• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Karina 80

    Pyzzlan: Ok!! Tack för att du svarade! Åhh, då ska vi passa på att åka dit på samma gång och inhandla lite fint till gården.

    ps. Har annars lagt in en bild på vår tersass nu om nån är intresserad.

  • merix

    annamanna: om lilleman ropar mest alla kvällar och många timmar i ett sträck har han antagligen kolik. Det är bra att ha högt under huvudet och ge honom lite sen rapa och sen lite mera. Fick de råden när lillan var dålig i magen. Hon spydde så mycket från att jag började att ge ersättning. Men det värsta var att ingen tyckte det var mycket förutom jag. Läkaren sade att det är normalt och det ända är att vänta och se om det inte slutar. Hon spyr ännu om hon får mycket mjölk så hon får lite i gången.

    Fick sova till halv 10 i morse. Det var riktigt skönt att inte behöva vakna och ge ungarna frukost. Karln steg upp när killen for på WC och behövde hjälp. Det var så skönt att vända på sidan och somna om.

    Tänk i dag är det 7 år sedan jag kom hit första gången. Skall bjuda mannens föräldrar och syskon med respektive och barn på kaffe och kaka. Bakade 2 kakor i går före jag somnade.

    Skall plocka upp lite nu igen. Det är som om ju mera som jag plockar destomera dras det fram.

  • Devania

    Hej på er! Hälsningar från Liljendal :)

    Pyzzlan: Var har ni köpt Italienpaitan? Min sambo är Italienfani så han sku gärna se sin dotter i en sån :)

  • aina xenia

    Lindilididda: Int så trevlit tå läkarin kläcker ur se sånde komentarer, ja ha no kanski fått me nain gang ja o, men ha leta e ga in genom ett öra o ut genom ede anna.

    Måst berätt en grej som händ på jobbe en ggn för fler år sedan.
    E va en kund(ganska rundlagd)som fråga va pålägg an sku köp? tå svara ja att ja bruk köp eje som ji lite feitt i, tå säger an: jaa ja förstar he tu som ji såde tjock. Ja svara int na på he, men ett in stånd så fråga an att vaför ja int kommetera ede na tå an sa så de, tå svar ja: JA TYCKER ATT KARAN BEHÖVER HA NA TI TA I o tå vart an no roli. Kunden i fråga sku väl int kanski ha sagt såde, men an veta att ja tål no na lite "skämt" för an ji själv in skämtar.

    Vi va o ut ti villan igår heila familjen, men ja o killen kom heim ti natten. Han sovd int så myki tär kanski 1,5 tima. Så i natt ha an sovd heila natten 1:st ggn i sitt liv behöva int helst plugg i tuttin. An sovd 22-8. va o somna i båtin tå vi kom heim så ja fick int an na förr i säng.

  • aina xenia

    MissG: Tå J hadd onde krupp hoston, så sa läkarin att vi kan sätt på bröste o ryggen åv ede Vicks, men e ji ju klart att man ska koll 1:st så int di ji allergisk mot e el reagerar på anna vis.

  • iolanthe

    Karina 80,

    Jo, vi köpte ett med tunnel. Men ids inte ta fram det förrän vi flyttar, så jag vet ju inte vad hon tycker om det.

  • ms17

    Här är vi i målar-tagen... eller jag åtminstone Jag var just ut och skurade av vårt en gång vita balkongräcke, fick bort de grå-gröna fläckarna så nu är det visserligen vitt igen... men med inslag av träfläckar Så nu skulle det vara att få dit ett lager färg igen då... Sen har vi en skild utebastu på vår gård som är ganska mörk brunmålad, jag har aldrig gillat den färgen men då vi haft fullt upp med huset och gården de senaste åren + att jag barit gravid två somrar har den inte haft så hög prioritet. Nu har jag i allafall börjat skrapa av den färg som lossnar och så ska vi måla den lite ljusare grå och vit

    Oskar har sovit snart 4 timmar ute i vangen nu!!! Måste nog ta och väcka honom så han inte är uppe hela natten i stället... länge sen han sov på det viset!

  • lilja76

    Oj, så skönt väder det har varit. Vi har varit på villan hela helgen. Badat tunna, grillat lax och njutit i solen! Jätteskönt!
    ...förutom att man ständigt måste vakta lilleman från att ramla i vattnet...

  • iolanthe

    Karina 80,

    Var in och kollade på er terrass, jättefin blev den.

  • iolanthe

    Vad gör man förresten med en unge som är helt hopplös när hon ska sova och bökar runt i sängen 1 timme varje kväll fastän hon är jättetrött. Och som klär av sig hela tiden, t.o.m. blöjan. Tidigare har det funkat att vi satt på blöjan igen men ikväll var hon helt hopplös. Ingenting hjälpte så jag tänkte att kanske hon somnar innan hon hinner kissa i sängen så sätter jag på blöjan då, för så gjorde vi igår. Men idag hann hon kissa i sängen. Vi har en extra madrass så jag bytte, men hon fortsatte klä av sig. Till sist fick F på nåt sätt henne att begripa att blöjan ska vara på och hon somnade. Men antar att det upprepar sig med avklädningen imorgon kväll igen. Så alla tips mottages med tacksamhet.

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9