• Muppma­mma
    Äldre 5 May 21:08
    5259 visningar
    24 svar
    24
    5259

    Vad skall vi "turista" på i Norrland?

    Vi skall åka bil från Värmland till Luleå i slutet av juni. Vi är två vuxna och en 3-åring. Vi tänkte åka inlandsvägen upp och kustvägen hem. Vad får vi inte missa att "turista" på?

    Högakustenbron är en sak vi kommit på. Vi har även varit i norrland en hel del men när vi själva var barn.

    Har ni några bra länkar så skicka gärna dem oxå!

  • Svar på tråden Vad skall vi "turista" på i Norrland?
  • decime­ter
    Äldre 6 May 15:33
    #11

    Höga kusten får ni inte missa,otroligt vackert. Ni kan fara upp på skuleberget och besöka rövarbyn som ligger bredvid.
    kolla på wwww.rovarbyn.se I Lycksele finns en trevlig djurpark med Nordiska djur samt ett stort lekland(på djurparken).

  • decime­ter
    Äldre 6 May 15:34
    #12

    www.rovarbyn.se
    ska det va!

  • Mixela
    Äldre 7 May 14:33
    #13

    Lite tips från en som bor i Boden och har bott i Umeå och Hörnefors!!

    Norrbotten:
    Western Farm i Boden http://www.westernfarm.se/
    Storforsen
    Piteå havsbad
    Teknikens hus i Luleå
    Hägnan och kyrkbyn i Gammelstad

    Västerbotten:
    Norrbyskär
    Lycksele djurpark
    Olofsfors bruk http://www.olofsforsbruk.nu/
    Holmön
    Stornorrfors kraftstation
    Umeå energicentrum i Klabböle

    Övrigt:
    Höga Kusten
    Höga-Kusten-Bron

  • filidu­ttan
    Äldre 7 May 14:44
    #14

    Piteå Havsbad såklart :)

    Kanske lycksele, camping, djurpark, pool... där älskade jag vara som liten :)

  • Muppma­mma
    Äldre 7 May 15:20
    #15

    Kyrkbyn blir det definitivt för mina kusiner är från Gammelstad så dit skall vi. Det är mysigt, blir en tur till Hängnan oxå, där har jag varit många år som barn själv.


    Mixela skrev 2008-05-07 14:33:29 följande:
    Lite tips från en som bor i Boden och har bott i Umeå och Hörnefors!!Norrbotten:Western Farm i Boden www.westernfarm.se/StorforsenPiteå havsbadTeknikens hus i LuleåHägnan och kyrkbyn i GammelstadVästerbotten:NorrbyskärLycksele djurparkOlofsfors bruk www.olofsforsbruk.nu/HolmönStornorrfors kraftstation Umeå energicentrum i KlabböleÖvrigt:Höga KustenHöga-Kusten-Bron
  • SE10
    Äldre 7 May 16:41
    #16
    Mixela skrev 2008-05-07 14:33:29 följande:
    Lite tips från en som bor i Boden och har bott i Umeå och Hörnefors!!Norrbotten: Piteå havsbad
    Fast när det gäller äventyrsbad så är Nordpoolen i Boden faktiskt bättre än Piteå Havsbad, tycker jag. Dessutom mycket billigare. Dock inga stränder eller annat runt i kring i Boden.
  • Äldre 7 May 16:45
    #17

    leos lekland för 3 åringen & dom större barnen åxå

  • Mixela
    Äldre 7 May 16:51
    #18
    SE10 skrev 2008-05-07 16:41:10 följande:
    Fast när det gäller äventyrsbad så är Nordpoolen i Boden faktiskt bättre än Piteå Havsbad, tycker jag. Dessutom mycket billigare. Dock inga stränder eller annat runt i kring i Boden.
    Ok, jag har aldrig varit till Piteås äventyrsbad! I Boden finns det också Björknäsbadet (pool) vid campingen och Aldersjön att bada i.
  • Äldre 7 May 17:48
    #19

    Precis norr om bron (höga kusten) finns en jättebra lekplats för rastning av barn.

  • Äldre 7 May 21:52
    #20

    Örnsköldsvik Stanna till på Paradisbadet då lär nog barnen bli nöjda

  • Suzy QX
    Äldre 8 May 13:39
    #21

    Storforsen är ju ett måste! Snacka om att släppa lös naturens krafter.

    Lycksele djurpark ligger ju en ganska bra bit från Luleå, men helt klart värt upplevelsen.

  • Muppma­mma
    Äldre 14 May 18:20
    #22

    *puffar*

  • decime­ter
    Äldre 16 May 07:22
    #23

    Visst vet du att Star Wars utställningen kommer till Örnsköldsvik.
    Den blir nog sevärd...

  • Muppma­mma
    Äldre 16 Jun 14:05
    #24

    Nästa vecka åker vi så nu puffar jag lite

Svar på tråden Vad skall vi "turista" på i Norrland?