• Anonym (äntli­gen)
    Äldre 28 Apr 10:25
    39660 visningar
    24 svar
    24
    39660

    Bröstförstoring - proforma clinic

    Jag har funderat på det här i flera flera år, men ÄNTLIGEN har jag tagit steget. Det känns jätte skönt!!
    Har beslutat mig för gelehallon, och ska utföra operationen på Proforma Clinic i sthlm.

    Skulle gärna vilja komma i kontakt med er som gjort liknande. Berätta allt ni vet om ingreppet, och gärna om ni har några synpunkter på mitt val av klinik!
    Än så länge är ja inte så insatt..

  • Svar på tråden Bröstförstoring - proforma clinic
  • Äldre 29 Apr 21:11
    #11
    Anonym (äntligen) skrev 2008-04-29 17:20:42 följande:
    Nu har jag fått tid för själva operationen också! 12 MAJ, shit de är inte ens 2 veckor dit! NERVÖS! De är carl-johan gustavsson som ska opa mig också, så berätta gärna mer om honom , om det finns nåt o säga.. Jag kollade upp både honom och Michael olenius hos HSAN, Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, innan jag visste vilken som skulle opa mig. Olenius hade 5 anmälningar, som alla lagts ner eller dyligt, han hade aldrig blivit fälld iaf. Och Gustafsson hade INGA, så det kändes ju skönt :)
    Calle är verkligen supertrevlig och inte så "doktorig" man kan säga vad som helst till honom utan att det känns konstigt! Ska själv opas. den 14 maj, ska fettsuga kärlekshandtagen som jag vill ha bort så jag är lika fin runtom!

    Lycka till!!
  • Anonym (Hehe)
    Äldre 29 Apr 21:42
    #12

    Jag ska också bli opererad av honom :-P Fast den 7 maj
    Pratade med honom i telefonen och han verkade hur trevlig som helst. Känns verkligen jättebra då han verkligen tog sig tid och berättade hur operationen går till och var väldigt mån om att besvara mina frågor

  • Anonym
    Äldre 30 Apr 13:10
    #13

    Hej Igen!!
    Kollade upp proforma.
    De tar 58.000 kr för bröstförstoring+lyft.Då ingår övernattning på kliniken m full pension,de står för resa upp till 2000 kr inom Norden.
    Låter ju helt ok.
    Frågade dem om det var samma pris om man ville ha gelehallon implantat och det var det
    Vet ni om de använder sig av det här knottriga materialet?som minskar risken för kapselbildning?
    Vad är snyggare och framför allt skillnaden på droppformade och runda implantat?
    Kollade även upp Victoriakliniken och fick ett jättetrevligt mail tillbaka.Det kändes mer personligt där,bara känslan!om man ska ta finansieringen via medical fianance,tror ni det gör ngt om man har huslån etc.Dessvärre står jag helt ensam på lånen.Har inte fast jobb utan springvikkar inom handikappomsorgen.Blir jätteorolig att jag inte ska få lån,nu när jag nästan bestämt mig.Vet inte NÄR bara.Har en pojke som är 1.5 år.Funderar på att vänta ett år då han är lite större.

  • Anonym (VILL)
    Äldre 30 Apr 13:17
    #14

    Det var jag som oxå frågade om proforma,skrev ett nytt inlägg förut men väljer att vara med här om det går bra.
    Det är jag som är Anonym inlägget före det här.
    Väljer att vara anonym tills vidare,har mycket släkt som cirkulerar runt här och jag har inte sagt ngt än till ngn om mitt beslut,min sambo vet dock.Nu handlar det mest om jag får ta lån el inte.
    Var in på Nackakliniken där tog de 45-55 000 för lyft och implantat.Ngn som hört ngt om dem?
    För och nackdelar?

  • Anonym (VILL)
    Äldre 30 Apr 13:20
    #15

    Vill tillägga att jag bor i Norrbotten men har funderat på göra min op i Stockholm.Får känslan att de är betydligt duktigare där än här uppe.
    Är 32 år och har 4 barn-ammat allihop,gått ner 20 kg i vikt och har knappt några bröst kvar.Liten 75b,från att ha haft en 80 c.
    Har mått dåligt i flera år över detta och nu är jag less.
    Skönt att få prata med andra som Förstår...

  • Anonym (äntli­gen) Trådstartaren
    Äldre 30 Apr 13:37
    #16

    Jag ska göra runda gelehallon på proforma. Det kostar 34000 och då ingår resa upp och ner samt övernattning. (Bor ca 40 mil från sthlm)
    Jag har tagit ett lån hos medical finance, men fick en liten överaskning idag. Kommer betala 550 kronor i månaden i 12 år. det blir närmare 80.000!!!! Men jag får helt enkelt försökte betala av det så fort som möjligt, då blir det ju mycket enklare.
    Har heller inget fast jobb, men min mamma ställde upp som medlånetagare , det var inga problem!
    Annars har dom som krav att man ska vara fastanställt.

    Ja det är verkligen super skönt att ha er att prata med, speciellt de som ska göra på samma ställe. Jätte spännande :)

  • Anonym (Hehe)
    Äldre 9 May 10:54
    #17

    Hej igen!

