• Kreols­kan
    Äldre 27 Apr 11:07
    38878 visningar
    28 svar
    28
    38878

    pigmentfläckar i ansiktet?

    Upptäckte igår att jag fått stora "blaffiga" pigmentfläckar i ansiktet efter att ha suttit i solen en liten stund. Hu! Går de bort eller vad händer nu? Någon annan som fått?

  • Svar på tråden pigmentfläckar i ansiktet?
  • Sunset 79
    Äldre 27 Apr 11:29
    #1

    Min kompis fick också det och hon gjorse en laserbehandling.Då syntes fläckarna mindre!

  • Sunset 79
    Äldre 27 Apr 11:30
    #2

    kostar väl 2000-3000 inte mer

  • Laboli­nas
    Äldre 27 Apr 11:44
    #3

    Jo...här är en till med pigmentförändringar i ansiktet Jag har fått en massa prickar i pannan & ut på kinderna - man känner sig inte snyggast i stan direkt...*suck* dessutom fått utbrott av rosacea på hakan

    Pratade med min hudterapeut om det & hon sa att det går oftast bort efter graviditeten, men att man ska använda ordentligt med solskydd & undvika solen så mycket det går...Skulle pigmentförändringarna inte gå bort efetråt kan man ta till blekningsmetoder etc...*hua*

    //A

  • Kreols­kan
    Äldre 27 Apr 11:45
    #4

    Ojsan.

  • Kreols­kan
    Äldre 27 Apr 11:48
    #5

    Solskyddsfaktor nu alltså, ryggen mot solen och allt det där. Fasen.

  • Kreols­kan
    Äldre 27 Apr 11:50
    #6

    Jag har två stora fläckar, en på varje kind, precis under ögat och småfläckar på näsan. Småfläckarna går i och för sig att missta för fräknar men inte de stora. Definitivt inte.

  • Laboli­nas
    Äldre 27 Apr 11:57
    #7

    Precis, ingen sol mer här...hur trist som helst!! Solskyddsfaktor minst 20 ska det vara också - helst mer...

  • gullgr­is
    Äldre 27 Apr 12:02
    #8

    Jag har stora pigment fläckar i ansiktet och måste tyvärr säga att de inte har blivit bättre efter grav. Snarare värre. Försökte med blekmedel att få bort dem förra året och det hjälpte inte. Så efter den här grav ska jag försöka med laser att få bort/bleka dem.


    För de är inte roliga att ha!


    *Älskar mina underbara barn & snart blir det en till att älska*
  • Laboli­nas
    Äldre 27 Apr 12:06
    #9

    Gullgris: om man använder laser efteråt, vet du om man sedan kan sola igen utan att behöva oroa sig för att de kommer tillbaks, eller är man "dömd" för alltid att vara försiktig med sitt solande?

  • Äldre 27 Apr 12:15
    #10

    Mina fläckar blir nästan värre av solskyddsfaktor. För fläckarna blir minsann bruna ändå, medan resten av huden förblir vit. Så jag har gett upp och satsar på att bli lika brun - om än något fläckig - i hela ansiktet

Svar på tråden pigmentfläckar i ansiktet?