• Anonym (Klump­en)
    Äldre 26 Apr 00:12
    381217 visningar
    141 svar
    141
    381217

    Trycka fram små vita klumpar i halsen?

    När jag var yngre kunde jag plötsligt få upp små vita, illaluktande klumpar i munnen som jag raskt spottade ut. De kom inte ofta men ibland. På senare år har jag upptäckt att det på sidorna inne i munnen (långt bak, mer i halsen så att säga) finns små "hålrum" där dessa vita klumpar huserar. Om jag trycker med en tops eller liknande så kommer de fram och jag kan "rensa" ur dessa hålrum.

    Någon annan med samma "problem"?

  • Svar på tråden Trycka fram små vita klumpar i halsen?
  • Äldre 15 Mar 23:05

    För att återgå till frågan, så hade jag problem med såna små klumpar i mandlarna när jag var barn, men det har upphört sen jag blev vuxen av någon anledning. Puh.

  • Anonym (OMG)
    Äldre 16 Mar 00:41

    Den där snubben har ju något konstigt i halsen också! :(

  • Anonym
    Äldre 16 Mar 00:54

    Min bror hade flera djupa bölder i mandeln en gång... han låg inne över nyår stackarn och blev opererad flera gånger. Efter första tömningen skickade de hem honom med penicillin och trodde att de fått bort problemet men de hade bara tömt den övre, YTLIGA bölden - det satt en gigantiskt stor MODERBÖLD undertill. Fy fan vilken smärta det måste varit, bara vanlig halsfluss med svullna mandlar gör ju fruktansvärt ont.

  • Anonym (bella­)
    Äldre 16 Mar 11:58

    jag har oxå hört av läkare" att det där har man ofta problem med när man är ung när man blir äldre försvinner det !
    men jag e som sagt 30 plus och det har fan inte försvunnit för migRynkar på näsan snarare blivit värre och särskilt efter jag fick min dotter . . . kanske jag förvärrar det genom att pilla för mkt där Obestämd fast min hals doktor säger att det blir inte värre av att pilla ut dem

  • Anonym (Bonni­e)
    Äldre 1 Jan 04:02

    Det är så grymt äckligt. Är det bara jag som får hål i halsmandlarna efter att jag har tagit bort popparna?

  • Äldre 1 Jan 10:26

    Hur lyckas ni få bort de där utan att kräkas...?

  • Äldre 16 Feb 21:57
    Anonym (bella) skrev 2012-03-16 11:58:36 följande:
    jag har oxå hört av läkare" att det där har man ofta problem med när man är ung när man blir äldre försvinner det !
    men jag e som sagt 30 plus och det har fan inte försvunnit för migRynkar på näsan snarare blivit värre och särskilt efter jag fick min dotter . . . kanske jag förvärrar det genom att pilla för mkt där Obestämd fast min hals doktor säger att det blir inte värre av att pilla ut dem
    Det försvinner INTE för att man blir äldre. Tyvärr.... Jag är 40 men har de små äckliga skitplupprna kvar ändå.

    /Bondmoran 
    En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Anonym (Åter)
    Äldre 16 Feb 22:26

    Intressant hitta denna tråd. Blev rejält sjuk utomlands för ca 10 år sedan med djävulsk halsont, upptäckte då vita pluppar. Trodde då jag fått nån konstig bakterie. Har återkommit nån gång per år men nu sluppit vita pluppar på länge! Hoppas de håller sig borta!!

  • fjånka­n
    Äldre 16 Feb 22:34

    Jag brukade ha så, men har faktiskt inte haft det på några år nu. Vet inte hur länge, har inte saknat dem direkt. Jag gick till husläkaren med problemet en gång, men han förstod inte alls vad jag talade om hur mycket jag än pekade och förklarade.

  • Anonym
    Äldre 14 Apr 15:30
  • dberg
    Äldre 13 Aug 19:00

    Jag har skrivit ett inlägg om detta problem för er som är intresserade:

    www.familjeliv.se/forum/thread/73791052-tonsilollit-vita-illaluktande-bollar-i-halsen-losningen-pa-problemet

    /dberg

Svar på tråden Trycka fram små vita klumpar i halsen?