• Anonym (Klump­en)
    Äldre 26 Apr 00:12
    381691 visningar
    141 svar
    141
    381691

    Trycka fram små vita klumpar i halsen?

    När jag var yngre kunde jag plötsligt få upp små vita, illaluktande klumpar i munnen som jag raskt spottade ut. De kom inte ofta men ibland. På senare år har jag upptäckt att det på sidorna inne i munnen (långt bak, mer i halsen så att säga) finns små "hålrum" där dessa vita klumpar huserar. Om jag trycker med en tops eller liknande så kommer de fram och jag kan "rensa" ur dessa hålrum.

    Någon annan med samma "problem"?

  • Svar på tråden Trycka fram små vita klumpar i halsen?
  • danitr­a
    Äldre 26 Apr 00:13
    #1

    Ja, inte jag men jag har läst om det innan här på FL.

  • Äldre 26 Apr 00:14
    #2
  • Anonym (Klump­en) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 00:15
    #3
    veronicaq skrev 2008-04-26 00:14:05 följande:
    polyper?
    Polyper? De sitter väl fast?
  • AnnaGB­G
    Äldre 26 Apr 00:15
    #4

    Ja De sitter i hålrum i halsmandlarna. Vidriga små kräk är det! Har inga halsmandlar kvar och har sedan dess sluppit dessa äckliga grejer.

  • AnnaGB­G
    Äldre 26 Apr 00:16
    #5

    Nej, det är INTE polyper.

  • Äldre 26 Apr 00:16
    #6

    Det heter detritusproppar

    www.google.com/search&q=detritusproppar&btnG=S%C3%B6k&lr=lang_sv


    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Eisa
    Äldre 26 Apr 00:17
    #7

    Sägs att det är döda celler som kroppen stött ut... mysko. Jag har haft 1 i hela mitt liv tror jag.

  • Anonym (Klump­en 2)
    Äldre 26 Apr 00:17
    #8

    Hmmm....
    Känner igen det där! Har alltid undrat vart de kommer ifrån...
    Ibland får man en i munnen när man hostar.. (Usch, va äkligt det lät!)

    Men vadå "hålrum"? Det har jag aldrig sett? Vart?


    Låter knepigt att komma åt med tops?!..

  • Anonym (vidri­gt)
    Äldre 26 Apr 00:18
    #9

    Jag har likadant. De kommer från halsmandlarna. Har man hål i halsmandlarna samlas det en massa matrester och dyl. Ja ut kommer vita klumpar. Äckligt som f-n men ofarligt. Jag ville operera bort min halsmandel då den blev förstorad efter en kraftig förkylning som yngre, men fick inte. Nu får jag spotta vita varklumpar istället.

  • AnnaGB­G
    Äldre 26 Apr 00:19
    #10
    Anonym (Klumpen 2) skrev 2008-04-26 00:17:37 följande:
    Hmmm....Känner igen det där! Har alltid undrat vart de kommer ifrån...Ibland får man en i munnen när man hostar.. (Usch, va äkligt det lät!)Men vadå "hålrum"? Det har jag aldrig sett? Vart? Låter knepigt att komma åt med tops?!..
    Det finns ju en miljard små gropar i halsmandlarna... Eller det kanske det bara gör om man har problem med dem?
Svar på tråden Trycka fram små vita klumpar i halsen?