• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Zarah Zofie

    Jag sa till på skarpen flera gånger nog men det som skrämmer mig mest är att barnet fan glädje i att mitt barn gjorde sig illa å att hennes saker blev förstörda.....


    Änglapojken Linus 8-00, Emilia 9-02, Hannes 4-07
  • Zarah Zofie

    Fann glädje ...skulle det stå...


    Änglapojken Linus 8-00, Emilia 9-02, Hannes 4-07
  • Samaste

    Ganska alarmerande nog då ett litet barn inte har nån empati alls. Misstag sker ju alltid och man fattar inte varje gång att andra blir sårade, men att njuta av att andra såras är ju inte riktigt naturligt... sorgligt. Hoppas hon får hjälp!

  • Lindilididda

    Ja, nåt måste ju vara galet om hon inte alls visar känslor och empati!!

    Jag håller helt med vad Samaste skrev här ovan..riktit alarmerande skulle jag säga att det är!!

    Men vad ska man som utomstående göra i ett sånthär fall?

  • Zarah Zofie

    Ja alarm är det nog i allra högsta grad. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Med mitt jobb inom barndagvården kommer det ju oundvikligen situationer som kräver handling. Men nu är det i min bekantskapskrets å jag kan inte bara dundra fram hur som helst.....å nu är det ju även andra i min närhet som åxå påverkas....


    Änglapojken Linus 8-00, Emilia 9-02, Hannes 4-07
  • Amelié77

    Jag upprepar Millamis fråga: Nån som vet vilka öppethållningstider Adam & Eva har? Tänkte kanske åka dit nu på morgonen.

  • Karina 80

    Go´morgon tjejer!

    Ja-ha, ännu en ledig dag! Usch vad man blir slö och lat av att vara ledig så många dagar. Fast det är vel bara att njuta antar jag. Lite tråkigt väder...borde göra som Lyckan och börja städa här inne...men jag har ju suttit och scrappat istället! Måste verkligen få städat upp här till midsommar och Antons 2års kalas!! Här har bara slarvstädats en längre tid nu när vi hållit på med en massa ute på gården.

    ZZ: Jag förstår hur du känner dej. Min syster har samma problem med hennes flickas kompisar. Visst jobbar du inom dagvården själv?? Så du har säkert sett den rådande trenden = barnen bestämmer där hemma och föräldrarna orkar inte med barnen!! Men vad kan man, annat än försöka lyckas med sina egna barn. För inte hjälper det att man på dagis försöker om de får göra hur de vill hemma!!

    Nä, nu ska jag gå och ta en dusch så jag vaknar upp. Vi har haft lite sovmorgon nu när Anton är så trött av sin förkylning. Det tackar ju inte mamma nej till när jag är ledig!!

    Ha en bra dag!

  • lilja76

    ...jag har en liten minnesbild av att jag sett Adam&Evas öppethållningsskylt 10-17... MEN, jag är inte 100% säker!

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9