• Äldre 17 Apr 12:06
    39463 visningar
    9 svar
    9
    39463

    Får man äta makrill i tomatsås?

    Ja, precis som frågan lyder, får man äta makrill i tomatsås när man är gravid. De är min första graviditet så jag har inte sådan koll?

    Tacksam för svar...

  • Svar på tråden Får man äta makrill i tomatsås?
  • veroni­q
    Äldre 17 Apr 12:07
    #1

    ja varför skulle du inte få det....

  • Linda1­976
    Äldre 17 Apr 12:07
    #2

    Självklart, varför inte?


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1­976
    Äldre 17 Apr 12:08
    #3

    som alltid så vill jag tipsa om www.slv.se och sök på kostråd för gravida. Den sidan+ lite sunt förnuft gör susen


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Äldre 17 Apr 12:09
    #4

    Man har ju hört att man skall vara försiktig med fisk.

    Då kanske ni kan svara på. De va så att jag åt massa kallrökt lax innan jag visste att jag var gravid. Kan barnet ta skada av de nu? Jag åt de sista ca 1 vecka innan jag plussade?

  • Joje
    Äldre 17 Apr 12:14
    #5
    Nenne skrev 2008-04-17 12:09:40 följande:
    Man har ju hört att man skall vara försiktig med fisk.Då kanske ni kan svara på. De va så att jag åt massa kallrökt lax innan jag visste att jag var gravid. Kan barnet ta skada av de nu? Jag åt de sista ca 1 vecka innan jag plussade?
    Väldigt liten risk att bebisen har tagit skada. Som sagt sunt förnuft och kostråden är att rekommendera

    Grattis till bebisen!!
  • Linda1­976
    Äldre 17 Apr 12:22
    #6
    Nenne skrev 2008-04-17 12:09:40 följande:
    Man har ju hört att man skall vara försiktig med fisk.Då kanske ni kan svara på. De va så att jag åt massa kallrökt lax innan jag visste att jag var gravid. Kan barnet ta skada av de nu? Jag åt de sista ca 1 vecka innan jag plussade?
    Men inte med ALL fisk! http://www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/article2183275.ab

    Vad du gjode innan + kvittar, det finns inget att göra åt saken iaf. Skit i det nu och försök äta bra framöver.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1­976
    Äldre 17 Apr 12:23
    #7

    Men det där sista som står om margarin skulle jag ignorera. Det säjer ju sig självt att man inte vill stoppa i sig en massa på kemisk väg stelnat fett.

    Rapsolja, olivolja, smör, Bregott. That´s the shit!


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • äntlig­en ett pyre i magen
    Äldre 17 Apr 12:40
    #8

    äter makrill i tomat dagligen.. =)

  • Simons­mami
    Äldre 17 Apr 17:40
    #9

    vad gott...nu blev jag sugen på en macka med smör och makrill i tomatsås......ska kolla skafferiet bums!

Svar på tråden Får man äta makrill i tomatsås?