• Anonym (äntli­gen)
    Äldre 28 Apr 10:25
    39657 visningar
    24 svar
    24
    39657

    Bröstförstoring - proforma clinic

    Jag har funderat på det här i flera flera år, men ÄNTLIGEN har jag tagit steget. Det känns jätte skönt!!
    Har beslutat mig för gelehallon, och ska utföra operationen på Proforma Clinic i sthlm.

    Skulle gärna vilja komma i kontakt med er som gjort liknande. Berätta allt ni vet om ingreppet, och gärna om ni har några synpunkter på mitt val av klinik!
    Än så länge är ja inte så insatt..

  • Svar på tråden Bröstförstoring - proforma clinic
  • Anonym (Hehe)
    Äldre 28 Apr 10:29
    #1

    Hej:D
    Va roligt att du skrivit detta inlägg :)
    Har själv en tid på proforma den 7 maj då jag ska göra bröstförstoring :P
    Jag är jättenervös men det känns jättebra! Äntligen ska det bli av :)
    Kirurgen ringde här om dagen och han verkade hur trevlig som helst :)
    Har du bokat tid?
    Kram

  • Anonym (äntli­gen) Trådstartaren
    Äldre 28 Apr 10:34
    #2
    Svar på #1
    Nej är de sant! Jag har tid dagen efter för konsultation ! hihi
    Vem är det som ska opa dig? Är det gelehallon du ska göra?
    Har du varit dit för konsultation?
    Tusen frågor :P
  • Anonym (Hehe)
    Äldre 28 Apr 11:08
    #3

    Heheh vilket sammanträffande :)
    Jag bor långt ifrån stockhol så jag valde att göra konsultation och operation på samma dag. Hade en kort konsultation på telefon.
    Jag tror det blir geléhallon. Jag har kikat på både koksalt och gelé men jag blir inte mer klok för det. Finns så många för- och nackdelar med båda sorterna så... jag vill att det ska se och kännas så naturligt som möjligt. Men jag har hört de som säger att koksaltproteserna känns i kanterna och att de inte ser naturliga ut. Sedan finns det de som säger att gelé ser mindre naturligt ut så det är ju så olika från person till person.
    Vad ska du lägga in? I USA är det mest vanligt med koksalt men här i Sverige är det gelé som gäller tydligen. Verkar som att proforma inriktar sig mest på gelehallon men de har ju koksalt och silikon också.
    Men silikon vill jag inte ha... bättre med geléhallon i så fall. På ett vis skulle det vara skönt att ha koksalt då de är mer naturliga för kroppen men samtidigt måste de ju finnas nackdelar när de inte är så vanliga...
    Vilken djungel :P
    Det är Carl - Johan Gustafsson som ska operera mig. Vem ska operera dig?Vilken storlek vill du ha?
    Det tycker jag också är en sak som är svårt. Jag vill ju att det ska synas skillnad men inte att det ska bli POFF om du förstår vad jag menar :P

    Fråga på du.. tycker bara att det är roligt :)

  • Anonym (Hehe)
    Äldre 28 Apr 11:08
    #4

    Oj, vilket inlägg det blev :P

  • zazzan­gel
    Äldre 28 Apr 11:16
    #5

    Hej...gjorde min bröstoperation för 2 månader sedan på nacka kliniken i sthlm..Jag la in gele hallon och de ser väldigt naturliga ut nu, inte så där jätte hårda och plastiga som silicon och koksalt kan göra...så jag är jätte nöjd...

  • Anonym (Hehe)
    Äldre 28 Apr 11:20
    #6

    Roligt att höra :P Det hjälper mig lite i mitt val :P:P
    Hur mycket la du in?

  • Äldre 28 Apr 13:27
    #7

    Hej hej!

    Jag har opat mig på Proforma, har gjort en bröstförstoring, full bukplastik och snart fettsugning av kärlekshandtagen!

    Jag är hur nöjd som helst annars skulle jag inte ha gjort så  många ingrepp där!
    Har tyvärr haft lite komplikationer, inte klinikens fel, som jag har fått superbra hjälp med och jag har alltid kännt mig välkommen!

    Har ni några frågor om Proforma och dr. Calle så svara jag gärna!

  • Anonym (äntli­gen) Trådstartaren
    Äldre 28 Apr 16:32
    #8

    Ja verkligen, superkul! Vi måste hålla kontakten så jag får veta hur det går för dig, om du blir nöjd?! :) Jag antar att jag kommer göra min op ca en vecka efter dig då..

    Jag har en bekant som nyligen gjorde bröstförstoring på proforma, de är därför jag valt att göra där också. Hon hade inget ont att säga om dom och därför tycker jag det känns tryggt! Hon la in gelehallon och är super nöjd med de valet! Jag har fått tittat o klämt lite också (hihi) och det ser verkligen superbra ut!!!

    Jag har väldigt små bröst nu (A) och vill inte ha så jätte stora, som du säger, inget "Poff" :D
    Min kompis ville först ha C kupa med läkaren föreslog D vilket hon gjorde, och det ser faktiskt inte så stort ut!
    Men jag är lite inne på storB, litenC kanske.. men det där får man väl diskutera med läkaren. Vet faktiskt inte vem som kommer opa mig, men jag har läst bra om både michael och calle så det spelar nog ingen roll...
    Vilken storlek ska du ha?

    Till crazy baby: Var det länge sedan du gjorde din bröstförstoring? Vilken storlek gjorde du? har du gelehallon?
    Vad är det för komplikationer du råkat ut för?

  • Äldre 28 Apr 18:27
    #9

    Var det länge sedan du gjorde din bröstförstoring?
    Jag opades den 30 augusti förra året!
     
    Vilken storlek gjorde du?
    Jag bytte från koksalt 390cc till gelehallon 560/520cc 

    har du gelehallon?
    Ja

    Vad är det för komplikationer du råkat ut för?
    Jag fick tyvärr en kraftig kapselbildning i höger bröst och opades igen i januari, men tyvärr så fick jag förmodligen en inflammation efter det och opades ytterligare en gång i slutet av januari, då sköljdes allt rent och så fick jag ett mindre implantat för att få brösten jämnstora!

  • Anonym (äntli­gen) Trådstartaren
    Äldre 29 Apr 17:20
    #10

    Nu har jag fått tid för själva operationen också! 12 MAJ, shit de är inte ens 2 veckor dit! NERVÖS! De är carl-johan gustavsson som ska opa mig också, så berätta gärna mer om honom , om det finns nåt o säga..
    Jag kollade upp både honom och Michael olenius hos HSAN, Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, innan jag visste vilken som skulle opa mig. Olenius hade 5 anmälningar, som alla lagts ner eller dyligt, han hade aldrig blivit fälld iaf. Och Gustafsson hade INGA, så det kändes ju skönt :)

Svar på tråden Bröstförstoring - proforma clinic