• Myggan­Muffy
    Äldre 17 Apr 16:49
    67961 visningar
    32 svar
    32
    67961

    Kan magen verkligen synas redan i vecka 10 + 2?

    Vad är era erfarenheter? Jag kan redan nu inte använda mina jeans som jag kom i för 5 veckor sedan - är det möjligt?
    Visa gärna magbilder om ni har.

  • Svar på tråden Kan magen verkligen synas redan i vecka 10 + 2?
  • TooQui­et
    Äldre 19 Apr 18:24
    #21

    Jag blev svullen direkt! Det var så jag misstänkte att jag var gravid, plussade några dagar efter det.

    Tror också att det är tarmarna som makar på sig och flyttar sig uppåt, jag blir jättesvullen så fort jag äter nåt. Är bara i v 6 el 7 och har redan hört 1 som frågat min mamma om jag är gravid

  • Mickan­85
    Äldre 26 Apr 22:57
    #22

    jag är i vecka 10 imorgon och min mage ser ut som om jag är i 4-5 månaden... den är jätte svullen och känns tung..hmmm men min mage va la inte häller riktigt återställd sen efter dottern för 1år sedan..=0)

  • Garder­obshyl­la
    Äldre 27 Apr 07:25
    #23

    ja, det kan man men det är inte den "riktiga" magen, man är mest svullen, men gravidmage är det ju ändå:). Jag är i vecka tio nu och det har synats i typ två veckor, men det är svullnad som sagt, jag kan fortfarande ha vanliga byxor, men bekvämt är det inte. Har börjat med mammakläder...

  • skråll­an1978
    Äldre 27 Apr 07:39
    #24

    kolla på min sida=) nog syntes det, redan v 7-8 hade jag kula,


    Nummer 5 i magen=)
  • Äldre 27 Apr 07:43
    #25

    spana in under min graviditet så får du se själv!

    det är ju inte bebisen som tar upp all plats,
    en kombination av svullna tarmar, svulle livmoder och lite annat smått och gott antagligen... men nog syns det att man är gravid!

  • Helle8­9
    Äldre 27 Apr 08:31
    #26

    Ja... Absolut, jag är i v 10+2 idag och jag har inte fått på mig mina byxor på nästan 2 veckor och sambon börjar känna en liiten bula.. så det är mkt möjligt

  • Äldre 27 Apr 20:28
    #27
    skrållan1978 skrev 2008-04-27 07:39:51 följande:
    kolla på min sida=) nog syntes det, redan v 7-8 hade jag kula,
    Oj vilken stor fin mage du hade/har ROligt och få mage direkt och slippa känna sig halvfet Men sen såg jag ju att det var 5:e barnet med,och då reagera väl kroppen fortare på att göra plats för det som komma skall
    Maja 070703
  • Äldre 11 May 17:25
    #28

    Syns jy tidigt att man är gravid. Särskilt efter andra barnet. Trodde jag skulle kunna vänta till vecka tolv innan jag berättade på jobbet. Men blev avslöjad idag. Svullna tarmar o har ju inga magmuskler knappt i nedre delen av magen sen förra graviditeten så syns att magen inte är lika platt som vanligt. Är i vecka 9+1

  • Äldre 11 May 17:25
    #29

    Syns jy tidigt att man är gravid. Särskilt efter andra barnet. Trodde jag skulle kunna vänta till vecka tolv innan jag berättade på jobbet. Men blev avslöjad idag. Svullna tarmar o har ju inga magmuskler knappt i nedre delen av magen sen förra graviditeten så syns att magen inte är lika platt som vanligt. Är i vecka 9+1

  • Äldre 11 May 17:34
    #30

    hade gravidmage i v8 så oja

  • Äldre 5 Apr 14:22
    #31

    Den här bilden togs igår på mig och igår var jag i v 10 så ja magen växer på fint den

  • Äldre 5 Apr 14:24
    #32
    Ebba955 skrev 2014-04-05 14:22:56 följande:

    Den här bilden togs igår på mig och igår var jag i v 10 så ja magen växer på fint den smile1.gifphpzmRWyI83767.jpg


Svar på tråden Kan magen verkligen synas redan i vecka 10 + 2?