• Anonym (mage)
    Äldre 4 May 20:52
    37538 visningar
    31 svar
    31
    37538

    Bästa sättet få bort fett på magen?

    Som rubriken lyder vad är bästa sättet att bli av med fett på magen. Jag är smal i övrigt men när jag har några kilos övervikt sätter det sig direkt på magen. Är det bäst med t ex sit ups eller ska man förbränna genom att t ex cykla?

  • Svar på tråden Bästa sättet få bort fett på magen?
  • lunken­tuss
    Äldre 5 May 07:18
    #11

    Bästa sättet att förbränna fett (inkl. magfett ) är att ta morgonpromenader! Ta en effektiv promenad i ca 45 minuter före frukosten -super!

  • Anonym
    Äldre 5 May 07:27
    #12

    Har jag oxå hört först men sen har jag hört att det inte spelar någon roll alls om man gör det före frukost eller inte. Urk, vad ska man tro på!


    himmelsflickan skrev 2008-05-05 07:18:12 följande:
    Bästa sättet att förbränna fett (inkl. magfett) är att ta morgonpromenader! Ta en effektiv promenad i ca 45 minuter före frukosten -super!
  • lunken­tuss
    Äldre 5 May 07:45
    #13
    Anonym skrev 2008-05-05 07:27:25 följande:
    Har jag oxå hört först men sen har jag hört att det inte spelar någon roll alls om man gör det före frukost eller inte. Urk, vad ska man tro på!
    Jag tror på FÖRE frukost, då är insulinnivån i kroppen som lägst. Finns mer fakta på fredrik pauluns hemsida -www.paulun.se
  • lunken­tuss
    Äldre 5 May 07:45
    #14

    oj, strecket ska inte vara med

    www.paulun.se

  • Me o Mike
    Äldre 5 May 09:41
    #15

    Ja för frukost.. Då bränner man ju på kroppsfettet.. Annars tar det ju på det man ätit..
    Jag ska också bli av med min gravidfläskmage!

  • limalu­ma
    Äldre 5 May 09:59
    #16

    Jag har samma problem!
    Har gått ner ca 10 kg nu och blivit av med de sista gravkilona....känner mig smal i det stora hela...men själva magen är liksom fortfarande en degig lös klump...*suckar*

    Den passar liksom inte in tillsammans med min övriga kropp som nu är smalare

    Ska åxå testa dessa tips.....börja gå morgonpromenader (om min son sitter still i vagnen så jag man ju försöka gå i rask takt haha)

    Jag försöker köra på min crosstrainer hemma , och göra situps 15 x 3 varje dag, med fokus på banan-ryggen.

    Man kan ju bara hoppas att degigheten försvinner så småningom!

    Lycka till TS

  • thatgi­rl
    Äldre 5 May 15:21
    #17

    Vilka bra tips! Jag är också en som vill bli av med gravidmagen.. är smal och nöjd med min kropp annars.. men bebispåsen ska bort nu!

  • Anonym (mage) Trådstartaren
    Äldre 5 May 19:13
    #18

    Jag är glad att höra att jag inte är ensam om detta problem även om jag inte önskar någon annan en degmage

    Tack snälla för alla tips, verkligen jättebra! Nu finns det liksom ingen ursäkt att inte köra igång. Lycka till alla andra!

  • Anonym
    Äldre 11 Jul 19:48
    #19
    Anonym (mage) skrev 2008-05-04 21:08:44 följande:
    Inlines väntar jag nog med även om jag kan tänka mig att det är toppenträning. Men tack för tipset! Jag ska köra på med sit ups och se om det ger resultat. Vad menar du med "bananövningen"?

    Sit ups gör inget åt magfettet
  • Anonym
    Äldre 11 Jul 20:16
    #20

    Det är bättre att göra plankan än att göra situps.

  • Äldre 10 Mar 23:28
    #21

    hej,, jag vill bli av med min tjocka magen ,,alla frågar efter om jag är gravid ,, fast det är jag inte utan min tjockmagen .... om ni har några bra typs till mig så gärna skriva ..tack  

  • Äldre 10 Mar 23:29
    #22

    Core-övningar och plankan!

  • Äldre 10 Mar 23:31
    #23

    Konditionsträna!

  • Äldre 10 Mar 23:33
    #24

    Det går inte att punktförbränna fett. Gå ner i vikt så försvinner det överflödiga!

  • Äldre 10 Mar 23:38
    #25

    Sparar detta

  • Anonym (14)
    Äldre 26 Mar 21:54
    #26

    Jag är 14 år och vissa frågar om jag är gravid! (herre gud). Vad ska jag göra? Är väl lite mullig, men magen står verkligen ut. På sommaren brukar jag cykla i princip varje dag kanske 2 timmar eller mer, men hjälper det?

  • Äldre 26 Mar 22:24
    #27
    Anonym (14) skrev 2014-03-26 21:54:48 följande:
    Jag är 14 år och vissa frågar om jag är gravid! (herre gud). Vad ska jag göra? Är väl lite mullig, men magen står verkligen ut. På sommaren brukar jag cykla i princip varje dag kanske 2 timmar eller mer, men hjälper det?
    Som sagt så går det inte att punktförbrännea fett. Vill du bli av med magen så får du helt enkelt gå ner i vikt och då är det ju såklart bra att cykla och göra annan träning. Sen ser vi alla olika ut och vikten fördelar sig olika.

    Se över vad du äter och träna lite lagom så blir du säkert av med magen. Det behövs inga extrema metoder!
  • Äldre 27 Mar 00:17
    #28

    Det går inte att punktförbränna fett, men det hjälper såklart att hålla in magen och få en snyggare figur om man bygger upp muskler som kan hålla allting på plats! Stå framför spegeln och sug in magen så mycket det går. Fettet är kvar på samma plats, men jäklar vilken skillnad när man aktiverar musklerna. Att man inte kan punktförbränna fett är liksom bara halva sanningen... man kan punktträna muskler och muskler hjälper till att bära upp fettet på ett snyggare sätt. =) 

  • Äldre 26 May 19:43
    #29

    Tjena! Asså jag är 20 år o  väger väl runt 97-100 kg, är ca. 173cm lång o jaa jag är överviktig.. Fast det mesta sitter just på magen.. Är det morgonpromenader som gäller då? För gymmet är jag trött på ;)

  • Äldre 27 May 09:11
    #30
    Lintan skrev 2014-05-26 19:43:49 följande:

    Tjena! Asså jag är 20 år o  väger väl runt 97-100 kg, är ca. 173cm lång o jaa jag är överviktig.. Fast det mesta sitter just på magen.. Är det morgonpromenader som gäller då? För gymmet är jag trött på ;)


    Det är först och främst nyttig och bra mat som gäller. Annars kan du skita i det.
Svar på tråden Bästa sättet få bort fett på magen?