• xxmeya­xx
    Äldre 2 May 20:30
    15994 visningar
    29 svar
    29
    15994

    Lärarutbildning på distans, går det?

    För några år sedan påbörjade jag en utbildning. Jag vill bli lärare.
    Men bara efter ett halvår hoppade jag av. Kände mig inte redo för att plugga och tyckte att det var lite småjobbigt att pendla, då det är lite dålig kommunikation till just den staden som jag studerade i.

    Idag är jag mamma till en liten knodd på snart 7 månader. Sambon arbetar och jag är föräldraledig. Känner att jag någon dag vill gå tillbaka till skolan, men vill inte ta några lån. Därför bör jag jobba..

    Och jag vill ju ha tid att vara mamma också.

    Undrar därför; går det att plugga till lärare på distans? Eller är det svårt?


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Svar på tråden Lärarutbildning på distans, går det?
  • Hope80­82
    Äldre 2 May 20:32
    #1

    vissa kurser kan du ju läsa på distans men de allmänna utbildningsområderna är jag osäker på. snacka med universitetet, högskolan som du planerat att plugga på.

  • xxmeya­xx
    Äldre 2 May 20:47
    #2

    Den tanken har också slagit mig.

    Finns det folk som klarat en lärarutb. på distans som kanske vet?


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Ingefa­era
    Äldre 3 May 16:14
    #3

    Jag tror att bland annat högskolan i Kristianstad har lärarutbildning på distans. Har sett att allt fler lärosäten börjat med det nu. Lycka till!

  • Äldre 3 May 16:16
    #4

    Känner två stk som skall läsa till förskollärare i höst. på distans, och jobba samtidigt...Vi bor i Malmö, vet inte om det är på MAH eller nån anna skola dom blir inskrivna...
    Jag går vanliga lärarutbildningen..


    Emil 03 och Jonathan 05
  • Fru Wennst­röm
    Äldre 3 May 16:16
    #5

    En av mina vänner läser till förskollärare på distans via Karlstad och det verkar fungera. Jag läser hem och konsumentkunskap på distans och det fungerar. Har lärarutbildninge i botten och läser till. Tror inte det skall vara något probelm att läsa en hel lärarutbildning på distans, kolla på studera.nu så kan du söka på vad som finns på distans.

    Lycka till

  • xxmeya­xx
    Äldre 3 May 20:06
    #6

    Tack ska ni ha


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:09
    #7

    Är det mot yngre år, eller vill du bli ämneslärare i hög- gymn?

    Om det är ämneslärare du vill bli kan du läsa de enstaka kurserna distanas, ett visst antal poäng och sedan läsa till pedagogik..

  • xxmeya­xx
    Äldre 3 May 20:10
    #8

    Pedagokiken måste man läsa på plats?


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • xxmeya­xx
    Äldre 3 May 20:11
    #9

    Bra att jag kan stava


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:12
    #10
    xxmeyaxx skrev 2008-05-03 20:10:30 följande:
    Pedagokiken måste man läsa på plats?
    Jag vet faktiskt inte, men jag tror det. Isf handlar det "bara" om 1,5 år.. men eftersom det finns hela lärarutb på distans måste pedagogiken gå att läs apå distans med!

    Skall forska lite
Svar på tråden Lärarutbildning på distans, går det?