• Anonym
    Äldre 27 May 17:52
    82436 visningar
    11 svar
    11
    82436

    *Min sambo är röd under förhuden

    Min sambo är röd under förhuden och lite upp på ollonet. Det kliar, men är inga utslag el liknande. Tänkte först på svamp, men där blir man väl torr oxå? Kan män få svamp utan att ha blivit smittade av det, alltså att det dyker upp bara sådär? Vad kan det bero på om det inte är svamp? Han har inga flytningar el nåt sånt heller.

  • Svar på tråden *Min sambo är röd under förhuden
  • Anonym
    Äldre 27 May 17:58
    #0

    Så där hade mitt ex... Han fick köpa pevaryl och smeta på... De bara kom... hade inte blivit smittad... Läkarn kunde inte svara på om de var svamp eller värmeutslag.. men pevaryl hjälpte...

  • Äldre 27 May 18:03
    #0

    ja men svamp kommer väl av sig självt,, jag (är ju visserligen tjej hi hi) men haft MASSOR av svamp.. testa lite med pevaryl kan väl inte skada...

    klätt sig för varmt,, vet inte vad ni har för väder men soligt på sina håll så helt omöjligt är det väl inte.. själv jätte känslig om jag klätt mig för varmt... eler rättaresagt tätt... han får vädra pillerkottrern.....

  • Anonym
    Äldre 27 May 18:04
    #0

    Min kille fick svamp och hade samma symtom som du beskriver. När vi ringde och pratade med en läkare så sa hon att det är kvinnan som är "bärande". Jag hade inte märkt av någonting, men vi "bahandlade" oss båda två för säkrthetsskull.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 May 18:10
    #0

    ts här

    han kan inte ha blivit smittad, för vi har inte haft sex på några veckor. är gravid med noll sexlust! vet oxå att han inte har fått det från någon annan. det var därför jag undrade om det är så att män måste bli smittade av kvinnan, eller om de oxå kan få svamp utan anledning.

  • Anonym
    Äldre 27 May 18:17
    #0

    När exet hade så..hade vi inte heller haft sex på veckor.. De kan tydligen oxå få de utan anledning eller som jag skrev förut av värme... Behöver inte va soligt för att de ska bli varmt och svettigt i kalsongen..

  • Anonym
    Äldre 27 May 18:19
    #0

    När exet hade så..hade vi inte heller haft sex på veckor.. De kan tydligen oxå få de utan anledning eller som jag skrev förut av värme... Behöver inte va soligt för att de ska bli varmt och svettigt i kalsongen..

  • Anonym
    Äldre 27 May 18:20
    #0

    När exet hade så..hade vi inte heller haft sex på veckor.. De kan tydligen oxå få de utan anledning eller som jag skrev förut av värme... Behöver inte va soligt för att de ska bli varmt och svettigt i kalsongen..

  • Anonym
    Äldre 27 May 18:22
    #0

    Datorn är helt kass

  • Anonym
    Äldre 27 May 18:24
    #0

    Kille här:
    Varför gör inte alla som jag? Drar tillbaka förhuden vid alla tillfällen det går. Till sist vänjer den sig vid det och nästan stannar där.
    Fördelar
    *Alltid rent och frächt
    *Känsligheten minskar efter en tid och man blir uthålligare vid sex
    *Aldrig haft någon klåda eller irritation skinnet blir tåligare

  • Äldre 27 May 18:28
    #0

    Klart en man kan få svamp utan att bli smittad, min man har det och inte jag.

  • jargat­o
    Äldre 28 May 09:18
    #0

    Låter som balanit, dvs en inflammation med rodnad av slemhinnan på ollonet. Balanit är en inflammation med rodnad av slemhinnan på ollonet.
    Klåda och sveda kan också förekomma. Beror oftast på dålig hygien eller trång förhud. Tvätta noga flera gånger om dagen med ljummet kranvatten och spola med klorhexidinsprit eller smörj med antisvamp- medel typ daktacort eller pevaryl som också har en klådstillande verkan.

Svar på tråden *Min sambo är röd under förhuden