 följande:
    vill ju bli av med det här!!! kanske ska testa xyloproct.

    Hm, jag tror att xyloproct innehåller aluminium som ju inte är så bra för hjärnan, åtminstone misstänker man att det kan orsaka depression eller Alzheimer genom att bromsa utsöndring av signalsubstanser även om det är så små mängder som når hjärnan (inte alls de höga koncentrationer som orsakar skogsdöd) så man är inte säker på att det spelar någon roll..
  • ahd
    Äldre 4 Jan 16:03
    #11

    Låt läkaren skriva ut Scheriproct N. mot hemorjder.


    Hemorjder
Svar på tråden Alcosanal eller Xyloproct??