• Sabine­b
    Äldre 3 May 23:07
    9768 visningar
    25 svar
    25
    9768

    Blod i avföring! Vad göra

    Min son är 2 månader och han har bajsat nästan oavbrutet i 2 dygn. I natt började det komma blod och har fortsatt så hela dagen. Någon som varit med om det?? Va gjorde ni då och vad var det. Ringde rådgivningen tidigare i dag men de sa att vi ska avvakta. Han har knappt kissat nåt och är alldeles blek!! Vad skulle ni ha gjort???

  • Svar på tråden Blod i avföring! Vad göra
  • glassb­åt
    Äldre 3 May 23:20
    #11

    Däremot om det kommer rent blod ur analöppningen, så självklart kan man ju inte veta vars det kommer ifrån då, men om vi diskuterar avföring.

    Och eftersom läkarna inte hittar vars blodet från din make kommer ifrån via en rektalundersökning, rektoskopi. Så gäller inte det för alla, att man inte kan hitta orsaken till vars blodet kommer ifrån :)

  • Äldre 3 May 23:21
    #12

    Ni ska inte avvakta när han är så liten. Åk in och låt dem titta på honom. Ett akutbesök för mycket än bättre än att vänta för länge.

  • Rapunz­ella
    Äldre 3 May 23:23
    #13

    Logga ut från FL och åk in - NU!

  • Äldre 3 May 23:23
    #14
    glassbåt skrev 2008-05-03 23:20:50 följande:
    Däremot om det kommer rent blod ur analöppningen, så självklart kan man ju inte veta vars det kommer ifrån då, men om vi diskuterar avföring.Och eftersom läkarna inte hittar vars blodet från din make kommer ifrån via en rektalundersökning, rektoskopi. Så gäller inte det för alla, att man inte kan hitta orsaken till vars blodet kommer ifrån :)
    Jodå, de hittade vart det -röda- blodet kom ifrån = magsäcken!

    Dock hittade de inga fel på honom så han fick stressmage som diagnos, så enligt dig så skulle hans röda blod i avföringen komma från tjocktarmen medan röntgen och läkarna sa magen... förstår du varför jag inte tycker att du har rätt?
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • annlu7­48
    Äldre 3 May 23:27
    #15
    Rapunzella skrev 2008-05-03 23:23:39 följande:
    Logga ut från FL och åk in - NU!
    kan inte annat än att hålla med. ÅK NU!!!!!!
  • minje
    Äldre 3 May 23:27
    #16
    Rapunzella skrev 2008-05-03 23:23:39 följande:
    Logga ut från FL och åk in - NU!
    De kanske har åkt och struntat i att stänga av datorn...
  • glassb­åt
    Äldre 3 May 23:28
    #17

    Jag pratar i ren allmänhet i det stora hela så brukar man säga att svart avföring, är blod som kommer ifrån mag & den övre tarm kanalen, ju längre ner blödningen sitter dessto färskare blir blodet.
    Som stressmage "magsår" brukar man ofta ha mörkt, kaffesumpfärgat blod som oftast i regel kommer från magsäcken.
    Alla "symtom" är olika för varje individ, men i regel brukar man säga att "såhär är det". Nu var de dock inte så för just din man.

  • Äldre 3 May 23:33
    #18

    Skit samma var blodet kommer ifrån, den här lille är bara två månader och har bajsat nästan oavbrutet i 2 dygn. Är dessutom alldeles blek och har knappt kissat. Då begriper jag inte varför rådgivningen säger att de ska vänta. Använd självbevarelsedriften och sök läkare. När ska man ta doktorn till hjälp om inte i ett sånt här fall?

  • Rapunz­ella
    Äldre 3 May 23:35
    #19
    Rosenöga skrev 2008-05-03 23:33:40 följande:
    Skit samma var blodet kommer ifrån, den här lille är bara två månader och har bajsat nästan oavbrutet i 2 dygn. Är dessutom alldeles blek och har knappt kissat. Då begriper jag inte varför rådgivningen säger att de ska vänta. Använd självbevarelsedriften och sök läkare. När ska man ta doktorn till hjälp om inte i ett sånt här fall?
    Precis!
  • Äldre 4 May 22:16
    #20

    Hur gick det?


    Noel 071120
  • Rapunz­ella
    Äldre 6 May 10:54
    #21

    Hur har det gått?

  • yeboye­s
    Äldre 6 May 11:00
    #22

    Är också nyfiken, hoppas allt gått bra och att lilleman är frisk!

  • Sabine­b
    Äldre 13 May 12:57
    #23

    Hej på er alla!!! Tack för alla svar!! Vi åkte inte in då men hade jobbiga dagar och nätter och fick till slut komma till ett barnsjukhus. De testade om det var mjölk eller ägg allergi. Det var inget av det! Vi köpte ändå den mjölkfria ersättningen på apoteket och nu mår han som en prins. De sa att det var vanligt både med blod i avföringen och att det int visade något på testet. Nu har vi en glad kille som får äta Natrumigen.Tack än en gång!!!!

  • Äldre 17 May 00:58
    #24

    Vad bra att ni kom på vad som behövdes för att det skulle bli bra och jättebra att du återkom och berättade. Det kan vara till hjälp om någon annan råkar ut för samma problem. Lycka till med lille sonen i fortsättningen!

  • annlu7­48
    Äldre 18 May 07:46
    #25

    Va skönt att han mår bättre =)

Svar på tråden Blod i avföring! Vad göra