    Nu är jag hemme igen. Opererade mig i onsdags (den 7 maj).
    Operationen gick jättbra ch jag är verkligen jättenöjd. Jag har fortfarande ont men jag har inte tagot några smärtstillande idag :)
    Brösten är svullna och jag hr blåmärken men det ser finare och finare ut för varje dag.
    De är verkligen hur trevliga och hjälpsamma som helst på proforma så jag rekommenderar de verkligen :)

  • Anonym (VILL)
    Äldre 12 May 12:09
    #18
    Svar på #17
    Åh vad avis jag blir
    Har blivit kontaktad av medical fianance,vill dock avvakta tills jag varit på anställningsintervju,ska dit den 22 maj och det gäller en fast tjänst
    Skulle ju vara skönt att ha en fast inkomst då jag tänker låna och eftersom de kräver det oxå.Får jag jobbet blir det operation,september el oktober.Vill inte göra på sommaren,ni vet-rötmånaden..de brukar ju helst inte vilja operera då heller!
    Hör av mig då jag fått veta..tss vad spännande!!
    Blev det som du tänkt dig då?
    Det jag är lite nervös för är ju att det inte ser ut som man förväntat sig..
  • Anonym (rädd)
    Äldre 3 Jun 12:17
    #19

    Jag skall göra en bröstförstoring hos Proforma på onsdag och opereras av Calle

    Jag har aldrig blivit sövd och är rädd för det....
    Kan någon berätta hur det känns....är det som att sova länge eller kort rid?
    Känns det läskigt när man somnar?

    Sen undrar jag, hur ont har man när man vaknar??
    hur lång tid tar det innan man kan röra sig typ att tvätta håret och så?

  • Anonym
    Äldre 4 Jun 09:15
    #20

    jag märkte ingenting när jag blev sövd, de gav mig lite medel i armen som var smärtstillande och så tog det nått annat och då frågade jag: ska ni inte söva mig snart? då minns jag att hon sa det gr jag nu. Sen minns jag inte ett dugg förrän jag vaknade. KÄndes inte att man blev sövd eller så, det var som att släcka en lampa bara. När jag vaknade mådde jag väldigt illa och fick ligga med syrgas ganska länge på dagen, och mådde även dåligt på natten. Men dagen efter mådde jag toppen. Tog inte några smärtstillande över huvudtaget och levde normalt på en gång. Men det  är väldigt individuellt, och verkar också bero på hur mkt man lägger in och var de lägger snittet. Min kompis lade in dubbelt så mkt som mig via armhålan och hon var sängliggande en vecka och åt en massa smärtstillande.


    Anonym (rädd) skrev 2008-06-03 12:17:06 följande:
    Jag skall göra en bröstförstoring hos Proforma på onsdag och opereras av CalleJag har aldrig blivit sövd och är rädd för det....Kan någon berätta hur det känns....är det som att sova länge eller kort rid?Känns det läskigt när man somnar?Sen undrar jag, hur ont har man när man vaknar??hur lång tid tar det innan man kan röra sig typ att tvätta håret och så?
  • Anonym (rädd)
    Äldre 16 Jun 10:01
    #21

    Tack för ditt svar

    När jag somnade märkte jag inte heller nått och när jag vaknade fattade jag inte att det var klart så jag började känna efter tuttarna direkt, det var inte så populärt att jag pillade på dem så de hämta en spegel redan på uppvaket så att jag fick titta att dom satt där de skulle.

    Tur hade jag med för jag mådde jättebra efter sövningen så jag började tjata om latte och smörgås redan på uppvaket så efter 30 min körde dom in mig på mitt rum så jag fick min efterlängtade latte!

    Värken har det varit värre med för min del och jag hade smärtstillande och sängläge i en vecka men det är det värt och nu är jag inte rädd för att sövas mer *ler*


    Anonym skrev 2008-06-04 09:15:47 följande:
    jag märkte ingenting när jag blev sövd, de gav mig lite medel i armen som var smärtstillande och så tog det nått annat och då frågade jag: ska ni inte söva mig snart? då minns jag att hon sa det gr jag nu. Sen minns jag inte ett dugg förrän jag vaknade. KÄndes inte att man blev sövd eller så, det var som att släcka en lampa bara. När jag vaknade mådde jag väldigt illa och fick ligga med syrgas ganska länge på dagen, och mådde även dåligt på natten. Men dagen efter mådde jag toppen. Tog inte några smärtstillande över huvudtaget och levde normalt på en gång. Men det  är väldigt individuellt, och verkar också bero på hur mkt man lägger in och var de lägger snittet. Min kompis lade in dubbelt så mkt som mig via armhålan och hon var sängliggande en vecka och åt en massa smärtstillande.
  • Anonym (VILL)
    Äldre 24 Jun 20:08
    #22

    jag är riktigt avis ska ni veta!!!!!
    vill vill vill

  • Anonym
    Äldre 27 Jun 21:09
    #23

    får man välja vilken kirurg man vill ha?

  • Anonym (rädd)
    Äldre 1 Jul 19:26
    #24

    Ja


    Anonym skrev 2008-06-27 21:09:22 följande:
    får man välja vilken kirurg man vill ha?
Svar på tråden Bröstförstoring - proforma clinic